Hoppa till innehåll
Anime.se

School Rumble sämsta slutet lr vad :/


kredzell
 Share

Rekommenderade inlägg

Men vad är det jag hör?

 

Själv när jag skulle se avsnitt 26 så var jag lite besviken över att det ofattbart roliga snart var över.

Med tanke på att det är en renodlad komedi-serie, slutet kan inte spela så stor roll och vara så bra.

 

Men men, det var nog det mest roligaste och smartaste slutet jag sett(då), att ha ett alternativt slut först som bara var för roligt var så grymt smart och bäst.

Sedan när halva avsnittet återstod så slutade det återigen, på ett normalt sätt och bra. (hela avsnittet och självklart serien skrattade man smått genom)

 

Det där var ju bara min åsikt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men nu ska ni få höra något bra av mig :)

 

Det kommer en fortsättning av serien på OVA nu i december

 

 

Ah, hur kunde jag ha glömt nämna den, sett fram emot den väldigt länge nu.

Sedan man såg klart serien, för en sak som jag inte sade om slutet, det slutar trots allt nästan mitt i och man får inte reda på mycket om vad som händer karaktärerna.

Om någon nu bryr sig så mycket om dem och den själva handlingen.

 

http://www.animenfo.com/animetitle,3527 ... ble_o.html

 

 

Dock så verkar den se ut att falla i samma grop som Ichigo ovarna...

Eller nej så dålig blir aldrig School Rumble! (intalar jag mig själv)

Ovas borde inte finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... tenjou tenge är egentligen inte slut... mangan fortsätter långt efter det att animen slutar... så den ska man egentligen inte gnälla över.

 

värre är det när man inte får veta om dem överlever slutstriden eller inte utan den slutar mitt i striden mot den ondaste ondingen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klaga inte på dåliga slut förns du sett Tenjou Tenge.

Var väl inget direkt slut precis. Dåligt sponsrad/dåligt med pengar, och med tanke på att de anlitade billigare personal från utlandet (var det kina eller korea?) så var det inte precis som att de hade pengar att ens göra animen från början.

Det är vad jag har hört från internationella forum i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dåligt sponsrad/dåligt med pengar, och med tanke på att de anlitade billigare personal från utlandet (var det kina eller korea?) så var det inte precis som att de hade pengar att ens göra animen från början.

Det är vad jag har hört från internationella forum i alla fall.

 

Många av avsnitten animerades i Korea. Kontrasten mellan dessa avsnitt och de som animerades i Japan är extremt irreterande. Nyckelbilder ritas i Japan och resten görs av billigare koreansk arbetskraft. Det är rätt vanligt och funkar för det mesta skapligt men kan inte mäta sig med produktioner som är helt producerade i Japan (Production I.G. någon?). När Madhouse gör det så blir resultatet katastrofalt. Jämför jump festa OVAn av Ichigo100% med resten, för att nämna ett annat exempel.

 

Detta har dock inte så mycket med själva manuset att göra. Att Tenten sög beror på att regissören gjorde ett uselt jobb.

 

Sen så är så gott som alla animeproduktioner underfinansierade och måste i regel lita till DVDförsäljningen för att gå runt ekonomiskt. Ungefär 3.5-4% tittarsiffror måste en serie ha för att göra nollresultat. De flesta serierna går mitt på natten och på regionala UHFkanaler. Runt 2-3% är normala tittarsiffror för en hyffsat populär serie.

 

Detta är också en av förklaringarna till att det görs väldigt lite ny anime, utan det normala är en mangalicens, även om spellicenser har blivit väldigt stort under senare tid. Nästa år kommer det också väldigt många serier som bygger på 'lite novels' med moe~/bishoujo-teman som Hantsuki och Momo.

Det är svårt att hitta riskkapital om man saknar en känd licens och svårare att nå framgång med något nytt på en extremt överhettad marknad där det går 60-70 olika serier samtidigt. Och då är inte filmer och OVAer medräknade. Att den tilltänkta målgruppen dessutom utgör en väldigt liten del av den totala befolkningen gör det inte heller lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant att serien var rolig men ville ha nåt slut på det hela inte att han äter en fisk :P och säger att att fyllde år för 2 dar sen :/ får la hoppas på att ovan lr nåt som kommer efter det ger mig ett slut :P .. och tenjou tenge kanske inte ha de det bästa slutet och inte bästa personalen som ni säger men blev ändå en bra serie bara skumt om dom inte har några pengar varför gör dom en ova dåh ?

 

PS det värsta ja har set är nog att i slam dunk håller en basket match på under avsnit 69-84 asså orka första allt med 15avsnitt om sama skit :/ asså ärligt va tänker man om man gör så ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
sant att serien var rolig men ville ha nåt slut på det hela inte att han äter en fisk :P och säger att att fyllde år för 2 dar sen :/

Haha, så jävla sant. Slutet i denna serien var inget att glädjas över, men som sagt. OVA finns och nu även en säsong 2 så får hoppas att de knyter ihop det förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Go to sleep already! :D

 

Jag håller på att se den som du märkte i den andra tråden (kanske?)

 

Är väl på avsnitt fem nu..

 

Men tråkigt att höra i sådana fall. Jag vill ju att envisheten förr eller senare skall löna sig, för någon av karaktärerna iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Know the feeling. Jag hade planer på att svepa School Days idag men så fick man annat för sig, som vanligt. I efterhand är det omöjligt att komma ihåg vad. Hur lyckas man? Blir man tvungen att sitta och kolla framåt småtimmarna istället. Skönt som få!

 

School Rumble är för jävla bra, det är ett som är säkert B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...