Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken ritbräda ska man ha?


SthlmsKille82
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok, jag kommer att gå rakt på sak. Undvik allt som inte är Wacom. Bl.a. så stödjer 'alla' ritbrädekompatibla program Wacom, sedan andra ritbord i andrahand. Så kompatibiliteten är på din sida med Wacom, sedan så får du även kvalité.

 

Om vi ska prata vilken typ så erbjuder Wacom flera sorter;

 

Wacom Graphire = Den medelekonomiska varianten för hobbytecknare.

Wacom Intuos = Industristandard och den dyrare versionen.

Wacom Cintiq = En skärm för rika människor. :surprised:

 

Jag skulle nog rekommendera denna för din prisnivå.

Klicka här

 

De andra bättre går för över 3 tusen. (gå in på sidan och sök på Wacom) Den där är en A5, jag rekommenderar inte att ta en mindre. Det blir nästan så man anstränger handleden för att man är utan precision.

 

Hoppas det varit informativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, jag kommer att gå rakt på sak. Undvik allt som inte är Wacom. Bl.a. så stödjer 'alla' ritbrädekompatibla program Wacom, sedan andra ritbord i andrahand. Så kompatibiliteten är på din sida med Wacom, sedan så får du även kvalité.

 

Om vi ska prata vilken typ så erbjuder Wacom flera sorter;

 

Wacom Graphire = Den medelekonomiska varianten för hobbytecknare.

Wacom Intuos = Industristandard och den dyrare versionen.

Wacom Cintiq = En skärm för rika människor. :surprised:

 

Jag skulle nog rekommendera denna för din prisnivå.

Klicka här

 

De andra bättre går för över 3 tusen. (gå in på sidan och sök på Wacom) Den där är en A5, jag rekommenderar inte att ta en mindre. Det blir nästan så man anstränger handleden för att man är utan precision.

 

Hoppas det varit informativt.

 

Enormt stort tack för hjälpen :) Ingår penna och allt med Graphire? Om inte: Vad kostar en schysst en? =)

 

EDIT: Ser att det ritbordet finns med en bundle där PS Elements ingår för 300:- extra. Är det nåt att satsa på? (Har photoshop redan)

 

Dessutom: kan man ha sin vanliga mus och Graphire inkopplat samtidigt? (dvs slippa använda musen som Wacom säljer)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, penna och det nödvändiga följer alltid med till Graphire-setet. Nej satsa inte på PS Elements eftersom det är, ursäkta uttrycket, en skitversion av vanliga photoshop. Jag rekommenderar den jag visade då den har Painter Classic, en liten simplare version av ett program som har mer realistiska verktyg. Alltså om du ska måla med vattenfärger och sådant. Helskönt att skissa i.

 

Självklart, du kan använda mus och ritbord ikopplad samtidigt. Du ska bara se hur många gånger polarna har jävlats med mig när jag sitter vid datorn och de ska vara klåfingriga. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, penna och det nödvändiga följer alltid med till Graphire-setet. Nej satsa inte på PS Elements eftersom det är, ursäkta uttrycket, en skitversion av vanliga photoshop. Jag rekommenderar den jag visade då den har Painter Classic, en liten simplare version av ett program som har mer realistiska verktyg. Alltså om du ska måla med vattenfärger och sådant. Helskönt att skissa i.

 

Självklart, du kan använda mus och ritbord ikopplad samtidigt. Du ska bara se hur många gånger polarna har jävlats med mig när jag sitter vid datorn och de ska vara klåfingriga. :rolleyes:

 

Hehe :) Läst igenom lite av dina trådar nu... funtar på å ta det dyrare bordet som du har, fast A5-varianten. Går ju på 3200:-. Det är ju rätt överkomligt iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

yes, Denny har ju gett allt man kan säga om tablets typ!

så jag kan väll ta och stödja allt han sagt då >)

 

jag använder själv en Intous2 A4, den kostade ca 6000 när den var ny, det finns dock nyare modeller på marknaden nu!

 

Lång länk som jag inte har vett nog att förkorta ned, som en Mod här gör.

 

Intous3 A5 3200:-. Schysst val?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...