Hoppa till innehåll
Anime.se

ditt drömjobb?


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du fick välja ett jobb i hela världen som du fick jobba med utan att behöva plugga utan fick all kunskap om jobbet direkt in i hjärnan, vad skulle du välja? varför?

 

Jag själv skulle vilja vara pilot (stora flygplan alltså), anledning till detta är att jag älskar höga höjder, även fast jag är lite höjdrädd så gillar jag pirret i magen av att kolla ner från en höghöjd.

 

finns bara en regel här nu, du får INTE välja ett jobb som du själv kommit på.

 

ex: Jag vill jobba som en avgas provluktare för att jag alltid gillat att boffa avgasen från min mammas bil när jag var liten och för att det är en sån härlig känsla att döda hjärnceller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Pilot hade varit intressant om jag hade fått chansen att även korrigera till en perfekt syn. Förvisso kan jag det då med dagens teknik som finns.

 

Men skulle jag välja något så skulle det nog bli en 2d/3d-animatör eller illustratör, det går ju nästan hand i hand så. Jag gillar ju att teckna och sådant fast har väldigt dåligt tålamod om jag fastnar på någon punkt. Ja tack till all kunskap inom det området då ingen i världen kan ha det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är meningen med att bara få all kunskap? Ifall man verkligen vill ha ett jobb ska man även kunna kämpa sig igenom utbildningen, eller vad som nu krävs för att bli det. Gratis är inte alltid så gott. Sen hjälper ju enbart kunskap inte särskilt mycket i många fall heller.

 

Oh well. Mitt mål och drömjobb är helt klart (grafisk) designer, vilket också gärna får innehålla produktdesign/teknisk design.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oh.. jag vill göra så mycket.. prata i radio, ha hand om en racerbana och äga ett cafe med anime-tema.

 

varför?

jo.. det verkar va så roligt att få prata i radio. träffa folk annat. och att ha hand en bana vore kul får då skulle man kunna åka gratis på den själv och så skulle alla kunna åka där ist för att åka på gatorna i staden. och varför äga ett cafe med anime-tema.. behövs det enns förklaras?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är meningen med att bara få all kunskap? Ifall man verkligen vill ha ett jobb ska man även kunna kämpa sig igenom utbildningen, eller vad som nu krävs för att bli det. Gratis är inte alltid så gott. Sen hjälper ju enbart kunskap inte särskilt mycket i många fall heller.

Väl sagt. Poängen med att nå en viss samhällslig position är ju att man har överträffat sig själv genom att kämpa sig fram till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har alltid velat bli svensklärare, älskar den svenska grammatiken och de svenska orden. Skulle vara en ära att få lära ut det till elever.

Men nu på mycket senare tid har jag en till dröm, att skaffa en serieaffär, sälja serier och tecknad film och dessutom ha ett café till det. Detta är dock en dröm som jag tror jag skulle kunna genomföra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det jag helst vill bli inom ett lite realistiskt tänkande är antingen någon form av animatör/designer eller eller lärare. Bild eller matte lärare i så fall. Men om jag få välja vad som helst så skulle det vara kul att vara stutman. :) Orkar varken starata eller driva eget företag så det kan jag utesluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

författare är min dröm!!

Och det tänker jag ändå bli, kosta vad det kosta vill eller vad man nu säger.

 

Annars skulle jag vilja bli serietecknare, eller göra tecknad film så att jag kan göra mina berättelser ännu mer levande, tyvärr är jag inte såbra på att teckna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...