Hoppa till innehåll
Anime.se

Shakugan no Shana


zionux
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om animen. Jag gillade verkligen de två första avsnitten eftersom de i animen till skillnad från böckerna gav Yukari Hirai större betydelse. Men efter att ha sett de följande avsnitten så måste jag konstatera att böckerna än en gång är bättre än animen. Hursomhelst så följer jag iaf serien. Den kan ju bli riktigt bra igen. Sen så är jag nyfiken på hurpass länge den kommer följa böckerna eftersom dessa fortfarande går i Dengeki HP (den helt klart bästa tidningen för serialiserade böcker), eller om animen såsmåningom kommer gå en egen väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite unik ja, och precis som Teron tycker jag varken att den är lik, och hoppas att den inte blir lik Bleach(vilken jag avskyr som pesten).

 

Opening-låten är väldigt bra, nästan det bästa :)

 

Stör mig lite på tjejen, dels för att hon ser så liten och barnslig ut, dels för att jag bara stör mig på hennes personlighet. Har bara sett de två första avsnitten dock, så min åsikt ändras väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om animen. Jag gillade verkligen de två första avsnitten eftersom de i animen till skillnad från böckerna gav Yukari Hirai större betydelse. Men efter att ha sett de följande avsnitten så måste jag konstatera att böckerna än en gång är bättre än animen. Hursomhelst så följer jag iaf serien. Den kan ju bli riktigt bra igen. Sen så är jag nyfiken på hurpass länge den kommer följa böckerna eftersom dessa fortfarande går i Dengeki HP (den helt klart bästa tidningen för serialiserade böcker), eller om animen såsmåningom kommer gå en egen väg.

 

Oooh, spännande. Du skulle inte vilja delge hur man får tag på böckerna? Finns det någon form av samlingsvolymer för det som redan gått i Dengeki HP? Mitt sökande på Amazon Japan gav tyvärr inte så mycket =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart det gör. Tolv volymer finns ute nu (1-11 + 0). Sökte du på " 灼眼のシャナ "?

Här har du dem iaf:

Vol.1

Vol.2

Vol.3

Vol.4

Vol.5

Vol.6

Vol.7

Vol.8

Vol.9

Vol.10

Vol.11

Vol.0

 

 

Och när vi ändå är inne på böcker. Det finns en artbook från Noizi Itou, denna, på 160 sidor (hårdinbunden) som har 48 sidor med illustrationer från Shana. Den kan jag verkligen rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart det gör. Tolv volymer finns ute nu (1-11 + 0). Sökte du på " 灼眼のシャナ "?

Här har du dem iaf: ...

 

Och när vi ändå är inne på böcker. Det finns en artbook från Noizi Itou, denna, på 160 sidor (hårdinbunden) som har 48 sidor med illustrationer från Shana. Den kan jag verkligen rekommendera.

 

Man tackar, undrar hur jag lyckades med att inte hitta dem tidigare. Artbooken verkar väldigt trevlig den också. Nu måste jag bara vänta på att bankkontot återhämtar sig från förra beställningen från Amazon =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Blev tipsad om den här serien av en klasskamrat, så jag kände mig manad att kolla in den eftersom hennes smak allt som ofta faller samman med min egen. Och visst, jag har sett upp till episod sju och gillar den skarpt.

 

Någon som har koll på sändningstider för Shakugan no Shana förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Ett avsnitt kvar av Shakugan No Shana nu, såg 23 för bara nån minut sen! Jag har fastnat för denna serie nu och hoppas att det är möjligt att det kommer en andra säsong. Det enda jag inte gillade med denna serie var när man fick veta mer om Shanas bakgrund (när man fick veta hur hon blev en Flame Haze), dem avsnitten var inte bra alls. Nu längtar jag (men ändå inte) efter det sista avsnittet!

 

edit: Jag skulle kunna tänka mig en ny säsong där det gått ett antal år och där alla är äldre och lite tuffare, vill se en vuxen Shana :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men man kan alltid hoppas på en ny sesong

Det kommer komma en film.

 

En ny sässong vet jag inte. Animen böjde av helt från böckerna efter festivalen och körde sitt egna spår. Och på det sättet så finns det inte någon anledning att täcka upp något mer från böckerna.

 

På samma sätt som Elfenlied, Gantz och stort antal andra serier som gått en annan väg jämfört med vad de bygger på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...