Hoppa till innehåll
Anime.se

Någonstans där borta...


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Denna var Riktigt bra

 

du har fått till en skön pos, som ser naturlig ut.

mycket bra det, det är min svaghet, hehe

 

du har även ganska bra detaljer, de enda sakerna du skulle kunna jobba lite på med den är foldsen.

 

tycker du ska färglägga den :D

 

Jag funderar faktiskt på att färglägga den, men just nu håller jag på och färglägger en annan bild, har precis blivit klart med att göra lineart och grundfärger, så fort jag får tillgång till datorn som har photoshop CS2 installerat så skall jag fortsätta med den.

Folds vet jag att jag har problem med, jag kan teorin men det är svårt att få det att funka som det ska.

Men det är bara som med allt annat när man tecknar, träning!

 

Skatan, du behöver träna på hår, det är det som drar ner bilden något, tycker jag. Börja träna lite mer på hår så kommer du få ännu bättre bilder!

 

Hår är rätt så svårt att få det till en tuff frisyr och samtidigt hålla realismen.

Men det är som jag nämnde tidigare, enbart träning hjälper ^^

 

Tack för kommentarerna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjocka konturer är aldrig fel! Snyggt snyggt.

Kanske att handen har lite för mycket veck och rynkor, den ser mer ut att tillhöra en gammal tant ärn en skolflicka. Sen verkar hon ha vikt sig i 90 graders vinkel nånstans strax under brösten, underkroppen borde vara mer vinklad frammåt.

Ögonen är min favorit på bilden. Jättefina highligts i ögonen, ser ut som om du lagt mycket tid på att få mjuka kanter på blänket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjocka konturer är aldrig fel! Snyggt snyggt.

Kanske att handen har lite för mycket veck och rynkor, den ser mer ut att tillhöra en gammal tant ärn en skolflicka. Sen verkar hon ha vikt sig i 90 graders vinkel nånstans strax under brösten, underkroppen borde vara mer vinklad frammåt.

Ögonen är min favorit på bilden. Jättefina highligts i ögonen, ser ut som om du lagt mycket tid på att få mjuka kanter på blänket.

 

Det där med handen märkte jag också samtidigt som jag höll på att rita den, men jag tyckte att rynkorna ger handen ett bättre perspektiv och utan de skulle det kanske se konstigt ut så jag behöll de.

Att hon har vikt sig 90 grader är just för att det är mening att hon ska stå framåtlutad och peka, det är gjort så med flit.

Highlightsen, jag säger bara sudd och tålamod ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...