Hoppa till innehåll
Anime.se

Min första bild![M3ga uppdat3ring!!]


Jellybean
 Share

Rekommenderade inlägg

Detta är första bilden som jag har skickat in till anime den är ganska ful men ändå snygg för en noob som jag.

 

Min första bild!(Fixade outlines!)

 

Skiss

 

Den skissen fast Photoshoppad(av TomaDô, och Jellybean)

 

En bild på samma person som ovan

 

Vad tyckte ni om den updaten?

Tack på förhand ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han behöver outline!

det är det som ser mest fel ut!

hans huvud är lite felplacerat på halsen också!

 

men fortsätt träna! >)

 

 

EDIT: såg nu att du spammat "kolla min första bild" i massa trådar, gör inte det, fätt irriterande, vi ser att det kommit ny tråd ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här kan jag se som är fel.

Örat sitter för högt upp.

Håret ser mer ut som en tupé än något som växt dit av sig själv.

Huvudet är inte rätt placerat på halsen.

Halsen är både för lång och för tjock.

Halsen sitter inte i mitten av axlarna.

Axlarna är för små och hela hans överkropp är för liten.

 

Sedan säger jag som zaffe sade: spamma inte i alla andra trådar vi ser gott och väl att det ligger en ny tråd uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OK här kommer min kritik.

 

Snygg bild för att vara från en sån "noob som du" som du själv uttrycker det :P

 

felen jag kan se är följande:

 

Om huvudet är tänkt att vara i halvprofil borde det sitta mer till vänster (höger för åskådaren) på halsen.

Högra (vänstra för åskådaren) ögonbrynet är lite konstigt format.

 

Träna på!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jupp, den behöver bättre outlines tycker jag.

 

Och ett tips. Om du inte vill bli klassad som en "attention whore" så bör du sluta spamma ner alla andras trådar (som inte har det minsta med din bild att göra!) med dina inlägg om att du har gjort en ny bild. Som zaffe sade: vi ser om det kommer upp en ny tråd i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lämna-mig-ifred. Att spamma hela forumet och kostant nämna mig? WTF?

 

Ok, nu till critsen på din bild

 

 

Du bör kolla på din spegelbild lite, tt huvud ska sitta i Centrum, dvs i mitten av halsen. Han behöver även bredare axlar, just nu är hvudet like brett om inte bredare än hela hans överkropp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns som att du redan har fått rätt mycket kritik. Men allt har i stort sätt varit på anatomin som du inte helt har fått rätt. Dock det jag tänkte kommentera är lite på din färgläggning. När du använder dig av färgpennor så försök att dra alla linjer åt samma håll med pennan, eller i cirkulerande rörelser så slipper du alla streck som går kors och tvärs över bilden. Men fortsätt att öva så blir det säkert bättre ;) och ta till dig all kritiken så får du hjälp med det. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver gå igenom lite tutorials skulle jag säga, kolla igenom och LÄS dem (så att du kan placera dem i varje situation).

 

skulle vilja att du kollade extra noga på folds och anatomi.

 

folds för att det inte ser ut som att du har förstått hela syftet av dem i denna bilden och anatomi för att det är nått man nästan alltid behöver ^^

 

(känns kanske som att allt jag sa var taskigt, men det är inte taskigt att vara uppriktig, inte i min mening iaf).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...