Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjaaa, nu har jag redan lyckats skriva på lite andra trådar innan jag skrev här, men gjort är gjortC:

Aaaanyways~ Jag är Vanessa(Även kallas Nessa, Akane, Snow-Fox eller 'Den lilla röda påfågeln')

13 MEN om lite mindre än en vecka 14:3

Jag blandar språket i alla dess former, och överdriver jättemycket med smileysar och dehär--> ~ som jag bara kallas squiggles:)

Är en mix av allt, kommer överens med alla som inte trycker ner mig, lyssnar på de flesta olika sorters musik oooch är ganska lat av mig:#

Mina favoritanimes är DRRR!!, Katekyo Hitman Reborn, Kuroshitsuji(Black Butler) och Fairy Tail~ (möjligen Togainu no Chi också^^)

Gillar Attack on Tiyans men hatar den läskiga muskelmannen(titanen, asså. Därför har jag bara sett ett avsnitt änsålänge)

Kommer ofta av mig och byter ämne och avslutar inte sällan mina meningar med smileys eller ett 'oh, well...'

 

Akane's out

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du presenterade i dig i allefall :reallyhappy: Då får jag säga välkommen till anime.se till dig Akane-chan. Här finns allt ifrån gamla vättraner som såg serier som fist of the north star på svenska när den hade släpps VHS( jag hoppas att ni kommer ta illa upp :reallyhappy:) till personer som bara precis fått sin första smak av japan populärkultur.

 

PS. om du gillar Fariy Tail så ska du se eller läsa mangakas förra serier Rave Master. Du kommer gillar hur vissa saker finns i båda serierna.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här finns allt ifrån gamla vättraner som såg serier som fist of the north star på svenska när den hade släpps VHS

VA!!!! Såna nykomlingar som inte såg Fist of the Northstar förrän den kom på VHS i Sverige tillåts inte i det här fina forumet! *tvinnar mustascherna och smuttar på sin whisky*

 

HÄR håller vi på med FIIIIIIINkultur och skräp som kommit efter år 1989 accepteras icke!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VA!!!! Såna nykomlingar som inte såg Fist of the Northstar förrän den kom på VHS i Sverige tillåts inte i det här fina forumet! *tvinnar mustascherna och smuttar på sin whisky*

 

HÄR håller vi på med FIIIIIIINkultur och skräp som kommit efter år 1989 accepteras icke!

Hårda bud:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Yohoho, Matteus heter jag (men kallas Mattadåre) och snubblade över anime.se i mina sökanden efter en mysig community för oss nördar och tyckte att det såg trevligt ut!

Fyller tjugo i höst, bor i stockholm och är ett stort fan och samlare av all tecknad film, och har gillat anime och manga sen första gången man fick på Sailor Moon på TV back in the day. Avgudar Neon Genesis Evangelion (Min favoritserie, alla kategorier) och Hayao Miyazakis alla verk, men är också väldigt inne på gamla, stenhårda 80-tals grejer. Serier som M.D Geist och A.D Police slukar jag upp med råge, men gillar trevliga slice-of-life-serier minst lika mycket. Jag kan titta på det mesta, helt enkelt.

Förutom tecknad film så älskar jag TV-spel och har blivit frälst i bräd/kortspel på senare dagar. Att utforska en fantasy-värld eller erövra galaxen på ett bräde tillsammans runt ett bord istället för på nätet är ju så trevligt :)

Ja, det var väl det, Mattadåren har sagt sitt och hoppas att ni ska orka med hans babbel om diverse nördigheter!

Until we meet again!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avgudar Neon Genesis Evangelion (Min favoritserie, alla kategorier)

 

Du är en god människa.

 

 

Serier som M.D Geist och A.D Police slukar jag upp med råge

 

Zengon tekkai.

(Förresten, jag tar tillbaks det)

 

Förutom tecknad film så älskar jag TV-spel och har blivit frälst i bräd/kortspel på senare dagar.

 

Hm. Okej då, du får vl vara med, då.

 

:)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hejsan alla anime älskare! Hittade idag denna sidan av en slump och tänkte att det var trevligt med ett svenskt anime forum så jag registrerade mig på en gång. Mina två största intressen är anime och musik. Har haft ett stort intresse för japansk musik sedan i mitten av nittiotalet. Lyssnar på allt från death metal till söta pop tjejer. När det gäller anime så är min favorit genre komedier och slice of life, men ser även på annat. Har ett öppet sinne när det gäller anime och kan se på det mesta. Det enda jag har svårt för är battle shounen och mecha, men det finns undantag där också som jag gillar. Om man är intresserad av vad jag ser på är det bara att spana in min MyAnimeList sida. http://myanimelist.net/profile/Mizokami lägg till mig om ni vill. :)

 

Vad jag lyssnar på kan man se här: http://www.last.fm/user/GUMitive

 

Mina övriga intressen är att teckna karaktärer/illustrationer och att skriva berättelser.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Kirov Reporting!
för alla här som inte fattar vad det betyder så borde jag presentera mig.
jag heter Linus, en rundmagad men glad student från linköping/ skitstövel från stockholm, beroende på vem man frågar,  fast jag kallas ofta Kirov i nätsammanhang, namnet kommer från Red Alert spelen där min namnsake är liksom jag själv: stor tung långsam, uppblåst  och pryds av ett elakt flin.
http://pnmedia.gamespy.com/screenshots/pcnc/50380850.jpg

Skämt åsido so studerar jag till gymmnasielärare på linköpings universitet, även om jag är stockholmare till kropp och själ.
och spenderar fritiden med figurspel, krigslekar och tecknat  av den japanska varianten. (i den mån man som ovanligt trög student har fritid vill säga)

i
jag gled in här av en slump och tänkte att det vore trevligt att titta förbi och kanske till och med hitta ett par likasinnade i mitt närområde.

На здоровье!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag är kanske ingen nykomling men har inte varit speciellt aktiv förens nu, så det är väl lika bra att presentera sig!

 

Jag heter Pernilla, 19 år. Bor tillfälligt i Malmö, annars är det Lund som gäller! :)

Musik och anime är lycka för mig, och anledningen att jag blev medlem här är för att jag hoppas på att stöta på folk som förstår sig på denna lycka :)

Studerade estet/musik på gymnasiet men älskar även att måla och teckna! 

Jag är en allätare gällande musik, lyssnar på allt från country till heavy metal, beror på mitt humör^^

 

Önskas det veta mer så släng gärna iväg ett medd ! :) Tack för mig!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner igen musiksmaken ;) har du några favorit animes? Föredrar nyare eller klassiker?

Nån speciell favorit tror jag inte, men visst har man några man följer ^^ Shingeki no kyojin, Hunter x Hunter, One Piece o ja.. många fler :) genre spelar ingen roll sålänge det är bra ^^ samma om det är gammalt lr nytt, sålänge det är bra.

 

Fast Ranma ½ och Inuyasha är några jag kan se om och om igen :3

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Hejsan på er.

 

Mitt namn är Daniel. 31 årig snubbe ifrån halland. 

 

Jag har sedan några år tillbaka fått ett intresse för Anime och Japan. 

 

I övrigt så gillar jag MMORPGs , Tv serier och datorer. 

 

Inte sett så jätte många anime än precis. 

 

Full metal alchemist : brotherhood , full metal panic, Happiness, Code Geass,  Spirited away, Flying caste, Kikkis delivery service. Och just nu har jag sett halva chobits.

 

Det är via kompisar jag fått nyss om Anime och märkt att många av dom jag träffat som gillar Anime är väldigt likasinnade med mig i övrigt . Så tänkte det kunde vara kul att bli med på ett svenskt anime forum dårå ^^

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej!

 

Jag är en kille som råkar vara 19 år och bor för närvarande i Karlskrona, är dock en Skåning i grunden! Jag ramlade in på denna sidan efter att jag tittat runt efter ett animécommunity i Blekinge. Tyvärr verkar det vara lite glest på den fronten.

 

Detta känns dock som ett mysigt litet forum, så man kanske skulle stanna ett tag! På fritiden älskar jag att vara ute och lite amatörmässigt hålla på med urban exploration och geocaching. När man annars sitter inne blir det lite spelande. Musik är också en stor del av mitt liv, kan du namnge artisterna i min visningsbild får du en kaka. Lovar.

 

Vi ses runt forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...