Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Du är så normal att jag nästan spyr av avundsjuka...

 

2 vänner.. Inte dåligt. Jag har två kompisar. Inte vänner men jag har inget annat val än att nöja mig med dom eller skita i dom. Har en person som jag en gång i tiden kallade min vän... har flyttade och jag kommer aldrig mer få se honom igen mest troligt. Kanske en eller två gånger per år om han får komma in i Sverige då... Så får jag smaka på hans utsökta mexikanska buffe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moahaha!! Läs och bli avundsjuk på mitt gråa liv, för här kommer resten av sagan:

 

Som sagt. Morsan matade mig med allt japanskt hon fick tag på, så det var inte så konstigt att det var det enda jag ville se på efter ett tag. Rai - Grottpojken var det som grep tag i mig mest och än idag är det en av mina favoritserier. Min mor är fortfarande tokig i allt japanskt, speciellt anime och manga och har sett/läst (nästan) allt jag har och brukar driva sina grannar till vansinne när hon spelar Akira OSTet på hög volym under nätterna.

 

På senare år har mitt animetittande minskat kraftigt. Det är mangan som tagit dess plats allt eftersom det blev lika lättilgängligt som anime i mitten av 90-talet. Dessutom tycker jag inte att dagens anime är ens en bråkdel så intressant gentemot hur det såg ut under 80-talet. Ett undantag är givetvis Ghiblifilmerna som håller samma höga klass nu som alltid. Miyazaki är min husgud tillsammans med den isländska sångerskan Björk.

 

Det leder in på musiksmak. Även där är det 80-tal som gäller. GTA:Vice City var värt varenda öre bara pga det underbara soundtracket fyllt med sköna 80-talshits. Annan musik jag lyssnar på är bl a den japanske experimentmusikern Susumu Hirasawa, mest känd här för musiken till Berserk, Kate Bush - Udda 80-talssångerska, U2 plus en massa andra som jag inte kommer på just nu.

 

Jag tror inte nån har orkat läsa så här långt, så här kan jag nog skriva vad som helst. T ex så kan jag berätta att jag inte gillar att resa för resandets skull, utan ska jag nånstans så är det för att jag är intresserad av resmålet. De enda länder jag skulle vilja besöka är Japan - för dess fantastiska kultur, och Island - för dess fantastiska natur. Resten av världen skiter jag blankt i.

 

Jag har en lillasyrra på 11 år som jag träffar kanske 4-5 ggr om året då hon och min fader bor en hel mil från mig!

 

Jag är nästan alltid mycket trött vilket beror på dels att jag sover ganska lite och att jag har haft diabetes sedan jag var 12-13 år och denna missköter jag å det grövsta vilket inte är så bra för kroppen. Men jag har en tendens att aldrig loroa mig för någonting så det är inget som oroar mig. Godis och pizza är viktigare än liv och hälsa.

 

Nä, jag har tusen saker till att skriva om, men ingen vill nog höra det så jag lägger av.... Nu ska jag spela X-Com Ufo Defence.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mr mustachio: Jag avundas dig din mamma.

 

Märker själv att jag inte skrivit någon presentation.. *suck* får väl lov att göra det då..

 

Jag heter Karl Joakim Lundgren, som ni kanske kan gissa av mitt användarnamn så är Karl mellannamnet. Jag är 21 år gammal, Bor en väldigt liten bit utanför Skellefteå, i en liten by som heter Fällbäcken.

 

För närvarande så slackar jag, sysselsätter mig med mina favoritsysselsättningar - tv-spel, anime och filmkollande.

Jag har alla aktuella konsoller, och spelar på dom, men min absoluta favorit är min GC(Nintendo är bäst!). Gillar RPG mest.

 

Några favorit-animes är: Ginga Nagareboshi Gin, FLCL, Rurouni Kenshin, Saikano, Now and then here and there, azumanga daio, cowboy bebop, serial expreiments lain, wolf's rain.

 

Tittar mycket på film, mest asiatiskt, några favoriter: Ring, Kairo, Oldboy, Riri shushu no subete, Battle Royale, Versus, Ichi the Killer m.fl.

För övrigt så diggar jag Johnny Depp, den bästa roll han gjort IMO är Fear and Loathing in Las Vegas.

 

Lyssnar mycket på musik, dock inte lika ofta som jag vill för vi har ingen bilstereo, ska inhandla en så fort jag får råd. Musik jag diggar: Neurosis, Refused, David Sandström, Cult of Luna, RJD2, Saidiwas, Looptroop/Promoe, Tenacious D.. kommer inte på nåt mer för tillfället.

Gillar även en del J-music, favoriter där är: The Pillows, GO!GO!7188, Asian Kung-Fu Generation, Judy & Mary, Tokyo Ska Paradise Orchestra, Thee Michelle Gun Elephant, Brilliant Green, Shiina ringo..

 

Håller för tillfället på att lära mig det japanska språket, tar lektioner på internet av en kille som heter Megumi Nanasawa, Megumi-sensei jobbar som lärare på filippinerna där han lär barn japanska.

Hittills har det fungerat riktigt bra och jag tycker dom 300kr jag betalade för 40 lektioner är värda varenda krona, om ni själva är sugna på att ta lektioner av Megumi-sensei så kolla in den här länken - http://www.geocities.com/jay3242000/mypage.html - ...

 

Sen vet jag inte om det finns så mycket mer intressant att skriva, jag tappar lätt stinget efter en längre text, nu måste jag fara och handla tacos..

 

Dewa mata

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Min tur antar jag >:(

 

Jag heter Victor Ingeson, 16år.

Har mor och far, 2 storebröder + 6 hundar som tar all plats i hela huset!

Bor i Haninge närmare bestämt Årsta Havsbad, bott här ute i ca 5år.

Går i Fredrika Bremer gymnasiet i Haninge, med mp som inriktning.

 

Intressen: Anime/Manga (det säger ju sig självt, varför är jag här om inte annars), data- tvspel (har GC, X-box, PS2 och Nintendo DS) och mina kompisar.

Lyssnar på stor del av min tid på ROCK! Det kan vara allt från Franz Ferdinand till In Flames!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom att ''alla'' presenterar sig så ska men jag också göra det

Jag heter Dan. Långström och är 16 gammal och bor i Luleå.

läser Samhälls och nästa år som man väljer inrikting så ska jag välja kultur.

Mitt hela nick är Dan Done The Donut och alla mina vänner tycker att jag är lite galen men vem är frisk egntligen??

Mina intressen är Anime, rollspel, historia, datorn, warhammer FB samt 40K o.s.v. med andra ord så är jag en riktig Geek och det har jag alltid varit :P

 

Mina favo anime serier är: Hellsing, GITS stand alone complex, Azumanga Daioh, Trigun och Full Metal Panic :P

jag lyssnar på det mest klassiskt, Rammestein, Queen, Magnus Uggla o.s.v. med andra ord alla elit band eller artister

fast mina riktiga fovoriter är ju Rat Pack med andra ord Frank Sinatra, Deam Martin & Sammy Davis Jr (!)

 

Vad finns det egentligen mer att sig om sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jeg heter Marthe og er fra Norge. Er 16 år. Bor like ved Ørje som ligger veldig nærme svenskegrensen. De som er fra Töksfors vet hvor Ørje er. Jeg har 3 brødre og 1 søster. Jeg har hund, men er så absolutt et katte-menneske! Nå for tiden er jeg single og jeg er ikke på leting!!

Det jeg ånder og lever for er PS2 og bøker. Fantasybøker. Mitt absolutt høyeste ønske er å eie et Hattori Hanzo sverd! *sikle ved tanken* Jeg digger sverd og dolker! Det er det jeg samler på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag heter Robert, kallas Robban eller M maniac :)

jag är 12 år och går i 6:an. Jag tycker väldigt mycket om att titta på anime o läsa manga.

Dock så har jag inte sett så mycket anime.

Endast 4 serier.

Jag älskar att spela tv-spel och Counter-strike.

Jag lyssnar oxå mycket på musik, från mina högtalare spelas oftast Lite Rock och Punk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hellu, jag heter Emma och är sexton år. Absolut enda anledningen till att jag skriver det här är för att jag har så obeskrivligt tråkigt. Jag bor i Uppsala och går första året på teknikprogrammet på Fyrisskolan tillsammans med cainz =) (Det var även han som lurade hit mig.)

 

Jag brukar inte hänga här på forumet, utan, om ni mot all förmodan skulle vilja mig något, så finns jag så gott som garanterat på #anime.se/forum. Där leker jag gärna språkfascist och rättar andra ircares stavfel (d.v.s gör dem irriterade). Det behövs fler flickor i kanalen, var inte rädda för att joina även om krunaldo säkerligen kommer korsförhöra er det första han gör. Han är faktiskt inte så farlig när man väl kommit över "ge-mig-bild-och-detaljerad-bakgrundsfakta/information" - stadiet. ;)

 

Anime och manga är trevligt, även om det mest är manga jag läser. Jag vet ingenting om vare sig anime eller manga egentligen, men ibland tycker jag om att tro det, och då får ni gärna ta ned mig på jorden igen.

 

Jag tycker om musik. Mycket. ^^

Just nu lyssnar jag mest på Something Corporate, R.E.M, Winnerbäck och Dahsboard Confessional, men jag är alltid öppen för förslag. Att skicka och få musik över t.ex MSN är en mycket trevligt sysselsättning. En annan trevlig sysselsättning är tedrickande. Likaså citat.

 

Jahaja. Nu borde jag jäkta vidare och skaffa det där livet som alla verkar vara så upptagna med att ha. Eller så struntat jag i det och ircar istället...

 

(Förresten, skulle ni komma till irc-kanalen får ni gärna flirta med vemsomhelst såvida hans/hennes nick inte är Lendai, för han är min. Sådetså! ;P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag sa att jag aldrig skulle sätta en fot på detta forum och hamna på Herids maktområde men det har gått ett helt år sen jag blev medlem på animanga och nu kände jag för att utforska nya områden. :rolleyes:

För övrigt suger jag riktigt bra på att skriva självpresentationer så jag ska inte plåga er så mycket till.

Anime och manga har jag hållit på med i runt 2½ år nu, det har varit en intressant tid, ju mer man vet desto mer inser man hur mycket mer det finns att veta. Det är en expanderande värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Presentera sig? Äsch, lika bra att ha det gjort.

 

Jag registrerade här när zmanga's server krashade. Jag heter niles_floyd där.

 

Jag gillar att ta långa promenader över bergen och att lyssna på musik. Videospel är även det roligt att syssla med. har även sett en eller två mangafilmer.

 

Övrigt står i min profil.

 

Fred!

_____

Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Oh här har det inte skrivits på länge. Får väl förgylla er kväll med att presentera mig ;)

 

Karolina heter jag då, och det är även mitt nick då jag är rätt dålig på att komma på sidanna.

Är inte en särskilt erfaren anime tittare, och har aldrig läst manga.

Dock är jag rätt aktiv i anime.se/forums kanal på irc, och har börjat kolla lite anime nu och tycker väldans mycket om det lilla jag sätt :)

 

Bor gör jag också, i skåne, närmare bestämt i hooden (http://www.hooden.se)

Min vardag består av skola, därefter sitter jag mest vid datorn, är rätt aktiv i diverse irc-kanaler.

 

Helger spenderar jag med vänner, på olika evenemang och konserter.

Dessa evenemang och konserter inriktar sig mest på synth-musik då jag lyssnar på synth, ebm/body.

 

Är lite estetiskt lagd också, spelar tvärflöjt och lite trummor, tycker om att skriva och ritar en massa också, dock visar jag inte upp mina verk då de kan vara lite udda eller svåra att förstå om man inte är karolina ;P

 

Förövrigt tycker jag det är lite skoj att läsa runt här i forumet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Som vanligt känns det som om jag är den sista på jorden som anländer hit till detta forum! =) Fast så är det inte, men det känns alltid som jag upptäcker allt sent, hehe.. aja bättre sent än aldrig right?

 

Jag är jag, och det finns inte så mycket att säga.. ehh.. 22 hela år är jag.

Kalla mig zindu, för det är det jag är =).. Bor i Stockholms området, och försöker bara klara mig igenom detta som kallas liv.

 

Mina främsta intressen är att läsa och skriva, och så har det alltid varit. Förutom läsandet och skrivandet, så älskar jag att fotografera, pyssla med växter ...(eh låter lite töntigt kanske ;) ) Särskilt fascinerad är jag av Bonsai träd, vad mer? *hmm*.. För att göra en väldigt lång historia kort så kan jag väl säga att jag observerar saker och ting och är en tänkare/grubblare till naturen, och det var det om mig!

 

By the way! En sak till... jag frågar mycket och det beror delvis på att jag ofta blir nyfiken på vad andra människor tycker och tänker om olika saker och ting här i livet!

 

me/ zindu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, då får väl jag ta och presentera mig ;)

 

Namn: Linnea...

 

Ålder: 13

 

Intressen: Läsa, skriva, rita, film, musik, manga, anime, internet, tv-spel, webdesign.

 

Favorit anime: Ginga nagareboshi Gin (Silver-Fang)

Favorit manga: Ginga Densetsu Weed

Musik jag lyssnar på: Phil collins, Nigtwish, evanescence, the rasmus, Silver Fang Soundtrack.

 

Favorit rätt: GRILLAD KYCKLING! Ja, hrm...

Mat rätt jag inte tycker om: Alla soppor(som jag ätit)blodpudding, nästan ingen fisk.

Ja, det var väll allt. Säg till om ni vill veta mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...