Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag förstår exakt vad Volbla menar; tyckte också att transitionen mellan allvar och komedi är dåligt gjord. Reagerade också negativt på att medan de försökte döda varandra på en viss tid om dygnet så umgicks de en annan tid nästan som vänner. "Trosscenen" var helt opassande i seriens tempo.

För att inte tala om att huvudpersonen är hur ointressant som helst.

 

Trots allt jag nämnt så tyckte jag ändå om första halvan, även om det inte var något jättebra. Mycket bättre än andra halvan i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ledsen att dra upp en gammal tråd men jag såg nyss färdigt serien för första gången. Blev imponerad av den under gårdagen så det har nästan blivit ett maraton här...

 

Väldigt bra gjort och jag blev gång på gång glad(?) över hur bra animerad den är och tillsammans med musiken och dramat så blir fightingscenerna så fulla av liv!

 

ang. "Trossecene", Jag uppfattade det aldrig som att hon verkligen ville döda honom, det var mer ett test för att se vad han går för, hela jakten och speciellt det här vid trappan och då att hon blir generad visar ju att hon inte helt tar det på allvar...

 

Sedan så har vi det Volbla snackar om att Shirou hoppar fram som en idiot, jo visst idiotiskt ja men hon hade ju ingen chans och det är hans karaktär... det är just dem där handlingarna som leder till det som händer i slutet... utan att avslöja för mycket.

 

Så ge den en chans, jag blev väldigt positivt överaskad och är bara ledsen över att det bara är 24 avsnitt kort, även om det blev en bra sammanfattad story.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jajuste. Jag hade tänkt svara på det här.

 

ang. "Trossecene", Jag uppfattade det aldrig som att hon verkligen ville döda honom, det var mer ett test för att se vad han går för, hela jakten och speciellt det här vid trappan och då att hon blir generad visar ju att hon inte helt tar det på allvar...

Verkligen? Jag uppfattade det som att hon egentligen inte ville döda honom men kom fram till att hon måste det. Det är hennes plikt. Så är reglerna. Men trots allvaret i resonemanget så blir det bara en komediscen av det hela.

 

Men det kanske bara är jag som minns fel. Var ett tag sen jag såg den.

 

Och nog ska jag ge den en... tredje chans. När jag får tid och lust :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
Filmen har premiär i morgon, vi rekapitulerar med den senaste trailern och den nya versionen av spelets och seriens intro disillusion.

 

Intro (Backup)

(Backup)

Helt fantastiska. Garanterat köp.

Veni :surprised:

^-- Detta :surprised:

 

Varför har ignen berättat att det kommer en film på Unlimited Blade Works detta var ju den bästa nyheten sen färdigskivat bröd... :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...