Hoppa till innehåll
Anime.se

Startrek skepp (me is nörd) -WIP-


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

De flesta som känner mig lite bättre vet att jag är en riktig trekkie (startrek nörd) så för dem är väll detta inget nytt!

Men för er andra, jag har arbetat på den här modellen till och från i ca 1års tid nu (mest från änn till) och det börjar faktiskt att likna ett starship (stjärnskepp låter cp, och stjärnkryssare låter för starwars) nu!

den är dock långt ifrån klar!

Jag hoppas på att om jag postar den här kommer folk pressa mig

på att arbeta med den så den någonsin blir klar >D

wer6.jpg

wer3.jpg

wer2.jpg

wer1-.jpg

wer5.jpg

wer4.jpg

Ignorera den fula Impulsmotorn längst bak, den är långt ifrån klar, jag har inte laggt till några screens på underdelen av skeppet för jag har inte börjat detaljera där änn!

 

säg gärna vad ni tycker, och fråga om ni undrar nått, jag tror att alla delar och detaljer jag lagt till har någon slags funktion, men jag orkar inte rabbla upp alla, så ni får som sagt fråga om ni undrar!

 

mer kommer när det finns mer att visa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOooooh! najs :rolleyes: Jag visste inte att du var så duktig på 3d..... Fast du la väl upp något svärd för jätte länge sedan tror jag (om det var du). Den va ju iallafall skitcool och jag hoppas verkligen att du gör klart den. F.ö. så hatar jag startrek men älskar allt som har med 3d att göra (typ) så det väger upp allt helt.

 

Jag kan inte hitta några direkta fel eller så men jag tycker iallafall att det är lite tråkigt med perfekt assymetri. Men du kanske hade tänkt att lägga på lite asymetriska detaljer sen (?).

 

Sen skulle jeg vilja undra några saker:

1: Vad har den för polycount?

2: Vilket program använder du?

3: Vad är den för material? (det såg så coolt plastigt ut, trodde först att det var en sån modell man limmar ihop.

4: Skulle man kunna få se wireframen?

 

Hoppas få se mer 3d grejer från dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta några direkta fel eller så men jag tycker iallafall att det är lite tråkigt med perfekt assymetri. Men du kanske hade tänkt att lägga på lite asymetriska detaljer sen (?).

Nej! ska vara likadant från höger till vänster är det planerat!

 

1: Vad har den för polycount?

2: Vilket program använder du?

3: Vad är den för material? (det såg så coolt plastigt ut, trodde först att det var en sån modell man limmar ihop.

4: Skulle man kunna få se wireframen?

 

1. 0 pollys, den är uppbygd med NURB-surfaces

 

2. Rhinoceros 3.0

 

3. Orginal, har inte börjat jobba på ytor eller texturer änn!

 

4. Ja

wire.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är för genomarbetat för att lägga ner.

Jag peppar dig helt klart att fortsätta med den, inte minst eftersom jag ville se någon annan design på skeppet de lever i.

Jag säger "lever" eftersom jag inte sett mer än ett tiotal avsnitt i följd, allt annat är resultatet av slötittande på tv.

 

Jag brukar inte gilla sånna här strömlinjeformade rymdskepp, då rymden inte har något som helst motstånd på grund av den avsaknad av luft eller annat motståndsmedium som råder där.

Jag menar, om ett skepp inte ska gå ner på ytan av en planet eller ens inom atmosfären (såsom jag kan påminna mig är fallet då star trek-gänget har tillgång till det ganska coola grundkonceptet med "strålning".

Vad skulle det var för coolt med en kommetnar som "Beam us down", om ekonomichefen säger att det gå åt mindre bränsle om man bara landade kollosen till skepp.) så finns det inget behov av att ha ett strömlinjeformat skepp. Bygg grejen i rymden och gör den till en metalklump om du vill,

"Torchships forever" XD

Den som inte vet vad ett fackelskepp är måste läsa lite böcker, förslagsvis från Heinlein, för att fatta.

Fackelskepp

 

 

...MEN, det här såg bättre ut designmässigt än det mesta annat jag sett, inte för att jag sett särskiljt mycket, men ändå. :P

 

Så fortsätt och du MÅSTE göra ett klipp där de blir jagade av klingoner, vet inte om det var i Star Trek som de hette så.

Jag kan göra de fula överdimenionerade bad guys-skeppen om du vill, men du måste animera den, vill se lite häftig zoomning på den här grejen. :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar inte gilla sånna här strömlinjeformade rymdskepp, då rymden inte har något som helst motstånd på grund av den avsaknad av luft eller annat motståndsmedium som råder där.

Jag menar, om ett skepp inte ska gå ner på ytan av en planet eller ens inom atmosfären (såsom jag kan påminna mig är fallet då star trek-gänget har tillgång till det ganska coola grundkonceptet med "strålning".

Vad skulle det var för coolt med en kommetnar som "Beam us down", om ekonomichefen säger att det gå åt mindre bränsle om man bara landade kollosen till skepp.) så finns det inget behov av att ha ett strömlinjeformat skepp. Bygg grejen i rymden och gör den till en metalklump om du vill,

"Torchships forever" XD

Den som inte vet vad ett fackelskepp är måste läsa lite böcker, förslagsvis från Heinlein, för att fatta.

Fackelskepp

alla vet det där med 0friktion i rymden!

Dessutom så kan de flästa av federationens skepp i startrek landa på planeter!

det är inte bara att "Bema" ner dem, ibland funkar inte det, Ibland är det nödvändigt att landa skeppen för reparationer eller annat (kolla voyager)

Det tar nog även MER energi att landa ett skepp än att använda transportörerna!

Dessutom säger det mkt om ett folk/ras hur deras skepp är designade,

En plåtbit med motorer är inte alls lika imponerande som ett strömlinjeformat skepp tex!

 

Borg skepp kan tex inte landa på planeter, och de är inte strömlinjeformade, så tro inte att alla skepp i startrek universumet är på det viset!

 

Så fortsätt och du MÅSTE göra ett klipp där de blir jagade av klingoner, vet inte om det var i Star Trek som de hette så.

Det är nog Klingónerna som blir jagade av detta skeppet >D

Jag har lixom laggt till mer vapensystem änn i ett average fed skepp i denna designen!

 

(verkar inte som du vet att människor och Kling-óns är allierade heller) >P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mycket inponerande! den främre delen av skeppet påminner lite om voyager

bakdelen är dock större och mer "bastant" ser mycket bra ut från sidan, antar att skeppet är ett Interpid-class? eller senare blir intressant att se underdelen, och så sist men inte minst vad heter det? för du har väll namngett det än? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det tar nog även MER energi att landa ett skepp än att använda transportörerna!

Dessutom säger det mkt om ett folk/ras hur deras skepp är designade,

En plåtbit med motorer är inte alls lika imponerande som ett strömlinjeformat skepp tex!

 

Borg skepp kan tex inte landa på planeter, och de är inte strömlinjeformade, så tro inte att alla skepp i startrek universumet är på det viset!

 

(verkar inte som du vet att människor och Kling-óns är allierade heller) >P

 

Det där med energin var inte seriöst menat, till och med jag fattar att det inte funkar så i ST-universumet.

 

Jag sa aldrig nåhot om plåtbit.

Bara för att ett skepp inte är strömlinjeformat betyder det inte att det är en hög med skrot.

Jag tycker att borgskeppet är snyggt på ett fult sätt, men så är ju jag som jag är.

 

Det där med namnen på andra raser, jag kommer så klart inte ihåg vad de heter, jag såg som sagt inte särskiljt mycket på det när jag faktiskt visste när det gick, men jag hade rätt att de var med, lite felstavat, och felmenat, det var borgernas jättekuber jag syftade på.

 

Jag försöker inte starta en fight med dig när det gäller det här, du har genom att kunna stava de andra rasernas namn rätt visat att du är överlägsen och att jag bara kommer att få förklara mina felsteg och blasfemiska utalanden. :blush:

Nej, seriöst, jag kan som sagt väldigt lite om ST, så ni får förlåta mig.

 

Men mitt bud står kvar, jag kan göra fulsnygga Jättekolosskepp om du gör en animation.

Men såklart inte Borgskepp, det tar ju inte särskiljt lång tid. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borg skepp tar nog längre tid änn du anar >)

Det är väldigt detaljrikq trots att det bara är kuber och sfärer!

 

men jag kan inte animera <.<

vart har du fått det ifrån, Rhinoceros är modeling only!

Ska dock försöka mig på 3Dmax nån gång, bara inte orkat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan modelera i 3d studio Max och har bara hört lite vagt om Rhinoceros, så jag visste inte vad man kunde göra.

 

Om du ska testa Max så är www.Pixel2life.com en ganska bra sida med tutorials, finns en del till Rhino där vad jag vet, du kanske hittar nåt roligt där.

 

Har en studentlicens av MAX, så jag har testat en del animation, men kan inte så mycket om rörliga effekter.

Säg till när/om du blir klar med den här om du är intreserad iaf, jag sitter och betar av tutorials på kvällarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...