Hoppa till innehåll
Anime.se

De mest känslosamma episoderna i anime.


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Satt precis och såg om RahXephon.

Kom till episod 19 där Ayato "förlorar" Asashina.

Det får mig alltid att gråta störtfloder från början,

till slut när de medelanderna visas upp i stan,

Ändå är det 3e ggn jag ser den animen,

 

Vilka episoder alltså korta stunder i vilken anime får er att känna mest.

Behöver inte vara sorg som i detta fallet men ja överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Öhm, varning för en del spoilers.

 

 

Jo den där scenen i Rahxephon då ayato "förlorar" Asahina var väl grym, och bra.

Fast då skulle jag nog säga att slutet i Rahxephon är något mustigare än den scenen, häftig twistad scen där i slutet.

 

En annan scen som även jag finner väldigt grym och härlig är när "snubben" i Last Exile vad han nu heter, ledaren.

Stryper ihjäl bossen för de onda till den självaste sköna låten "Grand Stream".

 

 

Och så var det väl alltid grymt känsloladdat när Onizuka räddade dagen i Great teacher Onizuka, finns för många tillfällen för att nämna något...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom till episod 19 där Ayato "förlorar" Asashina.

Jo, den var både fin och sorglig. Speciellt när hon via alla neonskyltar o.dyl kommunicerade med Ayato när de fightades.

 

Men som Rich säger, KgNE har klart de sorgligaste scenerna. Både ep2 när Takayuki får reda på vad som hänt Haruka och musiken kickar in (Rumbling Hearts). Även avsnitt 14 när de säger farväl till varandra är riktigt sorglig. Kommer ihåg när jag såg den och började gråta en flod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sista avsnittet i Gungrave. det är den enda anime (och film över huvud taget) som fått min att fälla en tår :)

Spoiler

Jag menar från det att grave ligger på golvet och säger "I made a mistake... I sis not chose millenion, but in the en i chose Harry Mcdowel" och det som kommer efter det.

Spoiler

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ginga Nagareboshi Gin... >XD

 

Varning för spoilers!

 

Avsnittet då Iga-hundarna i Ginga Nagareboshi Gin tar självmord gör att det blir svårt att hålla tillbaks tårarna. Speciellt när Hayato kastar sig ner i gropen med pålar och hans skrik fyllt med smärta ljuder genom öronen.

När Ben ligger under en sten som Moss har slängt på honom, Gin kommer, tittar omkring sig men kan inte se Ben. Han ropar efter honom men får inget svar. Cross går mot Gin och säger till Gin att titta under sig. Gin vänder långsamt blicken neråt, där han ser Ben ligga helt blodig under en stor stenbumling. Gin undrar vem som gjort detta, han får reda på att det är Moss. Sedan så attackerar han Moss och lyfter denna hund som är MYCKET större än han själv. Gillar vreden där.

När Benizakura ska lämna sitt hem på Shikoku och lämna sin lilla "husse". Benizakura springer iväg en bit men blir stoppad av ungens röst... Benizakura vänder sig om och ser ungen som rammlat omkull på marken, gråtandes. Benizakuras ögon fylls av tårar men han är tvungen att ge sig iväg. Medans Benizakura springer iväg skriker ungen: "DOOOOOOOOON!" vilket sätter sig i hjärtat som en dolk. Ni som hört hur han skriker, ni fattar.

Spoiler slut

 

Hehe, kanske lite väl detaljerat. :S

Men jag borde skriva något om andra animes jag har sett, men får göra det sen. :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsukihime,Kimi ga nozomu Eien, Nadesico, Elfen Lied första gången pch Azumanga Daioh(började inte gråta, men fick lite känslor ändån, älskade den serien)

 

 

 

 

 

SPOILER VARNING!

 

Nadesico: När dom träffar varandra igen, han och "flickan"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsukihime,Kimi ga nozomu Eien, Nadesico, Elfen Lied första gången pch Azumanga Daioh(började inte gråta, men fick lite känslor ändån, älskade den serien)

Oj, Elfen Lied hade jag glömt bort :rolleyes:

Där var det musiken som tillsammans med scenerna framkallade känslorna. Klart en av de bästa soundtracksen till en anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är en svår fråga.. men som dom andra säger så är det Elfen Lied, KGNE

Tsukihime, Grave of the Fireflies, och Onegai teacher dom var nog värst serierna för mig... jag tror det iaf orkar itne tänka så här tidigt på morgonen.. men specilt Onegai teacher har jag en scen och et är i slutet när han står och håller i pocket chokladen och börjar gråtta.. där föll flera tårar alltså... gör det förtfarande faktist :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill helst inte spoila för mycket, men de som känner igen sig förstår nog...

 

I sjunde avsnittet av Full Metal Alchemsit hände något som jag tyckte var otroligt sorgligt, otroligt hemskt, blev chockad när jag såg det...

 

One Piece avsnitt 236, jo, det är det mest känsloladdade avsnittet i serien, om man följt hela serien från början till just hit och ser detta avsnittet är det nästan så att ens hjärta krossas...

 

Samt flera stunder i Monster när folk man fäst sig vid dör eller hur Johann helt samvetslöst leker med barnens tankar och vad han intalar dem att göra, sjukt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aishiteruze Baby rörde mig många gånger, ledsna Yuzuyu är bara FÖR söt!

Cardcaptor Sakura, slutet av andra filmen tyckte jag var ganska rörande.

Cowboy Bebop, 'nuff said.

Fruits Basket rörde mig många gånger, Tohru är så rar.

Fullmetal Alchemist, sjunde avsnittet var ganska sorgligt, men jag föll mer för 25:e.

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, avsnitt 25, Tachikoma är så lysande.

Gunbuster, sista avsnittet är fantastiskt.

Mobile Suit Gundam, sisådär avsnitt 20. Gammalt men kraftfullt.

RahXephon, avsnitt 19, det bästa i hela serien.

Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen, vilken fenomenal snyftare.

SaiKano, avsnitt 9 - de senare avsnitten var en enkel resa i jämförelse.

 

Allra bäst/värst har dock Eldflugornas Grav varit, likbålscenen knäcker mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aishiteruze Baby rörde mig många gånger, ledsna Yuzuyu är bara FÖR söt!

Cardcaptor Sakura, slutet av andra filmen tyckte jag var ganska rörande.

Cowboy Bebop, 'nuff said.

Fruits Basket rörde mig många gånger, Tohru är så rar.

Fullmetal Alchemist, sjunde avsnittet var ganska sorgligt, men jag föll mer för 25:e.

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, avsnitt 25, Tachikoma är så lysande.

Gunbuster, sista avsnittet är fantastiskt.

Mobile Suit Gundam, sisådär avsnitt 20. Gammalt men kraftfullt.

RahXephon, avsnitt 19, det bästa i hela serien.

Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen, vilken fenomenal snyftare.

SaiKano, avsnitt 9 - de senare avsnitten var en enkel resa i jämförelse.

 

Allra bäst/värst har dock Eldflugornas Grav varit, likbålscenen knäcker mig.

 

ja tjugofemte var hemskt också, men ajg tyckte ändå att sjunde var vidrigare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...