Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tyckte ni om UppCon:05?


lendai
 Share

Rekommenderade inlägg

UppCon -05 är slut, nooooooo :|

Men förhoppningsvis kommer det ett UppCon -06 också, så där får vi alla träffas en gång till!

 

Det positiva med UppCon:

- Soul Calibur 2, så många duktiga spelare o.O

- Percussion Freaks 9th Mix

- Rozen Maiden visningen

- Steamboy

- Säljarna vid bordet som hade amerikanska comics

- "Den mänskliga knuten" och Genmas insats

- Alla personer som var där

 

Det negativa med UppCon:

- Toalett köerna

- Problemen vid visningarna

- Hittade inte FLCL mangan :(

- Åkte direkt i början på SC2 turneringen

- Hade inget liggunderlag

- McDonalds frukost meny

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Konventet var väl bra på de punkterna att armbandet var mycket bättre än en lapp runt halsen samt att det var roligt folk där. ^^

 

De klagomål jag har är:

- Jag fick köa i 3 timmar för att komma in, segt som sautan. Samt 2 timmars kö till att välja sovsal, kunde man inte fått planera det via internet eller något?

 

- Ingen kom och öppnade sovsalarna förrän ca 2 timmar senare efter vi ringt och bett dem ett antal gånger. Då har han även mage att klaga på oss, han ville ju faktiskt vara kvar på konventet. WTF?! Om man är med i crew så får man fan fatta att man är där för att hjälpa besökarna! Inte för att lalla omkring och bara vara där för att få gratis inträde och skryta över sin crew tröja.

 

- Utbildningen hos de som hade biosalongerna. Det var lite jobbigt att sitta och kolla på anime utan eller med fel textning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack alla arrangörer, medarrangörer, medarbetare, slavar och frivilliga

 

och såklart tack alla ni besökare för att ni hjälpte till med att göra UppCon:05 till Sveriges hittils största anime- och mangaevenemang! ^___^

 

 

Ta gärna en titt bland era saker och se efter om något fattas. Jag har tagit hand om en jättesäck med kvarglömda och borttappade saker så skicka ett mail till kristin@uppcon.com om ni saknar något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yuna sjöng nån Ayumilåt

 

ja tack :) mer specifikt så sköng han "Ayumi Hamasaki - HONEY", tack för hjälpen :P

 

kom på att det var den låten direkt när jag läste vad du skrivit :)

 

och vet någon on AMV'sen kommer att finnas tillgängliga för download? dom var ju så heta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* POCKY 4TW!!!

Pockey för vinsten!

Jag åt Fuyu Pocky idag efter skolan. Pinnarna är tjockare och rikare på choklad. :)

+ Pocky ´, pocky mer pocky

Knaaa~rk.

 

Kul att ni hade kul. Ha kul nästa gång också, och arrangörerna skall bevara det som var bra genomfört och lära sig av de misstag som begicks för att främja en saftig evolution mot det bättre.

 

TV4 har i alla fall blivit bättre på att rapportera om otaku-kulturen.

http://www.tv4.se/bredband/categories.a ... 893&more=1

 

Det var en härlig blandning av individer... kul att se nu när jag är i landet många vill vara i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Jag fick köa i 3 timmar för att komma in, segt som sautan. Samt 2 timmars kö till att välja sovsal, kunde man inte fått planera det via internet eller något?

 

- Ingen kom och öppnade sovsalarna förrän ca 2 timmar senare efter vi ringt och bett dem ett antal gånger. Då har han även mage att klaga på oss, han ville ju faktiskt vara kvar på konventet. WTF?! Om man är med i crew så får man fan fatta att man är där för att hjälpa besökarna! Inte för att lalla omkring och bara vara där för att få gratis inträde och skryta över sin crew tröja.

 

Till nästa gång ska vi såklart försöka ordna så att man kan välja sovsal i förväg! Uppsala kommun varit så otroligt ohjälpsamma och vi fick skolorna så pass sent att vi inte hann ordna något slags förval.

 

Det var dåligt att en sovsalsvakt uttryckte sig på det där sättet och vi är verkligen ledsna över att ni fick vänta så länge! Det var en miss från våran sida.

 

Det finns mycket vi måste bättra på till nästa gång men vi hoppas att ni hade kul ändå! ( ; w ; )/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var väldigt tråkigt med sovbiljetter-kön. En stor hink med tjära och fjädrar till föreningsservice som inte har framförhållning och uppsala kommun i allmänhet som inte gillar någonting.

 

Däremot en stor låda med pocky till alla glada och uppmuntrande besökare, tack för allt! ^-^)/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle vara trevligt om ni, tills nästa UppCon kunde lägga ut vissa förslag på animés på eran hemsida som skulle kunna visas, senare kan Uppsalakai-medlemmar kunna rösta vilka animés som de vill se.

 

UppCon:05 hade givetvis inte bara dåliga animé-visningar men både jag och andra var inte så förtjust i de animés vi såg.

Dock han vi inte se särksilt mycket eftersom de flesta biosalongerna var fulla när vi kom dit.

Sen stängdes biograferna 17.00 vilket gjorde att man såg högst 2-3 animés per dag. Vilket är betydligt mindre i jämförelse med tidigare konvent.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle vara trevligt om ni, tills nästa UppCon kunde lägga ut vissa förslag på animés på eran hemsida som skulle kunna visas, senare kan Uppsalakai-medlemmar kunna rösta vilka animés som de vill se.

 

Vi tänkte faktiskt på det där, men det hela rann tyvärr ut i sanden.

 

UppCon:05 was teh shit ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar:

Låten jag sjöng i karaoken var Ayumi Hamasakis "HONEY" från albumet My Story. Dock var versionen jag sjöng versionen från My Story ~Classical~, en remix av låten med piano ocjh violin. I min AMV användes Ayumi Hamasaki - HONEY - Yunamix Shortmix (jag kortade ner den och klippte även ihop vers, brygga och refräng från olika ställen i låten).

 

För övrigt är jag intresserad av Japs kritik för fightersturneringarna. Vilka turneringar har du kritik för? Jag höll i Super Smash Bros. Melee, Naruto: Narutimate Hero 2 (påtvingad nästan), Guilty Gear XX#Reload, ParaParaParadise, The King of Fighters - Maximum Impact. Om du har kritik angående dessa turneringar, lämna det gärna så kan jag ordna med bättre turneringar nästa gång.

 

Varför fick inte Cainz och Grunt sjunga? >_>' Karaoken fortsatte ju på torsdagen.

 

Min AMV kommer iaf komma upp snart. P.g.a. att Zmanga och Anime.se är emot piratkopiering och anser att AMV faller under denna kategori (alltså kommer trådar om det antagligen tas bort) får ni som vill ha min AMV (Bidrag 4 - Naruto - Please Stay By My Side Forever (även vinnaren)) lägga till mig på MSN (och skicka mess om det. Jag kan inte gissa mig till vilka som vill ha den eller inte :P).

 

Random:

Lendai, förresten så saknas resultatet för the King of Fighters - Maximum Impact på UppCons nya hemsida :P (vinnare: Philip "Yuna" Wester).

 

Egen kritik:

Vissa turneringar fick alldeles för lite tid. T.ex. finns det inte en chans i världen att någon turnering ska kunna bli klar på 1 timme, vilket nästan alla de jag höll i fick. Det ledde till att jag fick delaya flera eftersom det är svårt att hålla i två och vara med i två samtidigt. Speciellt då man vill att alla ska hållas på projektorn.

 

Karaokeutrustningen på scenen var rätt kass. Jag fick rundgång hela tiden när jag skulle sjunga och var tvungen att ställa mig jättemycket bakom dem, vilket ledde till att jag knappt hörde musiken. Som publiken nog kunde höra kom jag väldigt mycket ur synk. Jag kände själv ofta att jag fick pausa till flera gånger >_>' <_<'.

 

Arkadmaskinerna tycket jag ska förpassas till andra rum eller ett avskillt hörn långt bort från alla andra nästa år. Själv spelar jag gärna DDR ibland, men att ha 3 maskiner precis bredvid varandra ställer till flera problem.

 

1) Drummania sattes på alltför låg volym därför att DDR premieras före alla andra och PIU premieras före Drummania. Jag fick höra att många inte kunde spela det p.g.a. att de inte hörde musiken.

2) Ljudet störde ALLA ANDRA. Vilken turnering det än var eller vilket spel man än spelade var man än gjorde det hörde man nästan uteslutet BARA DDR-maskinen, såvida man inte satte volymen på TV:n på jättehög volym. Nu kanske det är så att folk tror att man inte behöver höra ljudet i fightingsspel, men det gör man. Det finns många som synkar och spelar efter ljud. I ett flera fightingsspel finns det många karaktärer som har moves som börjar likadant. Vad som är annorlunda är ljuden. Man vet hur man ska blocka eller countra movet beroende på ljudet. Vissa saker är också mycket lättare att göra, som wavedash i Super Smash Bros. Melee, om man hör ljudet.

3) Svettljukten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Arf, arf.

 

För att bemöta lite kritik:

 

Insläppet var rejält dåligt planerat, kön var enorm och det tog mig över 2 timmar att komma in (nu räknar jag från kl 12 när de öppnade jag var där tidigare än så egentligen).

Varför kunde ni inte använt de stora dörrarna på andra sidan lokalen fanns mer plats där och ni hade då kunnat ha flera insläpps bord på plats.

 

Den stora entren var (tror jag) inte hyrd av Uppcon och kunde därför inte användas. Jag misstänker att det är så att man måste gå genom den för att komma till andra lokaler i byggnaden (har för mig att det fanns en trappa där iaf) och att dom därför inte ville att den skulle blockeras av en massa nördar. Lendai är nog den som vet sanningen.

 

Med den ingång som fanns så var det svårt att arrangera det på något annat sätt.

 

 

Ingen kom och öppnade sovsalarna förrän ca 2 timmar senare efter vi ringt och bett dem ett antal gånger. Då har han även mage att klaga på oss, han ville ju faktiskt vara kvar på konventet. WTF?! Om man är med i crew så får man fan fatta att man är där för att hjälpa besökarna! Inte för att lalla omkring och bara vara där för att få gratis inträde och skryta över sin crew tröja.

 

Det skulle vara insläpp till sovsalarna vid vissa tider och innan det så skulle ingen komma in. Det går inte att öppna sovsalarna varje gång någon av 800 besökare känner för att sova. Till erat försvar så verkade det inte som om besökarna blev informerade om det så då kunde ni inte rå för det.

 

Men det var nog ingen av arrangörerna som "bara vara där för att få gratis inträde och skryta över sin crew tröja" då alla jag såg jobbade som tokiga och det var antagligen därför det tog sån tid innan någon kom och öppnade.

 

Du får tänka dig in i hans situation. Han hade antagligen jobbat väldigt hårt och stressat runt i många timmar och sen blir han ivägskickad för att öppna en sovsal för att några besökare är där innan den egentligen ska öppna och när han kommer dit så klagar dom på att han tog sån tid. Det är lätt hänt att man är mindre trevlig vid sånna tillfällen.

 

Och visst det är dåligt att ni blev tvugna att vänta i två timmar. Antingen så borde man skickat något direkt eller sagt åt er att den inte öppnade innan den gjorde.

 

----

 

Mina egna tankar. (Jag hjälpte mest till så jag upplevde det inte så mycket från besökarsidan.)

 

 

-

 

Informationen till besökarna var dålig ang. vissa saker.

 

Arbetsfördelningen, nästan vad det än gällde så var det Kristin som höll i/hade koll på det. Ofta visst ingen vem det var som höll i någon och dom gjorde det så var den personen försvunnen.

 

Dom som inte städade efter sig eller ställde tillbaka möblerna på Linné.

 

 

+

 

Allt annat :D

 

Extra tack till Zippy som hjälpte till att städa, Kristin som arbetade något enormt, besökarna som höll nattvakterna sällskap på Linné sista natten och alla andra trevliga och glada nördar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar:

För övrigt är jag intresserad av Japs kritik för fightersturneringarna. Vilka turneringar har du kritik för? Jag höll i Super Smash Bros. Melee, Naruto: Narutimate Hero 2 (påtvingad nästan), Guilty Gear XX#Reload, ParaParaParadise, The King of Fighters - Maximum Impact. Om du har kritik angående dessa turneringar, lämna det gärna så kan jag ordna med bättre turneringar nästa gång.

 

Nu blev det ju tyvärr så att jag missade KOF och Guilty Gear :|

Jag tänkte mer på Soul Calibur 2 och Tekken 5 turneringarna.

Under SC2 blev det tydligen så att om någon inte var närvarande så fick nån annan hoppa in för den personen, istället för att den personen förlorar på WO.

Det blev lite allmän förvirring pga det. Sen ändrade dom det så att man förlorade på WO om man inte var där. Bra, men lite sent.

 

Fast bara för att jag kritiserar turneringarna säger jag inte att jag inte hade kul. För det hade jag, även om jag blev utslagen i första ronden på alla.

 

Av de turneringar jag ställde upp i (och lyckades komma till) var faktiskt Smash Bros turneringen den jag tyckte flöt på bäst. Fast det var lite svårt att höra dig när du skrek ut regler och hade upprop för deltagare (därför räckte jag upp handen två gånger XP) pga DDR-maskinerna och allmänt muller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle vara trevligt om ni, tills nästa UppCon kunde lägga ut vissa förslag på animés på eran hemsida som skulle kunna visas, senare kan Uppsalakai-medlemmar kunna rösta vilka animés som de vill se.

 

UppCon:05 hade givetvis inte bara dåliga animé-visningar men både jag och andra var inte så förtjust i de animés vi såg.

Dock han vi inte se särksilt mycket eftersom de flesta biosalongerna var fulla när vi kom dit.

 

Eh.... eftersom salongerna var fullsatta hela tiden så borde det betyda att folk VILLE se det som visades, eller hur? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar:

För övrigt är jag intresserad av Japs kritik för fightersturneringarna. Vilka turneringar har du kritik för? Jag höll i Super Smash Bros. Melee, Naruto: Narutimate Hero 2 (påtvingad nästan), Guilty Gear XX#Reload, ParaParaParadise, The King of Fighters - Maximum Impact. Om du har kritik angående dessa turneringar, lämna det gärna så kan jag ordna med bättre turneringar nästa gång.

 

Nu blev det ju tyvärr så att jag missade KOF och Guilty Gear :|

Jag tänkte mer på Soul Calibur 2 och Tekken 5 turneringarna.

Under SC2 blev det tydligen så att om någon inte var närvarande så fick nån annan hoppa in för den personen, istället för att den personen förlorar på WO.

Det blev lite allmän förvirring pga det. Sen ändrade dom det så att man förlorade på WO om man inte var där. Bra, men lite sent.

 

Fast bara för att jag kritiserar turneringarna säger jag inte att jag inte hade kul. För det hade jag, även om jag blev utslagen i första ronden på alla.

 

Av de turneringar jag ställde upp i (och lyckades komma till) var faktiskt Smash Bros turneringen den jag tyckte flöt på bäst. Fast det var lite svårt att höra dig när du skrek ut regler och hade upprop för deltagare (därför räckte jag upp handen två gånger XP) pga DDR-maskinerna och allmänt muller.

 

Som tur var så höll jag inte i de turneringarna XD. SC2 stack jag dessutom ifrån på walkover p.g.a. av annat jag var tvungen att göra.

 

Anyway, på SC2 i första ronden var det så att de redan skrivit upp vilka som skulle vara med i ett fint datorprogram som fixade brackets. Därför kunde ingen skriva in sig efteråt, och det är egentligen deras eget fel eftersom anmälningslistan suttit uppe ganska länge. Därför fick folk hoppa in,

 

Sen stack jag, så jag vet inte hur de gjorde sen ;P, men det kan ju vara förvirrande att bli tvungen att komma ihåg nån annans namn för att man hoppat in för honom.

 

GGXX#R gick bra sånär som på att vi fick alltför lite tid för PPP-turneringen, vilket drog över och fördröjde GGXX#R och att jag var tvungen att springa iväg och ta emot priser under finalen XD.

 

Fint att du gillade SSBM. Ja, jag kunde inte skrika fullt så högt som jag brukar för att jag skulle sjunga karaoke samma kväll i tävlingen. Dock fördröjdes min sång till dagen efteråt, då jag ådragit mig en förkylning >_<'.

 

Och det fanns inte plats att sätta upp de fina reglerna jag skrivit ut innan turneringen så folk kunde kolla in dem.

 

För övrigt tycker jag arkadmaskinerna på framtida konvent ska förpassas till andra rum. De störde varenda turneringen jag höll i. Visst, de kräver ju ljud p.g.a. spelens natur, men inte så högt ljud.

 

För övrigt ska jag nog införskaffa ett nytt ondskefullt diskningssystem nästa gång jag håller i turneringar. Automatisk diskning om man svarar "jag" på frågan "Vem vann?" mer än 1 gång. 1:a gången får man en varning och en prick.

 

På ett konvent med 800 besökare, varav ca 40 är med i en turnering går det inte för sig att svara "Jag" >_>'. Jag kan förstå om man gör det om man känner mig, men annars så diskas man.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

+ Allt trevligt folk (speciellt anime.se-folket)

+ Så mycket spel

+ Percussion Freaks (Drummania)

+ Merchandise-sektionen

+ Bra upplägg på rummen

 

----------------

 

- Som sagt, DDR-maskinen som överröstade ALLT annat

- Att man blev tvungen att ringa Forehead och fråga vart arrangörerna var. Vi blev utslängda från Linnéskolan för att ingen kom i tid......

- Teckningstävlingen där arrangörerna verkade ha olika åsikter angående reglerna..... En person fick först 7 bidrag uppsatt men det fixade arrangörerna bort och där blev den personen 'väldigt' sur, dock så stod det lite mellan raderna att det var rent av en bild som gällde. Själv blev jag sur över att min bild slarvades bort från början. :rolleyes:

- Värmen i Arkadsalen. Blev på gränsen flera gånger, man ska inte svettas av att stå still...... Fast det skyller vi på DDR-människorna. :P

- Att arrangörerna INTE kunde samarbeta. I alla fall såg det ut som 2 personer fick allt på sig. :/ (var det inte någon som svimmade av stressen på scen?)

- För få dagar. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Att man blev tvungen att ringa Forehead och fråga vart arrangörerna var. Vi blev utslängda från Linnéskolan för att ingen kom i tid......

 

Det var trist att det blev så, men brandmyndigeten bestämde sig för att ringa och vilja göra inspektioner på diverse ställen (våra sovsalar). :/

 

- Teckningstävlingen där arrangörerna verkade ha olika åsikter angående reglerna..... En person fick först 7 bidrag uppsatt men det fixade arrangörerna bort och där blev den personen 'väldigt' sur, dock så stod det lite mellan raderna att det var rent av en bild som gällde. Själv blev jag sur över att min bild slarvades bort från början. :rolleyes:

 

Tyvärr var info-båset lika rörigt som Lendais rum (och där är det rörigt!), så den hamnade under något. >____<

 

- - Värmen i Arkadsalen. Blev på gränsen flera gånger, man ska inte svettas av att stå still...... Fast det skyller vi på DDR-människorna. :P

 

Tja, vem behöver värmeelement när Kasu finns? ^^

 

- - Att arrangörerna INTE kunde samarbeta. I alla fall såg det ut som 2 personer fick allt på sig. :/ (var det inte någon som svimmade av stressen på scen?)

 

Det var inte stress som var problemet, snarare arrangörens (mitt) bristande näringsintag och sömn-timmar ^^;;;;

 

- - För få dagar. XD

 

En dag hade faktiskt varit rätt kul, fast jag sa inte nej till att få sova till tolv idag ^^

 

(För övrigt var jag den ena korta, mörkhåriga arrangörs-asiaten, som dock inte såg trendig ut.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plus

+Pocky och Cola på konventet, billigt med

+Vårt Gamingrum på bellmanskolan med projector hela nätterna

+Skuttywan

+Lära mig känna nytt roligt folk som hon i vår grupp i grupptävlingen och krunaldo ^^

+Drummania! fan va det ägde'

+Yuna i weddingdress (typ)

+Folk som verkligen läste det som stod på projectorn

+Att leka Arrangör

 

Minus

-Köer, såklart

-Avsaknad av café, det var så mysigt förra gången ;_;

-Folk som inte läst på hemsidan eller På projectorn och kommer till Jump superstars tävlingen en kvart för sent och vill bygga ett lag, som sen tar bara det en halvtimme >_<

-Folket som bröt sönder galjarna

 

Annars var allt på topp ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plus

+ Alla snälla (kramgoa) människor ^___^

+ theBeats arkadmaskiner

+ Ostressad Lendai! :O

+ Nattvakten på Bellmansskolan <3

+ lurisoft

+ Bemani-folket

+ Med mera.. :O

 

Minus

- Förvirrade arrangörer/medarrangörer (lite väl mycket "öhh, jag vet inte")

- Dålig info till besökarna/Info kom ut dåligt till besökarna

- Subtitleprogrammet... ...

- Kön >_>

 

Är för trött och febrig för att orka tänka mer men över lag var Uppcon underbart :)

 

<3 på er alla! ^___^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...