Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Var nu inte så himla otålig, vi (Eclipse) släpper ju eländet inom 24 timmar efter att det sänts... (mahou har varit snabbare än oss ett par gånger också) Rekordet har jag för mig ligger på en release 18 timmar efter att avsnittet sänts. På de <24 timmarna gör vi raw-hämtning, översättning, redigering, timing, typesetting, encode av två versioner (XviD/H264) och tre QC-omgångar. Mycket av arbetet görs visserligen hyfsat parallellt, men ändå... vi är bara sex personer (plus en distro och en slovensk översättare - h264-versionen har slovenska subs också...).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9 bjöd på lite nytt.

Saber vs Assassin var lite annolunda. Till skillnad från spelet där de var jämnstarka så var Saber något svagare. Dessutom började hon använda sin Noble Phantasm, innan Shiroh avbröt det hela. Tyckte också det var riktigt rörande hur de visade när Shiroh bar hem Saber.

 

Helt nytt var dock att Caster introducerades.

Sen skadar det inte att påpeka att det på något sätt ser väldigt sexigt ut när Rider rör sig på alla fyra. Och dessutom med ögonbindel. Och kedjor :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen skadar det inte att påpeka att det på något sätt ser väldigt sexigt ut när Rider rör sig på alla fyra. Och dessutom med ögonbindel. Och kedjor :)

 

DB vissar sin Kinkiga sida :D Men jag måste nog hålla med honom :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DB vissar sin Kinkiga sida :D Men jag måste nog hålla med honom :P

 

"Kinkiga"? Kinkig = Gnällig, används mest om små barn...

 

Rejäl misshandel av Svenska språket här har jag märkt....

 

Jag antar att du menar "kinky", som betyder pervers på Svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med F/sn figurer är att det kommer nya snabbare än vad jag har råd att köpa dem.

 

Vad tycker du om denna? Med avtagbar ögonbindel och allt.

Varning. Ovanstående länk leder till en sida med bilder som visar en halvnaken bit PVC föreställande Rider. De med ett känsligt psyke som inte klarar av att se något sådant undanbedes klicka på länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9 var ju riktigt bra, ingen strid mellan liv och död precis men i alla fall. Var det Lancer man skymtade i skogen? Mina ögon hann inte med :P Och jag spolade tillbaka och pausade men fick aldrig in riktigt där denne dök upp ^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9 var ju riktigt bra, ingen strid mellan liv och död precis men i alla fall. Var det Lancer man skymtade i skogen? Mina ögon hann inte med :P Och jag spolade tillbaka och pausade men fick aldrig in riktigt där denne dök upp ^^'

 

håller med avsnittet var trevligt. jag fick för mig att det var rider, men kan ju ha fel... hon var ju där å lekte med mastern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det Lancer man skymtade i skogen?

Det var Lancer, annars är jag blind.

 

Lite knasigt tycker jag att Assasin kände av Lancers och Shirohs närvaro direkt, medan Saber till synes inte märkte någonting. Eller ignorerade hon det helt enkelt för att kunna avsluta striden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det var mer än tydligt:

 

lancer2pd.th.jpg

 

hon var ju där å lekte med mastern.

Caster är ingen 'Master' utan en 'Servant'.

I 'Fate' har hon ingen större betydelse. Där introduceras hon först vid ett senare tillfälle. Där säger hon att hon dödat sin 'Master'. Vem det var, eller vem hon egentligen var nämns aldrig där. Men i och med att hon fick en tidigare entré nu så är det mycket möjligt att de kommer använda material från 'UBW', där hon beskrivs mer ingående.

 

Lite knasigt tycker jag att Assasin kände av Lancers och Shirohs närvaro direkt, medan Saber till synes inte märkte någonting. Eller ignorerade hon det helt enkelt för att kunna avsluta striden?

I spelet så stoppade Shiroh Assassin och Saber, och först då märkte de att någon annan låg och lurade. Här var det lite annolunda då Shiroh märkte att någon annan smög omkring varpå stridstupparna blev uppmärksamma på sin omgivning. Saber avbröt ju sin Noble Phantasm direkt. Att de inte märkte något innan var väl att de båda var helt inne i vad de höll på med. Saber med att försöka samla ihop sitt sista uns mana och Assassin som funderar på hur han ska kontra det hela.

 

Nåja, det är trots allt bara en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är frågan, vad skulle Lancer göra där? Ta död på någon, en servant kanske?

 

Går det att avgöra vilken servant som är svagast? Eller är alla mer eller mindre jämlika men det som avgör en strid är mästaren (då tänker jag på magikunskaperna osv).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är frågan, vad skulle Lancer göra där? Ta död på någon, en servant kanske?).

Precis. Det och observera. Tänk följande scenario. Saber slutför sin Noble Phantasm, Assassin blir utslagen, Saber kollapsar. Shiroh springer fram till Saber och blir smått hysterisk. Lancer promenerar lugnt fram, kör spjutet i ryggen på Shiroh, i bröstet på Saber och sedan Assassin. Tre till priset gratis.

 

Går det att avgöra vilken servant som är svagast? Eller är alla mer eller mindre jämlika men det som avgör en strid är mästaren (då tänker jag på magikunskaperna osv).

Alla 'servants' har sina styrkor och svagheter. Saber tillhör saberklassen som sägs vara bland de starkaste (vilket inte riktigt stämmer överens med vad vi sett hittills). Dessutom har saberklassen en stark motståndskraft mot magi. Men det är bara data på pappret. Det finns en betydligt mer logisk förklaring. Eftersom någon kanske uppfattar det som spoilers så: (är egentligen inga)

En servants styrka förhåller sig till manan som dess master ger den. I Sabers fall är hon ganska svag eftersom Shiroh inte är speciellt begåvad på magi. Det är också därför hon har en så sund appetit. Hon kompenserar saknaden på mana hon får av Shiroh genom att äta, mycket. Trots det kommer hon ändå inte till sitt fulla potential på det sättet.

 

Shiroh kommer dock utvecklas under kommande avsnitt, dels genom svärdsträning och dels genom att han kommer bli bättre på att styra sin magi. Sen kan man fråga sig hur Shiroh med sina begränsade kunskaper lyckadess frammana en servant som Saber, men det förklaras längre fram. Vill du ha riktiga spoilers så säg bara till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tre flugor i en smäll, ett mycket bra tillfälle för honom MEN om man tänker sig det scenariot så väcker det en fråga till i mina tankar: hur visste han om denna strid? För inte tror jag att han råkade ta en nattlig promenad i just det området just den natten så han kunde känna av deras närvaro.

 

Tackar även för din fina förklaring ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk inte för mycket på onödiga detaljer. Måste verkligen precis allt visas och förklaras? Om man tänker efter lite själv så kan man anta att Lancer's 'Master' skickat ut honom för att hålla ett öga på de andra. Det kanske till och med är så att han håller Shirohs hus under uppsikt. Trots allt har han varit där förut. Och på så sätt såg han Saber komma ur huset mitt på natten, ropa "Hennnshiiin!" (okej, det gjorde hon ju inte) och flyga iväg i full stridsmundering. Och det väckte antagligen hans nyfikenhet.

 

Krångla inte till det i onödan. Fundera på viktigare saker istället som, hur kunde Shiroh frammana Saber, hur kommer det sig att hans sår läker över en natt, vem är Lancers 'Master' osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har rätt i det du säger, men jag tycker i alla fall att det skulle vara intressant att få veta hur det kommer sig att han var där men det var ju ändå logiskt det du skrev att han förmodligen blivit utskickad av sin mästare. Men men, får ta och börja fundera över mindre självklara saker hädanefter ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien suger fortfarande. Sitter mest väntar på att nåt intressant ska hända... Sega strider utan action, intetsägande handling... Största delen av serien handlar om att Sakura lagar mat, och "the gang" sitter o äter upp det.

 

Spännande värre. Väck mig när nåt händer, som INTE är tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart nöjd med avsnitt 10. Det hade:

1. Lite mer om Saber

2. Min favoritalbinololi Iliya

3. Shiroh börjar morska till sig

4. Rin får många pluspoäng

5. Saber i badet. Var nästan lite snopen att detta var med. Hursomhelst så blev det ändrat till att vara helt komisk.

 

Inga direkta överraskningar eftersom det är "Fate" hela vägen. Nästa avsnitt

 

>>Sagara

F/sn är ingen actionserie. Det primära har alltid varit relationen mellan Shiroh och, beroende på scenario, Saber, Rin eller Sakura, samt hur Shiroh utvecklas. Allt annat som alla fighter är i princip bihandling. Vill du ha action och slippa allt som gör F/sn så bra som det är så titta på Naruto istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill jag ha intressant karaktärsutveckling, så kollar jag på RahXephon och EVA. Fate suger verkligen i "karaktärsutveckling" i jämförelse med dem två.

 

Jag hatar Shiroh. En tråkig anti-hjälte som fjollar runt och inte vill slåss. Shinji gör det så mycket bättre.

Handlingen är seg som sirap, karaktärsutveckling som du talar om som ska vara det primära är så totalt intetsägande så den knappt finns.

 

INGEN har utvecklats på nåt sätt sen första avsnittet, förutom att Rin blivit "kompis" med Shiroh. Wow, most exiting thing, EVER.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...