Hoppa till innehåll
Anime.se

Jag är Ken Akamatsu?


Inkstaine
 Share

Rekommenderade inlägg

Ibland blir man smickrad/förolämpad helt gratis. Av någon anledning har några typer fått för sig att jag är Ken Akamatsu.

 

I september fick jag följande meddelande:

 

If this is Ken Akamatsu, or the righter and artist of the Manga Love Hina then

 

Hello, I am Anton Charles and I have read this story and would live a lay out of the complete house and each room because I am hoping to bring it to life. I very detailed blueprint of the house would be greatly appreciate.

 

Väldigt underligt att någon skulle få för sig att rekonstruera Pensionat Hinata i verkligheten, ej mindre att någon skulle få få för sig att en E-postadress som elwin.baltia@gmail.com skulle leda till Akamatsu själv.

Jag har aldrig gått ut för att vara honom (Då han inte ens är en av mina favoriter).

 

Nå, för att göra situationen mer komisk skrev jag tillbaka:

 

Hello, Anton!

 

Yes, I am Ken Akamatsu. Thank you a lot for writing to me.

 

As for your idea, I'm afraid that I can't give you a blueprint of it for free.

You see, it took me many years for me to get the inspiration needed to make Hinata Sou as it's appearing in Love Hina.

However, I might reconsider sending a blueprint to you. I can't do it for free though. How much would you like to pay for a detailed blueprint of the house?

 

I will be awaiting your reply

 

Best regards,

赤松健 (Ken Akamatsu)

 

Självklart hade jag inte tänkt blåsa honom på pengar, jag ville bara se hans reaktion, vilken blev följande:

 

Hi again,

 

I can see you really did have a soul for Hinata and it influenced me greatly and that's why I wanted to build it to gain that as a part of my soul, and it might have to start as a hotel just like in the book to pay the bills for awhile. I don't know how much blueprints go for but I can't go to high so how about 200 dollars. Willing to go higher if must what do you think.

Mycket pengar, men omoralisk som jag kände mig så slutade jag att skriva till honom.

Döm av min förvåning när Herr Charles 2 dagar senare skriver:

 

Hello Ken,

 

Sorry about my last offer because it was kindn of embarissing so how about I start at a 1000 dalllors and I'm still willing to go higher, but might not be about to pay for it for awhile because I'm on;y 15. I have a thousand in the bank plus, but I can't spend it now. Maybe three years from now I'll contact you and have enough to build this great house and buy your blueprints. I know one thing though, I'm not going to give up on this idea no matter what.

Jag satte kaffet i halsen när jag läste det här desperata meddelandet. Hur i hela friden kan han vara så ut in i väggarna bakom flötet?

Jag bestämde mig för att sätta P för den här charaden.

 

Errrrm... :S

What are you trying to pull!

I was JOKING. My name is Marcus and I'm from Sweden. Why in the world did you decide to write to me? If you're going to get in contact with Ken Akamatsu, you have to get help from someone who knows japanese, and then ask the publisher Kodansha for his address.

 

Det var i september jag fick detta meddelande.

Jag hade precis glömt bort den här roliga händelsen när jag får ännu ett meddelande. Denna gång från en thailändare:

 

Hello!!! Akamatsu tan. I'm Siriwarit Sutthiudomluk.I'm 15 years old. You are "Cartoon Writer!" the best for me.

Your stories cartoon in my country "Thailand" is very popular of teenage

and the story is very popular now is "Negima".

Thank you very much^ ^ Good bye

 

Det var väldigt konstigt, särskilt på grund av att jag hade bytt Gmail sedan det förra Akamatsu-fantast-meddelandet.

Jag bestämde mig för att spela s'kebe.

 

I know. I also enjoy collecting panties from girls!

I am going to use them for inspiration in future chapters of the Negima

manga.

Look forward to it.

 

Och det senaste meddelandet:

Thank you very much Akamatsu tan. I'm happy and exited when I reading mail

from you!

Now, In Thailand. The story "Negima manga" is coming in vol.9 and I know,

you will to be the best"Writer Cartoon" .

You are important in my heart forever^ ^ {>.<}

Good bye

Det här meddelandet luktar väldigt mycket otaku. Jag har inte bestämt mig för att svara på meddelandet. Jag känner dåligt samvete över att smutskasta någon jag inte är.

Trots att Akamatsus serier ibland innehåller lite för mycket sexuella anspelningar så är han ju trots allt också människa.

 

Är det någon annan som har fått liknande meddelanden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan jag få din autograf :P

 

lustigt/läskigt att dem kommit fram till båda addresserna. skulle kunna vara... nej... förresten då skulle det vara ännu läskigare, men säger det ändå att, gmail har skickat breven till fel address men två gånger till samma låter osannoligt...

 

kan det inte vara nån du känner som gett bort din address och sedan har den personen lurat i någon att det är Ken Akamatsus address?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig gått ut för att vara honom (Då han inte ens är en av mina favoriter).

Ooh, du är den första jag stöter på som försöker ge sig ut att vara en av sina favoritförfattare och inte favoritkaraktär!

 

Skulle vara kul att veta varför de skickade till just dig! Kanske du har skrivit på ett internationellt forum och dessa personer har, av någon anledning, fått för sig att du är Ken Akamatsu? Kan vara sättet du skriver på... eller något. Kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det troligaste är att någon av dina bekanta velat jäklas med dig och registrerat en address typ "ken.akamatsu@hotmail.com" och därifrån satt en auto-forward till din adress.

 

Varför vet jag inte, men eftersom du själv verkar tycka om att spela folk spratt (= ditt svar till stackaren som ville ha en ritning), så är det ju inte omöjligt att det är någon du lurat som vill ge igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På så vis... jag misstänker att det är mina ärkefiender Rabieshund & Co som ligger framme. Frågan är bara vilket forum de har lagt ut det på.

 

Varför vet jag inte, men eftersom du själv verkar tycka om att spela folk spratt (= ditt svar till stackaren som ville ha en ritning), så är det ju inte omöjligt att det är någon du lurat som vill ge igen...

>:)

Snarare en bunt Internetberoende som tycker om smart psykologisk krigsföring mot de som har en annan stil än dem.

Aja, det är en annan historia.

 

Marran får ta hand om mina framtida Akamatsu-brev så får han lite underhållning. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte heller underskatta människors dumhet - för vissa räcker det med att en e-postadress står på samma sida som exempelvis en artikel om Love Hina för att de ska tro att adressen tillhör tecknaren.

 

AnimeNewsNetwork brukar tydligen få klagomål från folk som tror att det är ANN som äger animen de skriver om. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja vadå 1000 dollar för en ritning, det kostar ju mer att gå till en arkitektfirma och be dom rita ett hus liksom. Iaf, det du borde ha gjort är att du borde bett honom betala ditt din paypal, sen tömt paypalkontot och mailat honom en ritning gjort i mspaint. 1000 dollar rikare på några minuter.

 

alla människor är inte demoner -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...