Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Då kan jag glädja dig med att demot till spelet finns översatt så du kan testa det om du vill. http://www.insani.org/fate.html

 

En engelskspråkig patch är även pågång till spelet, men jag kan inte svara på hur lång tid det kommer ta innan den är klar.

 

tja demot vet jag om :rolleyes: men jag gillar inte att spela demon :D det gör bara så att jag suktar mera efter hela spelet XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En engelskspråkig patch är även pågång till spelet, men jag kan inte svara på hur lång tid det kommer ta innan den är klar.

Den är väl typ inställd om jag har förstått det rätt. Tsukihime däremot...

 

F/sn har annars varit löjligt bra på sistone och avsnitt 19 fortsätter. De lyckas snyggt styra över handlingen till 'Fate' igen. Lite jämförelser som antagligen inte någon bryr sig om :)

 

Vi får se Casters ansikte.

 

Caster och Souichirou dödas av Gilgamesh. I spelets 'Fate' scenario så kommer Caster ensam till Shirohs hus och innan de hinner börja ordentligt så dyker Gilgamesh upp och dödar henne. I animen så dyker han upp när trion börjar få riktigt med stryk. Så det enda de egentligen ändrade var omständigheterna. Duktigt Deen.

 

Vidare så visar det sig att Gilgamesh är kvar från förra gången och att han och Saber har en tidigare bekantskap. Shiroh får också reda på att hans adoptivfar var med senaste gången och att Saber då var hans 'servant'.

 

Nästa avsnitt kommer Shirohs och Sabers date (Shiroh försöker muntra upp Saber). Undrar om det blir hemska 3d CG drakar även denna gång...

 

Sakura i läder 04.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns Shingesutan Tsukhime som Bishoujo-spel med engelsk översättning? :O Eller håller någon på med en patch nu?

Såja, nu använder du rätt ord också.

Tsukihime har varit färdigöversatt länge nu. Men som i alla andra project så verkar de sista procenten av det hela ta längre tid än allt tidigare.

Här har du deras hemsida iaf, http://mirrormoon.org/tsukihime

 

avsnitt 19 var helt okej, men kom inte riktigt in i det kändes som om något fattades vet dock inte vad.

Jag vet vad som fattades!

Nämligen detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saber som Haruhi?

Snarare Rin i så fall. Passar mycket bättre då de delar samma intresse för täcka könet. Sen Sakura som Mikuru,

 

 

Upptäckte att jag råkade ta fel bild i mitt tidigare inlägg. Är förvisso en Iliya, men från en helt annan serie.

Så, som kompensation...

 

illi3re.th.jpgilli20ea.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm det slog mig nu faktsit... DB du sa att det är 3 breättleser på denna serie och vi följer Sabers & Shiors eller?

 

Skulle det inte vara omöjligt att dom göra serie på dom andra berättelserna senare om några år då? det skulle faktist inte vara helt fel tycker jag.

 

Hoppas bara att Rin börjar bli svartis på Saber så det kan bli lite Neko fights eller nåt... Fast det varkar inte vara en sån serie =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom min HPLC sköter sig ganska bra själv kan jag bränna lite tid här. Det kommer blir lite spoilers på spelet nu, även om jag kommer gömma de riktigt viktiga. Jag tror att jag inte skrivit något som kommer spoila slutat av animen oskyddat. Men jag vet inte heller exakt vad animen kommer ta upp. Så alla som planerar att spela genom spelet någon gång, läs inte mer. Jag upprepar med andra ord: Allt som är markerat som "Spoiler" är också högst sannolikt det för animen.

 

hmm det slog mig nu faktsit... DB du sa att det är 3 breättleser på denna serie och vi följer Sabers & Shiors eller?

 

Skulle det inte vara omöjligt att dom göra serie på dom andra berättelserna senare om några år då? det skulle faktist inte vara helt fel tycker jag.

 

Se det mer som tre alternativa versioner av samma historia. Händelserna skiljer sig åt och det är olika personer som beskrivs i grunden i varje scenario. I det hela kommer delarna från alla tre att ge en helhetsbild som förklarar vissa frågetecken från tidigare scenarier.

 

'Fate', det första scenariet och det som animen i princip har följt rakt av handlar till i synnerhet om Saber. Vem hon var och är, hennes roll i den förra omgången. Det handlar också om Sabers och Shirohs relation. Det är också vad Typemoon anser vara "true end". Här är det också Berserker och Illiya som är deras första fiende. Det enda som skiljer sig lite är hur Gilgamesh dödar Caster. I 'Fate' så kommer Caster ensam till Shirohs hus och när alla springer ut så dyker Gilgamesh upp och gör slut på henne med en gång. Nu var det istället i hennes stad som den beskrivs i UBM. Hur det slutar lär animen visa och det finns en överraskning kvar (även om någon säkert lyckats lista uit det). Blir det några större skillnader kommer jag nog anmärka på det här.

 

I 'Unlimited Blade Work' så är det istället Caster som är deras fiende. Berserker träffar de på och besegrar nästan helt i början. Vidare så är Rider redan besegrad av henne Genom att använda sin Noble Phantasm bryter Caster kontraktet mellan Saber och Shiroh. Rin och Archer försöker då istället ta ut Caster. Mitt under det hela så bedrar Archer Rin och går över till Casters sida. Shiroh och Rin försöker få hjälp av Illiya, bara för att få stryk av Gilgamesh när de kommer dit. De inser då att de måste ta itag med Soichirou direkt och får hjälp av Lancer. Väl där så hoppar Archer in och dödar Caster för att sedan försöka ha ihjäl Shiroh. Rin och Saber ingår ett kontrakt och jagar iväg honom. Vid denna tidpunkt antyds det också vem Archer var, nämligen:

Shiroh

Den sista fighten är först mellan Archer och Shiroh (och här bekräftas tidigare antydningar), och den allra sista även som i 'Fate'

gilgamesh och Kotomine

UBW har två varianter av slutet. Ett där Rin och Shiroh tillsammans går till en magiskola, och ett där Rin lever lyckligt i alla sina dagar med Saber.

 

'Heaven's Feel' är det allra sista.

I detta så dyker Sakura's farfar upp och åkallar "True Assassin" (som är betydligt elakare. Även denna gång har några servants redan tagits ut. Bland annat så besegrar Saber Casters 'Master'. Tillsammans med Assassin så finns en skugga som suger i sig liv. Man får också se Berserker slåss mot Assassin, Skuggan och en mörk Saber, eller vad man ska kalla det. Det visar sig iaf att skuggan egentligen är

Sakura. Hon manipipuleras och kämpar till en början emot. Men när hon dödar Shinji så tror hon att det inte finns någon återvändå och blir "ond" (om man får vara lite teatralisk)

Resten handlar om hur Shiroh väljer att lägga allt åt sidan som han trott på för att hjälpa en enda person och den konflikten valet för med sig. Väldigt många anser att HF är det bästa slutet, men jag är lite tveksam.

Det finns även två varianter här, ett normalt (dåligt) och ett lite bättre.

I det ena offrar sig ´shiroh för att göra slut på allt, och i det andra Illiya

 

För att sammanfatta:

 

Fate

*Shiroh & Saber

*Sabers förflutna

*Illiya & Berserker

*Rin

*Och så även Saber och Shirohs förhållande

 

UBM

*Shiroh & Rin

*Archer

*Caster & Souchiroh

*Sanningen om vem Archer är

 

HF

*Shiroh

*Sakura

*Sakuras och Rins förflutna

*"Vad är en hjälte? Är ideal viktigare än personen man svurit att skydda, trots att denne gör fel?"

 

Det animen har gjort är att i det stora hela följa 'Fate' rakt av. MEN den har även väldigt snyggt fört in de viktigaste delarna, de som beskriver personerna, från UBM och HF. Caster och Souichiroh, Sakura och Rin. På så sätt finns det inte någon anledning att göra någon uppföljare. Det enda skulle väl i så fall vara Archer. Men jag är nästan säker på att det kommer tryckas in någonstans. Detta var iaf ett mycket bra sätt att få med allt viktigt men ändå koncentrera sig på en av huvudhandlingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis tittat ifatt på Fate (kunde inte hålla mig borta längre) och tänkte dela med mig av mina synpunkter. Först av allt så måste jag säga att jag tycker serien är bra, men dock så finns det några saker som inte riktigt passade mig i smaken.

 

Vissa saker här kan innehålla spoilers så ni som inte har sett någonting av serien ska nog inte läsa det här.

 

Det främsta som inte passade mig är att det är för mycket "fighter" i serien, action brukar göra mig ganska utråkad men det var endå inte så farligt här. Shiroh irriterade mig ganska mycket under dom tidigare avsnitten, men han vart betydligt bättre senare när han slutade med shounen tjafset. Jag tycker han är en av dom bättre karaktärerna nu.

 

Jag vart även lite irriterad på att Archer hade så lite "screentime", om dom tänker döda av en karaktär så tycker jag att dom allafall kan ge honom fler scener än vad som kan räknas på en hand.

 

Jag är inte särskillt imponerad av Rin heller, av dom delarna av spelet jag har spelat så var hon mycket mer konspiratorisk och hennes scener med Archer var bland dom roligaste. I animen så är hon ganska tråkig och intetsägande.

 

Det var dom saker jag inte gillar med Fate, dock så finns det betydligt fler saker jag gillar. Några av dom är Saber, Ilya, Berserker och Assassin jag gillar även animationen (inte CG draken) och den mesta musiken (intro1 var bättre än intro2).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Orrin

Mycket fighter?

Det håller jag inte med om. Hela F/sn bygger i grunden på kriget som upprepas regelbundet. F/sn utan strider vore som en Gin'N Tonic utan gin. Och även om det är ett par så går de relativt fort och är snygga. De är mycket mer urdragan i spelet då de beskrivs i detalj. Förutom Saber111.gifBerserker round 1 som var en katastrof, så har de varit bra i animen.

 

Iaf, avsnitt 20 är en total återgång till spelet. Shiroh vill muntra upp Saber genom en dejt. Om det tycker Rin ungefär så här. Gillar också vad Rin tycker om Illiyas föreställning.

 

Iaf

Avsnittet börjar med att avsluta samtalet med Kotomine. På vägen hem erkänner Shiroh för sig själv att han gillar Saber. För att muntra upp henne efter det tidigare avsnittet så går han ut med henne vilket är en rätt rolig historia. Efter dagen, på bron, så har de ett litet gräl. Shiroh springer hem men går senare tillbaks för att hitta Saber på samma ställe. När de går hem så möter de Gilgamesh (och kommer få rejält med stryk i nästa avsnitt). Inget direkt märkvärdigt förutom utveckling av förhållandet mellan saber och Shiroh. Om animen gör som sist så borde CG draken dyka upp i nästa avsnitt igen :(

 

Allt som allt klart godkänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag menar är att jag föredrar serier med mindre fighter i, inte det att Fate skulle ha varit bättre med mindre fighter. Har inte hunnit titta på avsnitt 20 än men det verkar trevligt, jag återkommer med fler kommentarer när jag har sett det.

 

Edit: Förtydligade mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...