Hoppa till innehåll
Anime.se

Karin (animéserie )


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

såg första avsnittet av den nya serien Karin ikväll och jag måste säga att

denna verka bli något speciellt då den består av nårga genre ;)

 

typ komedi. romantik och vampyrer hehe :P

 

kortfattad handling

 

handlar kring Maaka Karin som lever med sin familj i japan och

Maaka går i skolan som vilken vanlig flicka som helst . men hon har även

en hemlighet hon och hennes familj är vampyrer ! .

 

men Maaka har även en hemlighet till hon är ingen vanlig vampyr utan en "halv vampyr" hon suger inte blod utan hon producera blod ! och detta medför problem runt henne och hennes omgivning ;)

 

måste säga att först när jag läste om den tänkte jag va fan är detta för nåt men nu måste jag säga att den verka bli en grym komedi serie att följa i höst

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men Maaka har även en hemlighet till hon är ingen vanlig vampyr utan en "halv vampyr" hon suger inte blod utan hon producera blod ! och detta medför problem runt henne och hennes omgivning ;)

 

Var skitointresserad tills jag läste det här :)

 

Lät konstigt och jag gillar vampyranimes så blir nästan att kolla in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker serien verkar likna "Tsukuyomi -MOON PHASE-", vilken jag tröttnade på efter 3-4 avsnitt. Verkar rätt oseriös och, grejen med att hon producerar blod(såg scenen i första avsnittet), så kort sagt verkar serien rätt dryg.

 

Men... jag ska ändå ge den en chans :)

 

tänk på att det är lättsam komedi serie .. sen att dom har lite vampyr tema

och att maaka är en lustig vampyr gör det ganska skoj må jag säga :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja inte sån humor precis skulle jag säga.. utan den ska väl vara lite små seriös... fast endå komisk. och det att hon spruttar blod igenom näsan när hon dricker var lite över drivetr annser ajg annars kan det vara en lovande anime

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen mangan (har köpt alla volymer) och hittills (två avsnitt) så är jag nöjd med serien. Det visuella håller bra kvalitet för att vara något som J.C.Staff gör. Tjejen som gör rösten åt Karin är visserligen en nybörjare men gör ett riktigt bra jobb. Musiken håller riktigt bra klass den också. Men varför var J.C.Staff tvungna att göra ett intro som kommer väldigt nära mjukporr? Karin är verkligen inte den typen av manga. Dessutom passade de på att ge henne ett par implantat också när de ändå höll på. Bortsett från detta så är jag helt nöjd.

 

Först Pani Poni Dash! och nu Karin. Mitt stackars VISA-kort kommer lida under våren...

Undrar när det kommer börja dyka upp Karin gashapons.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer lilla negativa Herid igen...

 

Sumimasen...

 

Jag gillar inte denna serie. Sedan gillar jag inte meningslösa serier som Moon Phase heller...

 

Serien är minst sagt dryg, och promon och ett avsnitt räckte för att jag skulle släppa denna serie och låta den falla för evigt. Jag tänker inte se en sådan serie igen (med det menar jag att jag kommer sluta se den efter avsnitt fem av principiella skäl, jag ser alla serier jag börjat på till avsnitt fem).

 

Det mesta som går att säga om den är sagt. Jag skulle inte använda ordet dryg, men det beskriver ändå hurdan serien är.

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en serie som verkar bli en lättsam komedi. Ämnet närmar sig moon phase som jag i och för sig själv tyckte var rätt hyffsad. Karin tror jag kommer kunna ha potensial att bli en härlig och lättsam serie.

 

Att karin kommer kunna bli perverst inriktat är de inget snack om, man såg ju introt på karin 02 och redan då första kom ut så kunde man gissa. Jo den skulle annars inte visas efter kl 24 i japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar inte denna serie. Sedan gillar jag inte meningslösa serier som Moon Phase heller...

Gillar man moe~ så är Tsukuyomi en guldgruva. Gillar man det inte så ska man hålla sig undan serier som Pani Poni Dash!, Mahoraba och ovanstående. Om sedan "dryg" är rätt ord kan diskuteras.

 

Att karin kommer kunna bli perverst inriktat är de inget snack om, man såg ju introt på karin 02 och redan då första kom ut så kunde man gissa.

Det osmakliga introt är något som J.C.Staff hittat på helt själva. Vet man inte bättre skulle man kunna få för sig att det rör sig om mjukporr. Undrar vad Yuna Kagesaki tycker om det hela.

Detta är typ så långt mangan går (och det är någon enstaka gång/volym):

karinpage0nu.th.jpg

 

Jo den skulle annars inte visas efter kl 24 i japan.

Vilket inte har den minsta betydelse. ToHeart2 som saknar all fanservice som du ser i Karin, går på TV Kanagawa (regional kanal) tisdagnätter 02.15.

I Japan är i stort sett all anime riktad till nördar. En väldigt liten del av befolkningen men som är så fanatiska att de sitter uppe på småtimmarna och tittar på anime. I princip all anime får bara sändningstid på nätterna (dels för att det är billigt, dels för att de flesta inte bryr sig) på obskyra UHF-kanaler. Eller så går det under dagen på pay-per-view kanaler som AT-X. Det finns några få undantag som Guyver som faktiskt går på kvällen på Wowow (som är en betalkanal) eller Blood+ som går på TBS (regional kanal) 18.00 och Naruto runt 19 på TV-Tokyo.

 

Kolla den här sidan: http://moonphase.cc/Html/anime.html#old så kan du se att majoriteten av all "rolig" anime visas mellan 0.00-02.30. Och om du kollar in de serier som visas mer normal tid så ser du att majoriteten av dessa är barnserier, alternativt visas på PPV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha jao DB så rätt så, behöver inte vara men jag har heller inte den blekaste om vad Karin var innan ja tittade heller. ...hur som hellst vi får väll se ^^'

 

Herid Fel du är då inte lite pesemistisk och ska klanka ned på allt just du inte gillar, inget emot att du kritiserar men man tror nästan att du sitter och plågar dig igenom serier? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herid Fel du är då inte lite pesemistisk och ska klanka ned på allt just du inte gillar, inget emot att du kritiserar men man tror nästan att du sitter och plågar dig igenom serier? :roll:
Here we go again! (Har haft precis denna diskussion med ett dussintals personer, många på just detta forums första dagar.)

 

Jag klankar inte ner på det jag inte gillar, jag kritiserar saker. Karin gillar jag inte och jag brukar i huvudsak oftast argumentera ifrån min synvinkel men ibland även bara generellt sett. Oftast blir det en blandning utav bägge.

 

Jag klankar som sagt inte ner utan bara uttrycker min åsikt. Mest troligt är det nästan första gången du ser mig skriva och har då bara sett mina negativa värderingar om Konjiki no Gash Bell och Mai Otome. Dock så är det inte alls alltid så, serier som enligt mig är dåliga är dåliga.

 

Och ja, jag plågar mig igenom vissa serier. Varför är för att jag håller i Animevisningar och är ordförande för en asiatisk förening, och där är jag även huvudansvarig för Anime. Jag ser på animeserier för att få bredare kunskaper så jag kan diskutera och värdera serierna bättre, och även för att jag skall kunna tala med andra och dra paraleller. Jag ser även mycket för att se vad majoriteten av tittarna där ute vill se för tillfället, och vad de behöver se mer utav. Just nu ser jag nämligen mycket skit som jag själv faktiskt ogillar. Men jag gör det för att kunna förbättra min förenings aktivitet och för att själv bli mer kunnig och en dag kunna använda mina kunskaper på något sätt som gynnar mig.

 

Sådan är jag, ursäkta för att jag kommer med mina negativa åsikter, men de som varit med längre vet att jag är sådan.

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mjo jag såg första och andra avsnittet och det verkade sådär, ingen speciell höjdare och mjukporren i introt fick mig att WTF:a, men man får ju se hur det går...

 

då har du inte sett Girls Bravo Season 2 introt värsta fanservicen ;)

season 1 introt är inte så farligt men season 2 introt är väldigt väldigt mkt ecchi ..

 

dock så är serien väldigt bra så introt struntar man i .. tycker ungefär samma sak om Karin .. det är ju från grund och botten en komedi/romance serie och lite naket förekommer ju alltid och ibland lättsam ecchi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Liten bump angående avsnitt 10

 

Ni som sett den, märkte ni läskautomaten i biblioteksfikat? På ena sidan stod det texten "Karin" på :D

 

För övrigt tycker jag denna serie är riktigt skön. Sådär lagom seriös men ändå inte för mycket, vilket gör att man verkligen kopplar av de 20 minuterna man kollar på ett avsnitt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...