Hoppa till innehåll
Anime.se

hur länge har ni ritat?


MacCoy
 Share

Rekommenderade inlägg

jag har tecknat lite då och då sen jag var 7 ( jah har hållt på i 6 ½ år ungefär)

e ändå inte så bra ännu ^^

 

jag började rita för att jag hade tråkit och jag ville ha nå annat å titta på än väggen...

 

kollade oftast på samlarkort och leksaker som jag ritade av, vissa blev riktigt bra ^^ medan andra inte :/

 

och tipsen?? vad menar du då?? (inge bra på å fatta och förklara saker så ^^')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och tipsen?? vad menar du då?? (inge bra på å fatta och förklara saker så

 

typ hur man blir bättre och vad ni själva jort för att öva er..

jag har klurat ut endel saker själv och önskade att någon berättat dom för mig :)...

 

vad brukar ni själva göra för att öva er =).

vad ska man tänka på och sånt :P

 

kanske är för svåra frågor...

 

själv så började jag rita förra året i juli nånting...ritade knappt streckgubbar innan det... :D

min senaste bild är avataren jag har nu...

jag ritar aldrig klart mina bilder för jag blir trött på dom flesta och tycker jag kan bättre :rolleyes:

 

Jag har nog lekt på sedan sent 2002. Kom igång på riktigt 2004. Här är jag, suger lika mycket som vanligt. Laughing

 

Några tips; även karaktärer berörs av perspektiv. Verkligheten finns alltid där som hjälp, även för superdeformerade karaktärer. Teckna alltid löst (på papper) o.s.v. Smile

 

ah..superdeformerade karaktärer skulle vara kul att lära sig rita..

måste dock lära mig anatomin lite bättre...har en vana att rita överkroppen för ihoptryckt :P jag vet att jag gör fel men jag kan inte låta bli :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och tipsen?? vad menar du då?? (inge bra på å fatta och förklara saker så

 

typ hur man blir bättre och vad ni själva jort för att öva er..

jag har klurat ut endel saker själv och önskade att någon berättat dom för mig :)...

 

vad brukar ni själva göra för att öva er =).

vad ska man tänka på och sånt :P

 

kanske är för svåra frågor...

 

själv så började jag rita förra året i juli nånting...ritade knappt streckgubbar innan det... :D

min senaste bild är avataren jag har nu...

jag ritar aldrig klart mina bilder för jag blir trött på dom flesta och tycker jag kan bättre :surprised:

 

Jag har nog lekt på sedan sent 2002. Kom igång på riktigt 2004. Här är jag, suger lika mycket som vanligt. Laughing

 

ok, ja jag brukar träna genom att bara göra nåra simpla bilder som en konservburk, för att träna på att teckna prespektiv.

eller en gata med hus för att träna på att teckna nåt som blir mer distant,

ja tecknar lite vadsomhelst, men orkar inte bara göra formerna (endast) osv för att träna

(det tycker jag blir tråkit -.-'' ^^'')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nog lekt på sedan sent 2002. Kom igång på riktigt 2004. Här är jag, suger lika mycket som vanligt. XD

 

Några tips; även karaktärer berörs av perspektiv. Verkligheten finns alltid där som hjälp, även för superdeformerade karaktärer. Teckna alltid löst (på papper) o.s.v. :)

 

Lol =P sluta larva dig..Alla vet att du är en av dom bästa på anime.se (Ialla fall ja tycker så, gillar din coola stil :D)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nog ritat ungefär en bild en gång i månaden, något slags genomsnitt, i ett års tid nu. Började för ett och ett halv, men ritade ungefär tre oseriösa bilder under det halvåret, så... det räknas inte! XD

 

Tror att jag har förbättrats, hoppas på det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började rita för ett och ett halvt år överhuvudtaget. Men, det är oftast inte tiden som avgör, utan hur dedikerad man är.

 

yupp...

plockar man bara upp pennan 1 gång i halvåret så är man inte så värst dedikerad :)

 

jag brukar glida runt på deviantart och se på alla som är så grymma...

då blir jag arg och bestämmer mig för att jag ska bli lika bra som dom...

 

men ibland så tappar jag lusten helt och tänker...jag kommer aldrig att bli så bra...sen kommer jag på att dom har antagligen ritat bra mycket längre än mig :)...

då sätter jag igång igen :P...

 

i början kunde jag se att jag utvecklades i mitt ritande...nu går det allt saktare :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började rita i vår någonstans, då blev mina gubbar skeva i ansiktet.

Ritade bara ansikten då till en grej jag skrivit, kanske återupptar den senare nån gång.

 

Kollar på serier och bestämmer mig för att något är coolt och försöker lära mig att rita på samma sätt, bara för att när jag nästan kan det slänga bort allt jobb och hitta någon annan tecknik att jaga, det senaste är en helomvändning, från att använda bara svart och vitt till att försöka använda mjuka blyersfärger, jag kommer aldrig att lära mig det här. :(

 

Skulle gärna rita lite mer realistiskt än vad jag gör nu, trots att jag själv ville lära mig den "enkla" stilen som jag ritar nu, med förenklade människor och så.

Nu har jag ett nyt mål igen, så bli itne förvånade om jag snart postar fula bilder i alla gråskalor som finns. >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Posten som jag skrev i den här tråden igår har mystiskt försvunnit så jag får skriva om den antar jag.

 

Jag har ritat i lite drygt över ett år, och jag tycker att det som gjort att jag utvecklats är att jag läst tutorials, och då menar jag LÄST de, postat mina bilder på nätet och tagit kritik och lärt mig utifrån det.

Och sedan har man ritat en massa.

 

En annan sak är att jag sällan är nöjd med mina bilder längre än en dag.

Sedan ser man alla fel och blir sporrad att rita en ny bild, och en ny och så vidare.

 

Just nu så över jag på att förbättra formerna på alla kroppsdelar, samt bättre huvuden.

Det är därför jag inte postat något på ett tag för jag blir så onöjd med det som jag ritar just nu.

 

Och btw med ritat i 1 år så menar jag också att jag bara har ritat i ett år, inte att jag började med manga då, knappt ens på bildlektionerna ansträngde jag mig.

Minns inte vad det var som fick mig att tända till med att rita.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...