Hoppa till innehåll
Anime.se

Elfen lied fortsättning?


Anorax
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena

 

Jag undrar om nån vet om det kommer nån forsättning på den otrolig underbara anime serinen Elfen lied??

 

för det slutar lite konstigt å jag skulle bli rätt besviken om det inte kommer nån? eller vad tror ni kommer ni bli besvikna om det inte kommer nån forsättning? å vem tror ni står bakom dörren? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej vad jag vet kommer ingen fortsättningen och det är klart det äör lucy som står bakom dörren ananrs jävlar >:) . Jag däimot tycker elfen lied slutar snuskigt bra även fast jag inte har skrivit det förut men jag tycer det.. den slutar på ett spännande sätt istället för ett slut man liksom kan gissa sig till som i dom flesta animer.. desutom om dom vill så kan dom ju bygga vidare på serien eftersomd en sluitar som den gör :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bra att det är ett öppet slut på denna anime, annars skulle det kännas mer "fel" om det var istället ett lycklig slut på denna "sorgliga och deppiga" anime.

 

Om ni annars vill veta vad som händer kan ni ta och läsa mangan, ska vara lite annorlunda slut på den har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bra att det är ett öppet slut på denna anime, annars skulle det kännas mer "fel" om det var istället ett lycklig slut på denna "sorgliga och deppiga" anime.

 

Om ni annars vill veta vad som händer kan ni ta och läsa mangan, ska vara lite annorlunda slut på den har jag hört.

 

animen följer inte mangan den viker av i ungifär hälften av serien och inte håller samma stuck.. men jag ska inte säga nåt dettta är bara saker jag har hört.. letar faktist mangan som är antingen engelsk översatt elerl svensk men hittar ingen stans =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SPOILER****************Det är Lucy som står vid dörren, mangan är typ dubbelt så lång*****************

 

 

 

Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte kom en OVA på Elfen Lied då den har en manga som är längre det typiska "fortsättning följer" slutet och är en allmänt grymt populär anime :)

 

 

så oroa dig inte det lär komma en OVA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SPOILER****************Det är Lucy som står vid dörren, mangan är typ dubbelt så lång*****************

 

 

 

Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte kom en OVA på Elfen Lied då den har en manga som är längre det typiska "fortsättning följer" slutet och är en allmänt grymt populär anime :)

 

 

så oroa dig inte det lär komma en OVA

 

eftersom dsu vet det.. och förmodligen har läst mangan vart fick du tag på den da? skulle du kunna hjälpa mig hitta den eller nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det öppna slutet i animen ("välj vem du vill ska stå där") så hänvisar jag till mitt inlägg i den andra Elfenlied tråden.

 

Om det kommer komma någon mer OVA? Glöm det. Elfenlied var inte på långa vägar lika populär i Japan som på andra ställen. Det finns andra mer populära serier att göra anime av eller släppa tilläggsOVAer till (och därmed tjäna mer på) än Elfenlied. För tillfället är det moe~ och inte splatter som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tycker själv Elfen Lied, är den bästa serie jag sett. ( sett den 3ggr och den blir bara bättre )

Många har någonting emot den, den börjar heller inte allt för trevligt och det är ingen trevlig serie, men väldigt bra.

 

Slutet är perfekt, många anser det är dåligt och för av kortat.

Tycker nu inte det kunde varit bättre, man får ihop allt till ett sammanhang.

Även fast man första gången man såg serien nästan fick ryckningar och ville tugga av sig sin vänstra arm i förtvivlan.

 

OAVn höll inte på samma sätt, men var en del scener som var ruskigt bra även i den.

 

Fortsättning, tror jag inte kommer, men ska försöka få tag på Mangan nu, även om det verkar kunna bli svårt.

 

...ursäkta för att dra upp en gamal tråd, kunde int. låte bli !! ^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker själv Elfen Lied, är den bästa serie jag sett. ( sett den 3ggr och den blir bara bättre )

Många har någonting emot den, den börjar heller inte allt för trevligt och det är ingen trevlig serie, men väldigt bra.

 

Slutet är perfekt, många anser det är dåligt och för av kortat.

Tycker nu inte det kunde varit bättre, man får ihop allt till ett sammanhang.

Även fast man första gången man såg serien nästan fick ryckningar och ville tugga av sig sin vänstra arm i förtvivlan.

 

OAVn höll inte på samma sätt, men var en del scener som var ruskigt bra även i den.

 

Fortsättning, tror jag inte kommer, men ska försöka få tag på Mangan nu, även om det verkar kunna bli svårt.

 

...ursäkta för att dra upp en gamal tråd, kunde int. låte bli !! ^^'

 

Håller inte med dig på at denna serie är bra. Enbart början och slutet ÄR bra, men allting därimellan är rätt så meningslöst dravel som är ytlödder av ett djup som inte är längre än att du kan sticka ner fingret för att nå botten.

 

Det är min åsikt.

 

Sedan låt oss slippa se en fortsättning på serien, den slutade bra, och låt nu fansen (de som inte tycker som mig, det vill säga typ alla) sitta och hitta på vad som hände sedan.

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant att du inte tycker serien har något djup när det iaf fick mig att få grava konspirationsteorier etc.

 

Tja, smaken är väl olika, men inte fan är den särskilt ytlig för att vara en animé.

Talar vi samma anime här? När du påstår att den inte är ytlig? Den är tunn, ytlig och typ hur patetisk som helst.

 

Handlingen är ju meningslös, och allting består ju av sammanträffanden, känslor som är fullständigt normala och så brutala mord som möjligt.

 

Vad är djupet i det egentligen? Allting är klart som vatten, och de förklarar allting, allt för väl.

 

Skall man se någonting med djup skall man se typ Paranoia Agent eller Serial Experiments Lain.

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant att du inte tycker serien har något djup när det iaf fick mig att få grava konspirationsteorier etc.

 

Tja, smaken är väl olika, men inte fan är den särskilt ytlig för att vara en animé.

Talar vi samma anime här? När du påstår att den inte är ytlig? Den är tunn, ytlig och typ hur patetisk som helst.

 

Handlingen är ju meningslös, och allting består ju av sammanträffanden, känslor som är fullständigt normala och så brutala mord som möjligt.

 

Vad är djupet i det egentligen? Allting är klart som vatten, och de förklarar allting, allt för väl.

 

Skall man se någonting med djup skall man se typ Paranoia Agent eller Serial Experiments Lain.

 

På återseende!

Tja, hela det här med att hålla en en högre ras av människor i ett hemligt forskningskomplex var rätt intressant, hurvida något sånt skulle kunna ske i den riktiga världen, och hur det nu kunde arta sig.

Den kanske inte var särskilt djup på så sätt att det var en hel massa oförklarligt flum, men den fick mig att tänka lite, och då tycker jag

knappast man kan kalla den ytlig.

 

Iofs, kanske bara jag som har vild fantasi och är ovanligt konspiratorisk, men bra är väl det isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tyckte den var djup när jag såg den första gången. andra varvet var jag lite piggare, hadde mer koll på saker och tänkte mer, då blev den mest........skum. ska inte spoila men många av dom saker som händer är väääldigt skumma(och jag syftar inte på det övernaturliga) drar ett exe:

 

SPOILER VARNING

 

 

 

lucy dödar hela hans familj, inclusive en del andra, mitt framför hans ögon. Endån är det bara att krama och förlåta för huvudpersonen(har glömt namnet)detta äer väääldigt skumt, rent utsakt löjligt.såvida han inte hatade hela sin familj och alla andra som dog. en massa sånna saker dyker up titt som tätt,och stör mej väldigt mycket,fast den var bra endå,man fastnade för den,och var värkligen intressant första gången.

 

EDIT:oki,tack för påminnelsen^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SPOILER VARNING

lucy dödar hela hans familj, inclusive en del andra, mitt framför hans ögon. Endån är det bara att krama och förlåta för huvudpersonen(har glömt namnet)detta äer väääldigt skumt, rent utsakt löjligt.såvida han inte hatade hela sin familj och alla andra som dog. en massa sånna saker dyker up titt som tätt,och stör mej väldigt mycket,fast den var bra endå,man fastnade för den,och var värkligen intressant första gången.

Faktiskt så säger Kouta att han inte förlåter Lucy. Kyssen verkar lite skum dock, fast jag har för att det aldrig hände i mangan utan det var något de la till i animén.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant att du inte tycker serien har något djup när det iaf fick mig att få grava konspirationsteorier etc.

 

Tja, smaken är väl olika, men inte fan är den särskilt ytlig för att vara en animé.

Talar vi samma anime här? När du påstår att den inte är ytlig? Den är tunn, ytlig och typ hur patetisk som helst.

 

Handlingen är ju meningslös, och allting består ju av sammanträffanden, känslor som är fullständigt normala och så brutala mord som möjligt.

 

Vad är djupet i det egentligen? Allting är klart som vatten, och de förklarar allting, allt för väl.

 

Skall man se någonting med djup skall man se typ Paranoia Agent eller Serial Experiments Lain.

 

På återseende!

Tja, hela det här med att hålla en en högre ras av människor i ett hemligt forskningskomplex var rätt intressant, hurvida något sånt skulle kunna ske i den riktiga världen, och hur det nu kunde arta sig.

Den kanske inte var särskilt djup på så sätt att det var en hel massa oförklarligt flum, men den fick mig att tänka lite, och då tycker jag

knappast man kan kalla den ytlig.

 

Iofs, kanske bara jag som har vild fantasi och är ovanligt konspiratorisk, men bra är väl det isåfall.

Det måste du nog ha. Det mesta är inte alls någonting djupt i. Det var inga budskap i det hela. Det var ännu en "om-vi-skulle-exprimentera-lite-med-gener"-grej. Så patetiskt.

 

Som Noir_reborn skrev, så var serien lite skum. De är ju lite dumma i huvudet som bara låter allting sådant passera så lätt. Men det är en anime, som egentligen är en blodigare version av Chobits.

 

Löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det måste du nog ha. Det mesta är inte alls någonting djupt i. Det var inga budskap i det hela. Det var ännu en "om-vi-skulle-exprimentera-lite-med-gener"-grej. Så patetiskt.

 

Som Noir_reborn skrev, så var serien lite skum. De är ju lite dumma i huvudet som bara låter allting sådant passera så lätt. Men det är en anime, som egentligen är en blodigare version av Chobits.

 

Löjligt.

Bra att du har en ödmjuk inställning till din åsikt kontra andras åsikter iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra att du har en ödmjuk inställning till din åsikt kontra andras åsikter iaf. :D
Förstår ej vad du menar med den där meningen. Det är typ något fel någonstans där. Dåligt formulerad.

 

Om du klagar på att jag inte är ödmjuk så är det mitt sätt, ursäkta om det stör dig. Men det är jag.

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...