Hoppa till innehåll
Anime.se

ditt drömjobb?


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 1 month later...

Drömyrket är helt klart serietecknare! Vore så härligt att köra en liten studio tillsammans med några andra glada tecknare.

 

Annars skulle jag kunna tänka mig att bli bildlärare... eller ...

Realistisk yrke är helt klart stjärnkarriär som diskare på ett smutsigt litet gatukök någonstans i Blekinge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

låter som en relativt tradig dröm (även om jag också skulle vilja vara så rik, så skulle jag nog ändå fortsatt jobba), själv vill ja satsa på en karriär som spelprogrammerare. eller kanske vanlig programmerare. vill i vilket fall som helst syssla med datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nää varför det? Alla är vi olika, jag kan inte fatta folk som vill jobba och folk som vill jobba kanske inte kan fatta mig :P

 

I vilket fall om jag vore rik så skulle jag kunna tänka mig att typ öppna en butik någonstans med massa spel, anime och annat som jag tycker är roligt och stå där i kassan när jag känner för det typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att stå i kassan i en spel-/animebutik är väl ett jobb?

 

Ja men jag skulle bara stå där ibland när jag kände för det, nöjet vore väl isåfall att beställa hem massa saker och så. Men så fort jag inte har lust med det så jobbar jag inte.

 

Så simpelt är det! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Många som verkar vilja jobba inom spelindustrin, så jag hänger väll på där. ^^

Får väll se hur det blir efter spelprogrammeringshögskolan, om man vill kämpa sig in i nått spelföretag, verkar vara rätt tuff konkurrens om jobben här i Sverige.. så det blir väll leta sig utomlands (JAPAN!) eller starta eget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Om Jag fick välja mitt eget jobb skulle jag jobba som arbetslös. Okej det är inget jobb. Men tänk att va hemma hela dagarna och va med kompisar och lyssna på musik på högsta volym medans grannarna är på jobbet. Typ sitta vid datorn hela dan. Nu vet hela världen att jag är världens största datanörd. De som har mej på MSN vet ju att jag är inne på MSN dygnet runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om Jag fick välja mitt eget jobb skulle jag jobba som arbetslös. Okej det är inget jobb. Men tänk att va hemma hela dagarna och va med kompisar och lyssna på musik på högsta volym medans grannarna är på jobbet. Typ sitta vid datorn hela dan. Nu vet hela världen att jag är världens största datanörd. De som har mej på MSN vet ju att jag är inne på MSN dygnet runt.

 

NEET?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...