Hoppa till innehåll
Anime.se

GItS Fråga om olika utgåvor.


cosmonaut
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej

 

Jag är alldeles ny på det här med manga och anime och behöver lite hjälp.

Efter att ha sett Ghost in the shell och blivit mycket förtjust och intreserad av manga och anime. Jag har nu bestämt mig för att köpa Ghost in the shell i bokformat men när jag tittar på olika internetbokhandlar finns det massa olika utgåvor från olika förlag. Här är några exempel

 

Adlibris

 

Förlag: DARK HORSE COMICS

Bandtyp: Häftad, Språk: Engelska

Utgiven: 200410, Antal sidor: 350

Vikt i gram: 557

Pris 221 kr

 

Förlag: TITAN BOOKS LTD

Bandtyp: Häftad, Språk: Engelska

Utgiven: 200502, Antal sidor: 368

Pris 295

 

SF bokhandeln

 

Utgivningsdatum

Oktober 2004

Sidor: 378

Format storpocket

Förlag Dark Horse

Land Amerikansk

Pris 238

 

Utgivningsdatum

Oktober 2004

Sidor: 360

Format album

Förlag Dark Horse

Land Amerikansk

Pris 268

 

Det finns säkert fler om letar på andra ställen också.

Är det någon som vet vad skillnaden är på de olika utgåvorna? Varför skiljer det så många sidor? Framför allt, vilken ska man köpa?

 

Det blev många frågor men jag har just insett att det inte är så lätt att sätta sig in i mangavärlden. Hoppas någon kan hjälpa mig.

 

mvh

Cosmonaut (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dark Horse: Tryckt i USA.

Titan Books: Tryckt i Storbritannien. Ingen skillnad mot Dark Horses version (?).

 

350 sidor: Första utgåvan. Censurerad (en lesbisk cyberorgie på några få sidor) av tecknaren själv. Har några extra separata färglagda bilder i slutet.

368 sidor: Andra utgåvan. Ocensurerad. Några fler färglagda bilder (i själva mangan). Lite mindre, som den japanska utgåvan (skiljer max 3 cm på höjden). Extrabilderna saknas(?).

 

Jag tror att SF-bokhandeln har skrivit fel, de ska vara 350 och 368.

Jag har bara första utgåvan, så jag vet inte hur andra utgåvan är 16 sidor längre.

Uppföljaren "Man-Machine Interface" har samma storlek som andra utgåvan och är på 312 sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...