Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Just nu går jag i 9:an och ska börja på gymnasiet nästa termin. Jag har valt John Bauer IT i Hässleholm.

 

Ojojoj.. Stackars dig. Hardu också fängslats av John Bauers vackra skal?

Kan du byta skola, gör det.

Visserligen har jag ingen erfarenhet av John Bauer i Hässleholm, men jaghar erfarenhet av den i Sundsvall. Jag kan påpeka att IT på JB är ett helt fantastiskt program om du inte vill ha någon bra utbildning.

Dessutom så är skolorna totalt styrda av Novum, vilket är väldigt kasst. De kan inte köpa in ettsudd ens utan att fråga Novum till råds. Det är nämligen dom som harhand om inköpen av saker till skolorna. Inte skolorna själva, utan det är en andrapart som bestämmer vad skolorna behöver.

Kom dessutom ihåg att Novum är ett vinstindrivande företag som har skolorna för att få pengar, inte för att lära ut.

 

Jaja, hoppas du får en bra tid på JB, om inte, byt så fort som du bara kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag får väl slå till med en liten presentation jag med. Dock efter en ganska lång tid på forumet...

 

Nåja, till saken. Jag heter Martin och bor i Hässleholm. Är 15 år och går i 9:an. Efter högstadiet ska jag gå samhäll, med språkinriktning andra året. :D Jag vill lära mig japanska någon gång i livet.

 

På fritiden sitter jag oftast vid datorn, men jag tränar också basket.

 

De animé- och mangaserier jag gillar är till exempel: Naruto, Elfen Lied, Full Metal Panic, Ranma ½ med flera.

 

Om det är någon som undrar något mer så fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

är inte så bra på presentationer men..here we go! jag heter Jessica är 17 år och bor i linköping...går bild och form på anders ljungsteds gymnasium.

är som person ganska blyg men när man väl pratar med mig så kan jag prata på ^^ är oftast glad och positiv..

saker som intresserar mig är tv-spel, cosplay, anime/manga, japan, musik m.m.

spel som jag gillar är Final Fantasy VII, Star Ocean second story, Street Fighter II, Zelda: A Link to the Past, Legend of Mana, Arc the Lad, Vib Ribbon m.m

anime jag gillar är Kimi ga nozomu eien, popotan, Tokyo Mew Mew, Great Teacher Onizuka, 2x2 Shinobuden, Azumanga Daioh m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Om man kanska ska skriva någon om sig själv.

En kille på 20 bast. är just nu arbetslös, men praktiserar på ett dagis.

Gillar tv-spel, anime, Jrock. är en MGS och X Japan nörd.

På fritiden brukar ja vara med vännerna, sjunga karaoke, spela, m.m

är de någon ni vill veta så skicka ett meddelande bara =).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh, ska jag skriva lite här då...

 

Jag är en kille, född 1986, har egen lägenhet i solna (yes ladies, I'm single ;) ), går natur matte/data tjafs och hatar det (går ut nu i vår), är skyldig staten 5600 spänn och min psykolog säger att jag är riskzonen för manodepressivitet... Det är jag i ett nötskal...

 

Annat då... Gillar kampsport, kollar anime, röker vattenpipa (köpte en i lördags, nu är vattenpipa min nya passion) och röker vanligt (cigg)... Aja nu får det räcka.. ingen kommer ändå läsa detta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man får väll följa grupptrycket och skriva lite om sig själv

 

Jag heter Malte, bor i Höör, född 890705.

Till hösten ska jag också, som Ryuji, börja på John Bauer i hässleholm, vilket jag hört ska vara en bra skola.

 

mina intressen är: manga anime, datorer, musik (allt möjligt utom trance o dyl)...

....

ähh, nu ger jag upp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

kommer också från animanga, men känner mig inte så välkommer där längre...gjorde ca 1års upphåll och personer som tidigare var där är inte längre lika aktiva.

anyway, försöker uforska anime/manga sverige lite mer, intresset är ju endå stort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du berätta lite om dig själv?

 

jo visst, jag är 20 år gammal och för tillfället mellan arbeten och läser upp litet betyg på komvux. Jag är en belevad och intellektuell man. Min boksamling är mina precious. Trots att jag vill kommunalisera all egendom så anser jag att folk får ha sina personliga ägodelar för sig själva. Jag har för många böcker om politik. Det är litet ledsamt.

 

Vilka är dina starka sidor?

 

jag tar världen med en klackspark dvs att jag tar den inte speciellt seriöst.

 

Jag ställer alltid upp för mina vänner och även andra personer som behöver hjälp, ifall jag kan ge den.

 

Jag har talets gåva, samt är grym på matte.

 

Vilka är dina begränsningar/svagheter?

 

jag kan vara rätt trött ibland.

 

Ifall folk retar mig tillräckligt mycket/stör mig så kan jag få vulkanutbrott, det är dock sällan.

 

Jag är en elak och spydig jävel mot de som förtjänar det.

 

Jag är ibland litet för lat på grund av för mycket tid vid datorn, inte speciellt mycket blir gjort vissa slöa dagar.

 

Varför vill du arbeta just hos oss? Varför söker du det här jobbet?

 

vilket jobb ? vad är det för jävla fråga ?

 

Vad har du att erbjuda oss?

 

Jag försöker bli grym på att rita, jag lär mig hur man 3d modellerar, kan inflika litet allmän filosofi och samhällutbildning. Försökt lära mig japanska.

 

Ett trevligt och glatt ansikte helt enkelt.

 

Kan du beskriva ditt nuvarande/senaste jobb?

 

jag jobbade på en monteringsindustri. Jag monterade kablar och skydd på en maskin som tog in äcklig unken luft och spydde ut ren fin luft.

 

Vari ligger /låg glädjeämnena i jobbet?

 

den som tycker att löpande bandet är roligt är fan sjuk i huvet eller tagit allt för mycket amfetamin.

 

Vad tycker du att du har Iyckats bra med/mindre bra med i dina tidigare arbeten?

 

jag har lärt mig hur man arbetar praktiskt, så jag är inte bara en akademisk besserwisser.

 

Kan du beskriva de viktigaste erfarenheterna du fick?

 

jag visste vad det innebar att göra ett dagsverke. Kunde även se hur marx teorier utkristalliserar sig i praktiken, det sjuka är att de stämde mycket väl. Det var jag inte beredd på.

 

Hur har dina tidigare jobb avslutats? Kan du berätta vad som hände?

Varför lämnade du ditt förra jobb?

 

Tja det var ett tidsbestämt arbete så jag fick bara sluta. De kunde inte ha kvar mig trots att jag var snäll, inte diskuterade politik, inte hotade chefen med kniv, inte gjorde som jag egentligen ville, jobbade på bra. Jävla skit, jag borde gjort allt det där, åtminstone för skojs skull och roliga historier att berätta för folk på fyllan.

 

Så här efteråt, hur upplever du din förra arbetsgivare? Vad tycker du om din förre chef?

 

De var jävligt sjysta. Riktigt snälla personer som brydde sig om oss som arbetade, värsta brukspatronen. Men lönen sög åtta helvete. Lönen var riktigt jävla låg för att vara industriarbete. Dessutom så hade han bara anställt väldigt mycket ungdomar och ûbergamla arbetsinvalider.

 

Beskriv en situation när du blivit kritiserad i ditt arbete. Vem kritiserade? Varför? Hur reagerade du?

 

Det var "förmanskuken" som han hette på golvet. Han sade "Grabben (han bekymrade sig aldrig om att kalla folk vid namn), de här kablarna är för jävla dåliga", jag svarade "Visa mig hur man ska göra rätt då", och så gjorde han det. Sedan var de rätt hädanefter.

 

Om jag frågade din förre chef, vad skulle han säga vara dina starka och svaga sidor?

 

att jag var den förste att komma på morgonen. jag var inte rädd för hårt arbete. Jag var att lita på. (jävla skit, jag borde fan varit en jävla ögontjänare som alla andra)

 

Hur klarar du av pressande situationer?, ge exempel

 

Jag brukar ta pressande situationer för vad de är. Jag försöker att hålla god min under stress och gärna skämta till det litet så att folk tar det lugnt. Annars så kan ju skiten gå åt helvete bland maskinerna. Vid ett tillfälle så slogs två utav arbetarna med "förmanskuken". Jag såg bara på, och kallade det "klasskamp" på hög nivå.

 

Vad skulle du själv som chef titta på när du anställde folk?

 

Jag skulle anställa mina politiska polare. De har de saker som krävs anser jag. Sedan ifall någon förbannad stjälande tjackis kom till mig och ville ha ett jobb skulle de nog fan få ett på stubben. För skojs skull, någon måste ju fan stå för humorn på jobbet.

 

Föredrar du att arbeta med, ord eller siffror?

 

bägge två, men måste jag välja så väljer jag siffror.

Vilka var för- respektive nackdelarna i ditt senaste arbete?

 

sjyst chef, trevliga arbetskamrater, inte så värdelösa arbetsuppgifter, radio precis bredvid min station vilket innebar att jag valde musiken hela tiden, p3 för faen.

 

Vilka var dina största framgångar i ditt förra jobb?

 

jag lärde mig hur man arbetade praktiskt med saker och ting.

 

Om du fick välja företag och arbete, var skulle du då jobba?

 

studio ghibli, art director for 3d Animation

 

Söker du andra jobb för tillfället?

 

ja för fan

 

Beskriv vad du tycker är en bra arbetsmiljö

 

hahahahaha som om ni skulle kunna erbjuda något vettigt, finns fan inget företag i sverige med vettig arbetsmiljö.

 

Vilka motgångar har du stött på?

 

"förmanskuken" störde sig mest på mig, så han gav mig skit hela tiden. Det störiga är att jag inte hade gjort honom något, han störde väl sig på min lingo och kände sig väl osäker eller något. Jävla idiot.

 

Hur ser dina hemförhållanden ut?

 

jag bor själv i en etta i arbetarghettot, kommer troligtvis flytta härifrån till centrum för jag har kanske fått ett förstahandskontrakt via farsans kontakter.

 

Du nämnde att du tycker om att ha kontakt med människor, kan du utveckla det närmare?

 

Jag tycker det är trevligt att skämta med folk, gärna practical jokes och annat meck. det är askul. Sedan uppskattar jag folk som kan dricka som män, oavsett ifall det är män eller kvinnor. Kvinnor som har den manliga könsrollen får feta creds av mig.

 

Om din bästa vän, och då menar jag VÄN, skulle beskriva dig för mig, vad tror du han/hon skulle säga?

 

Att jag är den förste som någon ringer när det blir problem av något slag, att jag är en problemlösare, jag är rolig, jag är skön att hänga med, jag super som ett arbetardrägg, jag avskyr subkulturer och vänstern. Dock är jag marxist, sug och spinn på den du.

 

Vad har du för mål och planer för den närmaste framtiden? På lite längre sikt?

 

Jag skulle vilja bli civilingenjör, kanske kanske doktorera *ta i trä*. Bosätta mig i japan, kanske permanent, kanske för ett par årtionenden, vem vet. Jag skulle också vilja att den tecknarstudion jag håller på att bygga upp lyckas och blir känd.

 

Vad tror du kommer att hända inom vår bransch under de närmaste åren?

 

Jag är ingen jävla spågumma.

 

Har du några fritidssysselsättningar? (Vilka?)

 

festa, lyssna på all musik (ok inte dansband för de suger fan), titta på anime, läsa manga, sporta, debattera, läsapolitik, 3d animtion, rita, skriva artiklar för politiska tidningar.

 

Föreningsliv?

 

inget för tf men det är nog på väg.

 

Har du diskuterat dina planer med din fru/man, barn (ev flytt?)

 

jo visst. det är bara det att jag är ungkarl, annars hade det varit biff.

 

Hur upplever du dig själv?

 

jag har snackat om mig själv sida upp och sida ned, nu får det fan räcka, vad tror du det här är egentligen ? en arbetsintervju ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag är nog en av de yngsta på siten, jag är norrlänning, tjej, 13 år, född 92...

Jag heter Kristin, men brukar kallas Krikke,

Och jag har en konstig vana att alltid sätta flera punkter efter en mening... ;)

Jag läser Manga Mania och min favoritmanga är Love Hina, men jag läser även Ranma, Tokyo mew mew, Neon genesis evangelion, mm...

Jag är väldigt lik Kaolla Su från Love Hina, till både utseende och personlighet! :)

Det var väl allt man behöver veta om mig.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till skillnad från många andra är jag intelligent, men tyvärr tycker en del att jag är taktlös eftersom jag säger vad jag tycker om människor (det är ganska otroligt hur många människor som har svårt att hantera en enkel sanning eller två).

 

Jag stör mej på dumma människor, och dom som tror att dom är bättre än mej, jag stör mej på självgoda personer, också besserwissrar. Man kan nog säga att jag stör med på dom flesta.

 

Ogillar du mej än?

 

Förmodligen är det ömsesidigt.

 

Korinthian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namn:

 

Tomas men kallas i regel för Z, A.D eller Adde

 

Personfakta:

 

Ålder: 22 år (19830123)

Längd: 186 cm

Vikt : 76 kg

Hår : Kort Svart just nu

Ögon : Blå/Grön

Skor : Strl 42 Vagabond kängor/SSD kängor

Kläder: Surf/Skate på sommarn, Gothrockar svart på vintern

 

Bor:

 

Falkenberg, en liten pluttig stad på västkusten precis 10 mil söder om gbg.

14000 invånare i staden 46000 i komunen.

en skitbra sommarstad me en nice strand

 

Hobby:

 

Teater, Extremsport av all karaktär, rollspel, anime/manga, datorer och annat

 

Gör:

 

Jobbar som assisterande dramapedagog på estetiska programet

(eller stödlärare för teater elever för att säga det med lättare ord)

 

Fördelar:

 

Envis

Logisk

Sansad (I viss mån)

Omtänksam

Pedagogisk

 

Nackdelar:

 

Envis

Logisk

Blir otroligt arg när jag väl blir arg

Lat ibland

 

Äter:

 

Sushi

Nudlar

Kokt Torsk i äggsås

 

Äter inte:

 

Lever

Spenat

Njurpaj

 

_____________________________________________________________

 

Det var väll jag i stora drag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namn: Anton Andersson

 

Född: 890905

Längd: 178(gissar jag)

Vikt: 65kg

Hår: Långt, lockigt(tyvärr) färgar väl det svart snart igen, förtillfället brunt

Ögon: Blå

Skor: Hm, ja du! underground med döskallar:) 45 var storleken

Kläder: Svart, svart, svart, sa jag svart? Naglarna och ögon är också svarta för övrigt;)

Helgon: Gravenimage

Läser just nu: Naruto, Sagan om ringen(tredje gången)

Mat: Hm, tai mat, pizza

Passion i livet: Glass

Tränar: För lite

Bor: Utanför varberg :P sletet som faen är det, men whatever..

Intressen: MUSIK, POESI, MANGA, ANIME ja va faen, supa sig ful, räknas det?? ;)

Lyssnar på: Cradle of filth, Children of bodom, Draconian är bäst just nu!

Motto: två öl är bättre än en

 

Hatar: Bessewissrar, Divor, uppblåsta jävla idioter helt enkelt, emellan åt mig själv, Westlife och andra band som får pengar för att se söta ut...

 

Älskar: Ödmjuka och ärliga människor, musik, de vänner som står mig närmast när det verkligen gäller.

 

 

 

Cp1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har väl varit medlem sedan Mars 2004, men ej hunnit skriva något riktigt. Det mesta faller i glömska för mig.

 

Har kollat på anime och läst manga i kanske 5-6 år nu, men ser mig inte som någon sorts expert eller mer vetande än de som har varit med en mindre tid, som en stor del har, antar jag. Då jag är rätt slö och (<- enligt andra ->) trångsynt så blir det knappt någon anime. Men manga föredrar jag, fina tecknarstilar och mer ingående dialoger och storylines. :)

Blir väl en promenad en gång i månaden till SF-bokhandeln och det underbara Comic's Heaven i Gamla stan för att förinta min budget beståendes av studiebidraget på 950 kr. Och sedan väntar jag, väntar och väntar ännu mer, tills det är ny månad och mer pengar. Skäms nästan över hur jag känner mig lurad av alla framsidors konsumentlockande texter och färgglada virrvarr. :)

 

All musik går väl an, ja, allt som låter bra helt enkelt. Bäst låter europeisk underground(ja, eller mer rå då) black metal i stil med Odal, Myrkgrav, Elite, Nargaroth, Sigrblot osv osv. Men övrig mer "mainstream" musik går ju såklart också.

 

Spelar knappt några spel alls, förutom kanske det gamla goda BF1942 någon gång. Annars är det klassikern Starcraft och det annars bästa spelet någonsin, skräckspelet Silent Hill 2, som gäller för min del.

 

Favoritgenres inom manga är väl främst drama och kärleksdrama. Men jag har börjat tröttna på alla överhypade fightingserier(därav läses knappt någon action) och övernaturliga gulligull-flickor.

Favoritserier jag läser just nu är iaf kärleksdraman I"S, Video Girl Ai (lite övernaturligt, samma skapare som till I"S), den skitroliga komedin Cromartie High School, den intressanta och roliga (även mysiga) Genshiken, och den grymt snyggt ritade Eternity.

 

 

Kort och gott, jag föredrar manga och bor i Stockholm. :O

 

Jättemystisk och hemlig bild:

serut.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt som jag brukar ha, utvecklar jag min communitymani genom att lägga till mitt nick på ännu en medlemslista för ännu ett forum. Hoppas det blir lika trevligt här som det varit på många andra ställen =).

 

Jag nickar "Kasu", vilket är det mitt liv cirkulerar mest kring, just nu iaf. Mitt nickname använder jag självklart online, på forum som detta, men IRL brukar jag använda det på diverse highscorelistor jag råkar hamna på, då jag presterar något bättre än vanligt på vissa arkadspel.

 

Arkadspel, mer rakt på sak: "dansspel" (DDR) med dess grundidé från KONAMI, som också grundade termen "BEMANI", ett samlingsnamn för alla "musikspel" KONAMI utvecklat. Världens mest givande typ av spel enligt mig. Ja, detta är vad jag håller på med.

 

För att kunna anknyta till någon form av anledning till varför jag råkade registrera mig på ett animéforum som detta sjunker jag lågt nog att skylla på "japanfeber". Animé, så som dessa typer av spel jag spelar, härstammar båda från samma ställe, Japan, vilket jag tycker är anledning nog för mig att intressera mig av mitt skötebarns tvilling.

 

Nu ska jag inte hålla undan det självklara från er, självklart har jag en gång i tiden också vart blint förtrollad av animévärldens alla vackra sidor. Det är fortfarande så, dock inte alls lika allvarligt, men ibland vill man verkligen plocka fram sitt förflutna en stund.

 

Det finns ändå något som brinner lika starkt än idag, något som aldrig riktigt fått chansen att försvagas. Alla "gatherings", "träffar", konvent, eller vad man nu vill kalla det, är alltid lika trevligt att närvara på, då jag är en sån konstig person som faktiskt tycker det kan vara roligt att träffa lite likasinnade personligheter, åtminstone några få gånger om året.

 

Oh well, introduktion var det, och här sitter jag och predikar. Jag skyller på att det är sent, jag har tråkigt, känner mig nostalgisk, och ännu ett dussin små bortförklaringar.

 

=)

 

(Helt sjukt, två smileys på en hel drös slarvigt valda, väldigt seriösa meningar. Måste vara något nytt rekord eller nåt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namn:Daniel men brukar kallas för Boda

Ålder:20

Lägnd:186cm

Hårfärg:mörk brunett

Yrke:Jag jobbar som kock.

Intressen:Anime, Warhammer, Datorer, Mat kulturer

Bor:JAg bor i nynäshman, drygt 5 mil söder om stokcholm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

jaha.

 

Jag heter Louise men kallas alltid för Lollo (hatar mitt smeknamn)

Jag bor 5 mil söder om sthlm (rena ökenstället)

Jag är snart 15 år (i höst) och ska börja nian.

mina största intressen är manga, anime, rida, katter och japansk kultur.

Jag har en jobbig kelsjuk katt som heter Marie.

Jag bor tillsamans med min mamma, pappa och såklart har jag en jobbig stora syrra (17 år).

Mitt älsklings ämmne i skolan är Svenska och engelska...

 

det var lite info om mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...