Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Det primära i Fate har alltid varit relationerna mellan de olika personerna i allmänhet och mellan Shiroh och Saber, Rin samt Sakura (beroende på scenario) i synnerhet. Sen råkar Fate innehålla en hel del annat också (vilket utmärker det Kinoko Nasu skriver), bl a action. Du kommer nog gilla nästa avsnitt i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Meh, de lyckades verkligen helt förstöra en av de allra bästa fighterna från spelet. Från att ha varit hård, tuff och ganska lång blev det hela reducerat till en kort mesig historia ackompanjerad av en lugn låt. Resten av avsnittet var lyckligtvist helt okej.

För att jämföra, kolla klippet jag länkade till tidigare när ni sett avsnitt fyra.

Hoppas det hela var en engångsföreteelse. Sakura får i all fall pluspoäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant. Från att hittills helt ha följt 'Fate' scenariot så slutade avsnitt fem med att ta ett moment från 'Unlimited Blade Works' scenariot. Det upplägget fungerade riktigt bra och jag tyckte betydligt bättre om detta avsnitt än förra veckans som var en 75%-ig besvikelse.

 

Yay för att Rider fick några sekunder också. Undrar vem som kommer vara hennes 'master' i animen. I spelet hade hon två olika beroende på scenario. Personligen så tror jag att jag är rätt säker på vem de kommer välja av de ledtrådar som givits hittills.

Meh, en vecka är långt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 6 fortsätter med UBW scenariot och återgår sedan till Fate igen. Vad gäller Riders master så gissade jag fel. Ser det ut som om hon har samma som i Fate. Riders röst passade i alla fall riktigt bra. Undrar vilka delar som kommer användas från Heaven's Feel.

 

Hey nästa avsnitt är det äntligen dags för min favorit karaktär, Rider.

Av någon anledning så trodde jag att hon var det. Undrar varför...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hey nästa avsnitt är det äntligen dags för min favorit karaktär, Rider.

Av någon anledning så trodde jag att hon var det. Undrar varför...

Hur kan du se det? Kan det vara för att jag har stängt av bildvisning på min webbläsare? ;) :P

 

Kanonavsnitt, fast jag hade hoppats på en mer fördjupning på relationen mellan Shiro och Rin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde faktiskt det skulle vara Sakura iom de falska fingervisningarna som gavs. Bra gjort StudioDeen som lyckades lura mig. Men i och med det är vi inne på Fate scenariot igen. I så fall skulle det betyda lite slagsmål i nästa eller näst nästa avsnitt. Sen så såg man också Assassin i förtitten. Mmmm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: Det enda som fattas är att jag vill få tag på speciellt op-låten (till animen, inte spelet), nån som vet var man kan köpa den?

Fullversionen av disillusion släpps på skiva den 22:a Februari i Japan, och kan du alltid beställa ett exemplar från cdjapan.

EDIT: TheFluff kom tydligen före mig med hela fem minuter. muu~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt åtta följer igen helt och hållet "Fate". Shinji är om något ännu mer motbjudande än i spelet. Komedibitarna fungerar riktigt bra. Nästa avsnitt är det äntligen slagsmål igen. Inte direkt något av mina favoriter, men värre än animeversionen av Saber vs Berseker 1st enc. kan det bara inte bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är lite komiskt, att han tror på shinji att han är "pasifist" eller snarare gör saker i självförsvar. Ja menar, jag skulle inte tro på någon som alldeles nyss kastat en knivliknande sak rakt genom min arm... kan allvarligt knappt sluta lyssna på op:n till FSN, så jäkla bra är iaf delar av den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började kolla på Fate/Stay Night idag (har sett 4 avsnitt) och jag tycker att den är skitbra! Min favorit "tjänare" är Lancer, jag avgudar lansbärare, blir helt knäsvag för dem. :P

 

"Lansbärare"? LOL!

 

Spjut heter det. Lans är något som hästburna riddare använder i tornerspel... geez.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började kolla på Fate/Stay Night idag (har sett 4 avsnitt) och jag tycker att den är skitbra! Min favorit "tjänare" är Lancer, jag avgudar lansbärare, blir helt knäsvag för dem. :P

 

"Lansbärare"? LOL!

 

Spjut heter det. Lans är något som hästburna riddare använder i tornerspel... geez.

 

Jag är mycket väl medveten om det men ska jag ordna så att alla serier/spel som använder lance® använda ordet spearer istället? Dessutom är en lans och ett spjut i princip samma sak bara att lansen är omgjord frpn spjut så att den bättre passar hästburna. geez.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började kolla på Fate/Stay Night idag (har sett 4 avsnitt) och jag tycker att den är skitbra! Min favorit "tjänare" är Lancer, jag avgudar lansbärare, blir helt knäsvag för dem. :P

 

"Lansbärare"? LOL!

 

Spjut heter det. Lans är något som hästburna riddare använder i tornerspel... geez.

 

Jag är mycket väl medveten om det men ska jag ordna så att alla serier/spel som använder lance® använda ordet spearer istället? Dessutom är en lans och ett spjut i princip samma sak bara att lansen är omgjord frpn spjut så att den bättre passar hästburna. geez.

 

Finns inget ord i Engelskan som heter "spearer". Lancer syftar till en kavallerist beväpnad med ett spjut (Alltså en lans) ELLER någon till fots beväpnad med ett spjut. I Svenska språket gör man dock skillnad på orden lans och spjut, då lans åsyftar hästburna spjutbärare medans spjut åsyftar infanterister beväpnade med spjut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Påstod jag att ordet "spearer" fannns? Nej det gjorde jag inte, läs igenom meningen igen och tänk efter lite. Men nu orkar jag inte tjaffsa med dig längre.

 

On-topic:

 

Missade jag något i avsnitt 7 (eller 8) eller är det någon annan här som undrar varför Rider attackerade Shirou i avsnitt 7 när man i avsnitt 8 fick veta att Riders mästares (kommer ej ihåg hans namn) avsikter var att gå ihop i en liten tillfällig allians med Shirou. Har för mig att han nämnde nåt om att han inte tänker skada Shirou heller för den delen. Hoppas någon kan svara på det där :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Missade jag något i avsnitt 7 (eller 8) eller är det någon annan här som undrar varför Rider attackerade Shirou i avsnitt 7 när man i avsnitt 8 fick veta att Riders mästares (kommer ej ihåg hans namn) avsikter var att gå ihop i en liten tillfällig allians med Shirou.

 

Tjae, milda spoilers från spelet fram till dit animen har kommit:

Just det momentet är inte med i spelet utan bara i animen och lite resultatet av att de kombinerar två av de olika scenarierna (Fate och Unlimited Blade Works (UBM)). I Fate så lyckas Shiroh, Rin, Saber och Archer få reda på att det finns en till 'Master' i skolan iom med att det finns en barriär runt den. Shinji får reda på det och bjuder hem Shiroh till sig där Shiroh träffar Rider. Där säger han att han inte har något annat interesse än att försvara sig själv och föreslår en icke angrepps pakt med Shiroh. Han berättar också att det finns en till 'Servant' som håller till i templet.

 

I UBM så ser Rin Shiroh mer som en motståndare än i Fate. Vilket beror på ett val man gör tidigare. Shiroh använder en av sina tatueringar för att hålla tillbaka Saber när hon är på väg att angripa Archer (de dyker upp strax efter hon jagat bort Lancer). I Fate anfaller hon honom så att han blir lite försvagad. Rin konfronterar Shiroh i skolan och det hela är med i animen.

 

Hursomhelst så tyckte regissören till animen att ett bra sätt att introducera Rider (och att få lite variation) var att låta henne attackera Shiroh. En 'Servants' plikt är att skydda sin 'Master' och samtidigt göra sig av med de andra som är med i tävlingen. Rider lär ha märkt att två "Masters" höll på att slåss och väntade på ett tillfälle att kunna ingripa. Antingen handlade hon på eget initiativ, eller så styrde Shinji det hela och ville, genom att kalla tillbaks henne, visa för Shiroh att han inte hade något otalt med honom.

 

Men... (detta är betydligt större spoilers från spelet om vad som troligtvist kommer hända härnäst i animen.)

...Shinji är ett motbjudande litet kryp (riktigt vidrig är han i Heavens Feel). Han har så gott som ingen talang för magi. Han tänker bara på sig själv och är en intrigant. Det är dessutom Shinji som lagt barriären runt skolan för att öka sin mana, vilket Shiroh senare listar ut. Anledningen att han nämner att det finns en till "Servant" vid templet är för att han hoppas att det ska bli en mindre. Dessutom är det någon som observerar det hela i skuggorna. Men sen så är det faktiskt Shinjis förtjänst att Shiroh blir en man.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...