Hoppa till innehåll
Anime.se

Shakugan no Shana


zionux
 Share

Rekommenderade inlägg

Gammal nyhet. 3e säsongen var ju påanonserad redan i vintras. ;)

 

Jag ställer mig lite tvekande till en 3e säsong. Känns som det kan bli lite uttjatat. Men vem vet. Man kanske blir positivt överraskad.

Påanonserad, ja. Men nu har de spikat datumet till oktober.

 

Sen får man bara ta och hoppas att de följer originalmaterialet nu istället för att göra som i tvåan där de hittar på eget under den första halvan, vilket bara blev fail.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Nu kan Volbla bli glad igen.

 

Läste på MyAnimeList att den kommande Shana-OAV:n ska följas upp av en tredje och avslutande TV-serie. Verkar som att OAV:n är till för att fräscha upp tittarnas minne och att fixa brister med de tidigare verken, att (beskriva bakgrunderna och relationerna mellan karaktärerna mer i detalj" (och kanske att ha med sådant från böckerna som man hoppade över tidigare?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, men när den säsongen kommer sades väl inte.

 

Någon hittade en plot synopsis, och det verkar som ovan ska vara en adaption av nån side-storybok. Och jo, ovan skulle ju också heta "Shakugan no Shana S" och på wiki hittar man:

There are currently twenty-one novels out in total for Shakugan no Shana. They are numbered from I through XVIII, along with volume 0, S, and SII, which consist of short side stories.

Och en ny Shana-tan skulle visst följa med :3

 

Men bekräftat att nästa blir en avslutande säsong? Helkalas ju :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

S avsnitt 1

Nåja, även om den kändes lite smålarvig så gav den mig bra vibbar. Jag gillar att hela reshuffle-grejen funkade bara för att de båda hade känslor för varandra :3

 

Nu är det bara att vänta på återstående avsnitt. Resten skulle komma i januari va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

S 01

Har nästan aldrig tyckt att försöken humorn i Shana fungerat. I slutändan är det som en konstig blandning av serien och tan-specialarna fast utan att ta med dom bra grejerna från någon av dom. Inte jätterolig och det enda av relevans var att bekräfta något vi redan visste.

 

Men den var väl trevlig på sitt sätt. Om det fortsätter i det här stuket så ser jag gärna mer av Ike och Yoshida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Säsong 2 är det nog som gäller... filmen ha jag för mig är en sammanfattning av första säsongen så om du precis sett den så kan det vara lite tråkigt att se om även om den innehåller lite smådelar som inte fanns i serien.

-Correction!-

 

Filmen är i själva verket sammanfattningen av första novellen och innehåller smådelar som inte finns i serien. Kan vara värt att se men jag tröttnade ganska snabbt på sånt man redan hade sett, även om tecknar kvalitén är lite högre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker filmen var ok.

 

Fighten mot Friagne hade ett helt annat slut än i serien och jag tycker det här var ett bra sätt att lägga upp det hela för om orginalslutet på fighten varit i serien skulle det på ett sätt spoilat slutet av säsongen och få det att inte ha samma impact. Det här var ett schysst sätt att både göra säsong ett till en bra helhet och ge oss hur boken ser ut egentligen.

 

Men nej, det är ju inte alls nödvändigt att se den. Det är väl mest om du känner dig supernördig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter säsong 2 så är det Shakugan no Shana S yes. Dock har det bara släppts ett avsnitt till den OVA:n och Säsong 3 börjar först efter att Shakugan no Shana S är slut och tyvärr(för min otåliga del) så verkar det som att det kommer dröja ett bra tag in på 2010. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...