Hoppa till innehåll
Anime.se

ditt drömjobb?


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...
Kattklappare ;)

 

Amen.

 

 

Annars hade jag tänkt bli engelskspråkig författare. Har faktiskt planer på att plugga engelska på universitetet efter jag går ut gymnasiet, för att utöka mina kunnskaper kring språket. Varför jag vill skriva på engelska? Jag känner helt enkelt att jag behärskar det språket bättre än svenska.

 

Sedan är frågan om jag har mod i barm nog att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

författare - ska bara orka genomföra det och inte slänge det jag skapat när jag skrivit 200 sidor...

Helst till fantasy då men jag skriver även en del barnböcker, men de måste man oftast illustrera till innan förlag ens känner för att titta på dem tyvärr, o rita e inte min starka sida.

 

Dröm, kanske att få skriva storyn till ett Final Fantasy ;)

 

reality: Lager, industri, fik och såklart en del volontärarbete världen över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför jag vill skriva på engelska? Jag känner helt enkelt att jag behärskar det språket bättre än svenska.

Risken är stor att det är just denna känsla för hur bra du behärskar engelska som är sämre än din känsla för hur bra du behärskar svenska, och att det är den som lurar dig. Känslan för hur bra man behärskar ett språk är nämligen det som utvecklas sist när man lär sig ett språk.

 

Att man verkligen är bättre på ett språk som man lärt sig efter sex års ålder, jämfört med ett språk man lärde sig före sex års ålder, skulle vara något av ett mirakel av astronomiska mått.

 

Men visst har många svenskar förut författat skönlitteratur på andra språk än svenska, så det går om man bara ger sig fasen på det. Men det är nog svårare än du tror, som ett varningens ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trädgårdsmästare / trådgårds designer. Det skulle äga grymt mkt.

Ush..då föredrar jag nog detta istället:P

Ramen-provsmakare! <3 33my1.gif

Skulle du kunna motivera varför du vill bli trädgårdsmästare?:O verkar inte vara det roligaste att hålla på med preics men smaken e som baken;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trädgårdsmästare / trådgårds designer. Det skulle äga grymt mkt.

Ush..då föredrar jag nog detta istället:P

Ramen-provsmakare! <3 33my1.gif

Skulle du kunna motivera varför du vill bli trädgårdsmästare?:O verkar inte vara det roligaste att hålla på med preics men smaken e som baken;)

 

Jag gillar växter och allt som kmr från dem ^^ skulle vilja odla egen tobak och malt&humle så att kan kan brygga eget. Skulle va najs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Musik är typ min stora passion så det hade varit härlans att kunna försörja sig på nåt sånt pyssel m/

 

Jo det vore coolt! Annars är väl några drömjob antingen att jobba hos Hideo Kojima eller kanske på Clover (RIP) om dom hade funnits... Eller som konstnär :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...