Hoppa till innehåll
Anime.se

Var håller Umeås animefans hus egentligen?


Seras
 Share

Rekommenderade inlägg

För ett tag sen var det en veckolång animefestival på folkets hus på Haga här i Umeå och salongen var fullsatt varje visning, vilket ju var jätteroligt.

 

Men nu när samma förening satt igång med medlemsvisningar kl 15 varje söndag är det nästan inga där alls. På den senaste visningen var det bara 7 personer och det är ungefär vad det varit varje gång.

Var håller alla animefans till egentligen? Jag vet att ni finns och ni borde glädjas över detta jätteroliga initiativ!

Medlemsskapet är 150 kronor per år vilket ju knappast är ett hinder.

 

Så den 15:de januari då de börjar visa Full metal panic vill jag se att ni släpar er dit! Annars kommer de säkert att lägga ner det hela efter ett tag och ingen kommer att våga sig på något liknande initiativ.

 

Länk till hemsidan:

http://www.animeshowdown.info/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag föreslår att de som är mest aktiva ser till att ha föreläsningar om manga/anime i allmänhet för att locka fler intresserade.

Sverige är lyckligt lottat med kommuner som ser till att göra mycket för att förse ungdomar med aktiviteter.

I Japan är sådant endast begränsat till skolklubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...