Hoppa till innehåll
Anime.se

Arbetet som försenade (dumdummm)


Rama
 Share

Rekommenderade inlägg

Okej, kanske inte så jättebra med tanke på att jag suttit på och ritat på den i två dar!

Jag tycker att den är något av det, om inte det bästa som jag gjort i incväg, inte för att det betyder att det är nåt vidare. :rolleyes:

 

Själva figuren hör till en grej som heter "Forever with us" men han har en ganska komplicerad historia så jag inte tänker ta upp den eftersom det bara kommer att låta konstigt och inte särskiljt genomtänkt.

Men det är den, så när jag är klar med mitt nuvarande projekt (en annan serie) så blir det den här dirrekt.

 

Forever with us

 

Har försökt att variera linjestorleken för en bättre känsla.

Som ni ser så blev överkroppen mycket mer detaljerad än nederdelen på rocken, så de som är mer vana kan ju dirrekt säga var jag började med detaljerna. ;)

 

Att göra en bakgrund av den var inte det första målet, men efersom jag ändå har den så kan jag öva mina PhotoShoptalanger på den, inte för att de är särskiljt stora.

Den ska också vara en del av en utställning i enköpings kommunbibliotek, jag tänkte att jag kanske skulle hjälpa till att fylla ut de tomma boxarna åt mina vänner i aktivitetshuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag är inte så bra på veck, men eftersom mina gamla bilder i princip inte har några synliga då alla kläder är svarta eller totalvita så bestämde jag mig för att göa en bild med veck.

 

Det där om att de skulle dras ut har jag också tyckt vara det mest troliga, men det såg ännu konstigare ut med helt raka ärmar, jättemärkligt liksom. ;)

 

Meningen med alla veck är att han egentligen ska ha lägre ärmar, så att ans händer itne ens syns när han går, fråga mig inte varför, ett infall bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag hatar faktiskt fartsträck.

Jag försöker jobba med frusna ögonblick av rörelse, och jag tycker faktiskt att den här blev rätt bra.

Det där om att ärmarna ser konstiga ut:

Ärmarna på hans rock ritade jag för ett bra tag sen, jag skulle gärna lägga upp bilden men jag kan inte hitta den.

Iallafall så är ärmarna på hans rock väldigt långa, hans händer syns inte ens när han håller armarna vid sidan.

Han skjuter upp dem på armen när han ska arbeta med händerna, det är en helt värdelös design men jag flippade och behöll den, en liten pick om alla grejjer som vi håller på med som är rätt meningslösa kanske? ;)

 

Hur som helst så är de "upptryckta på armen och när han hoppar bakåt så ska de ju såklart vekla ut sig och täcka hans händer, man kanske skulle göra scenen som en animation, jag håller redan på med en, den är runt tjugo sekunder så det kommer att gå åt åtminstonne 150 sidor eller nåt sånt för att få det jämnt, än så länge så har jag krafsat ihop 20, så det här blir inte film än på ett tag. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror problemet är att armarna är aningen för korta, detta gör att även foldsen ser konstiga ut. Förutom det så tycker jag att foldsen borde vara värre vid armarna och ben, ser ganska onaturligt ut.

 

Annars tycker jag bilden är bra gjord, ganska bra flyt och fart.

Keep it up! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ehe, du har sett det som jag är dåligast på, kläder brukar ju vara ett problem men mitt största anatomiska trubbel är att jag alltid tycker att armarna blir för långa i originalteckningarna, så jag kortar dem.

 

sen så är jag usel på kläder, nu har jag en digitalkamera till hands så nu kan jag fota det jag vill lära mig.

Fram till nu har jag nämligen alltid tänkt igenom det jag hittar på stan och omkring mig som jag gillar och sedan försökt teckna det senare, inte konstigt att det blir så dåligt när jag har uselt minne. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...