Hoppa till innehåll
Anime.se

Flying Shuriken - Något Förslag?


Davidlolbarn
 Share

Rekommenderade inlägg

litenlogga.jpg

Loggan by: David och Linus,admin på anime.se

 

(Gammalt)Hej, jag heter David.

Har kommit på många serier osv.. Men blev lite sugen på att rita en så jag lade ihop lite fantasi, så ja kom fram till en handling. Ja ska berätta lite kort:

 

Det handlar om ninjor som bor på ett berg i havet och dom rider på ugglor samtidigt som dom använder Shurikenjutsu så jag kom på ett eget namn Owlrikenjutsu som är teckniken de använder i min manga. Den skall först handla om Gadwin(en kille på 14år.. använder samma namn på denna charen som i space party...) och Bison(en stor uggla..) sedan kommer det mer chars men Gadwin och Bison är huvudpersonerna. Gadwin och Bison går i en skola på berget där dom lär sig owlrikenjutsu.. sedan kommer det nått sånt där äventyr typ men har inte kommit på mer.(Gammalt)

 

Här ska jag visa mitt projekt, mina sidor till min manga och skisser och annat du kan gärna kommentera saker om du vill och tippsa.

 

Framsida:

Frammsidan på min manga är nu klar ja har ritat bilden och Docter har designat det övriga. Men det är bara en sak kvar att fixa.. Jag måste komma på vad första boken//episoden ska heta bara, sän så e det Helt klart!

första är tecknet: styrka

andra är tecknet: wisom

tredje är tecknet: himmel

fjärde är tecknet: vänskap

Det kommer också min serie handla om.

forstasidafrminskad.jpg

 

Sidor

Läs som på japanskt vis, höger till vänster, rutorna och bubblorna!

 

 

Sida 1 FS (Glömm inte klicka på förstoring!)

 

Sida 2 FS (Hittade inte så många "Utrop" men ja fixar det nån annangång.. Har glömt att rita på skissen att han har en stål platta under skon, därför han kan surffa på berget.)

 

Sida 3 (Rutlinjerna blev lite hackiga kanske ^^)

 

(NY!)Sida 4 är nu klar!

Sida 4 FS(Denna kanske det blev lite för mkt rutor i.. hehe)

 

Ni kanske ser att det inte är så många "utrop" lr ljud effekter men ja fixar det när jag hittar några!^^

-----------------------------------------------------------------

 

 

Skisser & annat

Gadwin skiss:

Gadwin(Sry om den blev kladdig men det är ju bara en skiss :))

Ine:

Ine-Chan(Fuma shuriken på en piska ^^)

Ine-Chan, ska bada!(Hehe, Näsblod?)

Ine-Chan, i färg!(Mer näsblod?)

Rammare:

Rammare skiss(Ok, denna är Mega kladdig men det är änndå ingen vicktigt bild^^)

-----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

jag gillar vad jag ser! Att su inte visat framfötterna mera gör mig besviken. Du har talang

 

 

Men förövrigt?

 

owlrikenjutsu.. Varför inte översätta till svenska? De rider ugglor eller hur?

 

uggel-rytts-jutsun/tekniker eller något sådant

 

Klingar bättre i mina öron iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, ja gillar facktiskt mer på engelska.. Men kanske japanska e änno grymmare. tack för kommentarerna/^^, ska nog lägga upp lite skisser imon med =)

 

 

umm- grejem var att hela namnet lät lite... fånigt

 

Owl-riding teqnicue då?

 

>> kommer bara med förslag. Förövrigt tycker jag att engelska känns lite malplacerat i svenska serier

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt att du tar ett sånt initiativ, och att du har sånna ambitioner. Men jag tycker det luktar Naruto-mod lång väg. Det enda som hittils skiljer sig är att de just rider på ugglor. T.o.m designen på Gadwin är snarlik Naruto, blond och med skyddsglasögon.

 

Jag säger inte detta för att du ska lägga ner hela projektet, jag säger det för att jag vill att du ska skapa något mer originellt. Var påhittig, försök komma på saker som du kan ha i denna serie som ingen annan serie har, (ugglorna var ju en grej).

 

För övrigt så ser det grymt snyggt ut, det här kommer nog bli en riktigt grym serie, om du verkligen lägger ner tid på det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jo asså ja har fått ganska mkt incpiration från naruto men det kommer inte var så likt ändå det kommer handla lite om luft strider och strider på havsytan och sånt, ska också försöka ha mycket fight asså action hela tiden(när det är en combat) licksom inte typ sega attacker med masså stråla och sånt som sailor moon, lr tex som i naruto när dom använder saker som att spruta eld summonar stora saker lr som rasengan. nej, ja ska ha en mer värklig manga men snabba figter istället =) Men vi får la se, kan ju försöka göra så mkt ja kan för att undslippa naruto grejjer. men de e bara det ja e så jävla inspirerad av naruto och ninjor. har fått incpiration av dn-angel med, fremst på ögonen ^^,

 

Svar på hellsingers:

jo ja skulle la kuna ändra det till svenska.. men först så ska ja kolla upp vad uggla stavas på japanska.

 

Tack för alla kommentarer exakt sånt här tipps ja vill ha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men de e bara det ja e så jävla inspirerad av naruto och ninjor

 

MM, du är inte ensam om det -________-

 

licksom inte typ sega attacker med masså stråla och sånt som sailor moon, lr tex som i naruto när dom använder saker som att spruta eld summonar stora saker lr som rasengan
.

 

AAAAAAAAAA ORKA MED " HYPER SUPER ELD KLOOOOOOOOOOOOOTTT" WAAHHHHHHH *BOOM*, jag förstår dig =)

 

ska också försöka ha mycket fight asså action hela tiden(när det är en combat

 

OCH VISA BLOD OCKSÅ =O MYCKET BLOD OCH VÅLD, SÅNT ÄLSKAR VI speciell....Helllissss >_>

 

Ok nu till bilden: Är imponerad, =D du har talang som vissa säger =D, rita en fullbodyshot så kanske kommer din första fanart =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle göra en om jag kunde få igång mitt PS, måste nog installera

om det.

Ska du göra en hemsida till den?

Då skulle jag vilja ha adressen.

 

Åhh, nu fick jag tillbakablickar om vargryttarna bara för att ni sa owlriders, curse you!

Fick aldrig tag i de sista volymerna. *snyft* :(

 

Coolt namn på en uggla, Bison. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...