Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa japanska filmen


Aki
 Share

Rekommenderade inlägg

Håller tyvärr inte med... själv tycker jag The Ring 0. En söt, sorglig och lite ryslig story. tyckte fett synd om Sadako, liksom utstött och mobbad men det fanns en kille som iaf gillade henne och själv tycker jag att hon var rätt söt... :rolleyes: fast man visste typ redan hur den skulle sluta med tanke på att man sett orginalet före. Man önskar nästan att man kunde vara där och hjälpa henne, för efter att ha sett det som hände med henne vill man bara straffa alla dem som var onda mot henne... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen idé att skriva i denna tråden om man inte sett toppfilmerna från Akira Kurosawa och Takeshi Kitano. Jag själv har bara sett en Kurosawafilm (Rashomon) och 8 st av Takeshi Kitano.

 

Men iallafall, Hana-bi av Takeshi Kitano är en underbar film. Ett mycket varmt tips till alla er som vill se äkta skönhet och äkta våld... Sonatine av samma person är också ett mästerverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Go"

 

Bästa Japanska film jag sett om en mobbad koreansk ungdom i nutida Japan som sedan äger alla med sina drop-kicks.

 

Har allting, action, drama, komedi, spänning, kärlek, ingen skräck dock, eller naket vilket inte passar denna film.

 

Nämnde denna perfekta film i tipsa om filmer-tråden för ett tag sedan men var tvungen att säga att det är den bästa Japanska filmen här också.

 

Fått en massa priser också, glömt vad, bra filmad och påkostad och allt.

Bara så ingen anar b-rulle!

 

Battle Royale är grymt skoj men tveksamt bästa japanska film.

 

Någon annan som sett Go?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite svårt att avgöra vilken som är den bästa filmen.. finns massor med bra japanska filmer.

 

Go är bra, Battle Royale är bra.. men så även Koroshiya-1, Riri shushu no subete, Daremo Shiranai, Aoi Haru, Hana to Alice, Eureka, Love & Pop, Survive Style 5+, Swallowtail Butterfly, osv. etc. m.fl.

 

Som skrivet.. finns hur mycket som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte sett så många men av dom jag sett så är nog the grudge bäst

 

Jag minns inte vilken av dem det var men jag har sett en av orginalfilmerna och jag måste säga att den var rätt humoristisk ^^ Läskig var den i alla fall inte för man sitter väl inte och pekar och fnissar åt en skräckis va? I så fall har jag missuppfattat allt helt ^^'

 

Några bra japanska filmer som jag sett är nog Yojimbo av Akira Kurosawa och Battle Royal (ettan).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Oldboy var riktigt bra ja. (: Dock då är väl den koreansk? Tänkte se Mr. Vengeance som i princip är före Oldboy i trilogin (om man nu kan kalla dom det, tror inte dom har något med varandra att göra direkt förutom regissör?) men småkikade lite på den och tyckte inte den verkade vara mycket att ha. Lady Vengeance måste jag ta och se någon dag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oldboy e helt klart en favorit, men d finns en annan som ja glömt namnet på. handlar om en snubbe som kommer ti amerika för att träffa sin lillebror o blir vän me en svart kille. va längesen ja såg den dock.

nån som vet namnet?

 

Du menar nog Takeshi Kitanos Brother med Omar Epps, Takeshi Kitano, Claude Maki, Susumu Terajima m.fl. Den gick på SVT förra helgen.

 

Oldboy är en koreansk film så Brother blir då istället din favoritfilm vilket är bra för jag är ett stort fan av Takeshi Kitano XD , har sett alla hans filmer förutom en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oldboy var riktigt bra ja. (: Dock då är väl den koreansk? Tänkte se Mr. Vengeance som i princip är före Oldboy i trilogin (om man nu kan kalla dom det, tror inte dom har något med varandra att göra direkt förutom regissör?) men småkikade lite på den och tyckte inte den verkade vara mycket att ha. Lady Vengeance måste jag ta och se någon dag!

 

Oldboy och Park Chan-Wooks andra filmer är alla koreanska ja. Mr Vengeance, Oldboy och Lady Vengeance är en trilogi med hämnd som gemensamt tema. Du kan se dem hur du vill, ingen speciell ordning om det nu inte finns något djupare som jag kanske missat. Såg dem alla med något/några års mellanrum. Senaste filmen jag såg var Lady Vengeance som jag även köpte i en snygg "KOREAN 1ST PRESS LIMITED EDITION". Den "sämsta" filmen av de 3 nämnda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Jag såg Still Walking idag och den var verkligen riktigt bra och gripande. Den bästa japanska filmen jag har sett.

Gillar man drama filmer rekommenderar jag filmen mycket starkt.

 

Mitt betyg: 4/5 (stark)

 

Trailer och recensioner:

http://www.kritiker.se/film/recension/? ... ll_Walking

 

Såg filmen på Elektra biografen på Culturen i Västerås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Det finns massa bra japanska filmer, speciellt gillar jag filmer som handlar om yngre människor! All About Lily Chou-Chou är en riktigt sjukt bra film! En annan film som måste ses, en av mina favoriter, är Okuribito (Departures) och alla Sydkoreanska filmer! My Sassy Girl är grymt bra!

Kokuhaku (Confessions) är en film som jag tror många kommer gilla, riktigt skruvad!

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...