Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hoppas den är bra bara efter att ha beställt den från Webhallen.
Damn, Captain Herlock verkar vara rätt het. Har aldrig kollat upp den innan av okänd anledning. Måste jag skaffa!

 

Ni bör dock vara medvetna om att även om det inte finns någon direkt kontinuitet Leiji Matsumotos serier emellan, så är serien jag köpte ändå en slags uppföljare till originalserien från 1978, så man antas vara bekant med alla karaktärer och vad de varit med om. Risken är alltså ganska stor att ni kommer att känna er rätt vilsna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En stilig box. Dödskallen är sådär snitsigt utbuktande så att man kan peta på den. :3

 

Oh My God! =O

 

Special Design, must have!

Hoppas den är bra bara efter att ha beställt den från Webhallen.

Hade webhallen den i lager?! Jag har inte sett att den ens går att köpa därifrån sedan i sommras :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av någon anledning har jag fått för mig att inte köpa dvd längre utan att vänta på blueray/hddvd-upplagor istället. =S

 

Det lär dröja ett tag, eller förresten, kanske inte eftersom man alltid importerar.

Säg till mig när det finns.CbWJLUJxz.gif

 

Hade webhallen den i lager?! Jag har inte sett att den ens går att köpa därifrån sedan i sommras

 

Sist jag kollade(igår) ^^, hade de serien ovanpå lagret. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har man inte Wikipedia till? :)

 

Meh, man får ju ingen känslomässig anknytning till karaktärerna på det sättet. :(

 

Hade webhallen den i lager?! Jag har inte sett att den ens går att köpa därifrån sedan i sommras :(

 

Den australienska utgåvan finns. Den amerikanska går nog inte att få tag på så många ställen mer, i och med att Geneon har konkat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föresten Harlock Hero vet du hur Cosmo Warrior Zero och Gun frontier passar in i hela Herlock saga? Det enda jag riktigt hört är att Harlock är med i båda. Funderar nämnligen att köpa båda boxarna då de är väldigt billiga, även i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föresten Harlock Hero vet du hur Cosmo Warrior Zero och Gun frontier passar in i hela Herlock saga? Det enda jag riktigt hört är att Harlock är med i båda. Funderar nämnligen att köpa båda boxarna då de är väldigt billiga, även i sverige.

 

Har inte sett just de serierna än, men jag har också tänkt skaffa dem nån gång. Men som jag sa på förra sidan, så finns det ingen vettig kontinuitet i Leijiversumet (där Harlock-serierna, Galaxexpressen 999, Queen Emeraldas och Queen Millenia ingår), så det går inte riktigt att tala om hur de "passar in". De olika serierna kan i ena stunden ta en företeelse från en tidigare serie, men i nästa stund helt ignorera en annan. Så det är ingen vits att försöka placera dem, för Leiji Matsumoto bryr sig uppenbarligen inte om sånt. Det räcker med att se serierna för vad de är, nämligen riktigt bra och supermysiga serier. :)

 

Men om man nu ska vara petig, så är huvudkaraktärerna i Gun Frontier Franklin Harlock Jr. och hans bästa vän Tochiro Oyama.

I Cosmo Warrior Zero vet jag inget mer specifikt om än att den unga Harlock dyker upp tillsammans med Emeraldas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen kunde jag hämta ut ett härligt paket innehållande (ska se när jag kan hämta ut Kannazuki no Miko ^^'):

 

Red Garden vol.1 + 2 w/box

Hell Girl vol.1 w/box

Nadia complete collection tin

Death Note vol.1 LE

Fate/Stay Night vol.1 w/artbox

Simoun vol.1

Venus Versus Virus vol.1

Aura Battler Dunbine vol.12

 

nyttbakya0.png

 

nyttbak2oy8.png

 

Nu är bara frågan vad jag ska se på först :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen kunde jag hämta ut ett härligt paket innehållande

 

Vad fick du ge? =O

Det där var sjutton mycket...

~de arimasu.

 

Hehe, 2100 ungefär med frakt, inte så farligt endå tycker jag. Skulle egentligen blivit 2250 men eftersom att webhallen hade satt fel pris på Nadia lådan så fick jag 150krs rabbatt (oavsiktiligt skulle jag tro).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Love Hina - The Ultimate Collection

SUCK för att de har skrivit det på engelska. Är det så svårt att skriva "Den ultimata/kompletta/fulländade Sammlingen"? Det är för bövlen en svensk utgåva!

 

Det glädjer mig dock att det finns andra än jag som är så dumma att de köper sunkig anime "för att det är billigt". Själv köpte jag hela Ragnarök the Animation för 240 spänn; serien är undermåttig och subben var usel. Men den var ju så billig ^^;

 

(risken finns att jag själv köper denna box nån gång)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Love Hina - The Ultimate Collection

Det glädjer mig dock att det finns andra än jag som är så dumma att de köper sunkig anime "för att det är billigt". Själv köpte jag hela Ragnarök the Animation för 240 spänn; serien är undermåttig och subben var usel. Men den var ju så billig ^^;

 

(risken finns att jag själv köper denna box nån gång)

 

Hehe jag är precis samma och kommer att köpa alla dessa boxar också bara för att de är så snorigt billiga. Annars så skulle jag aldrig äga Decsentands of Darkness, Legend of Himiko eller Maze.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Delad glädje är dubbel glädje, eller vad är det man säger?

 

VKqPqxhkB.jpg

 

EkUOVphlV.jpg

 

FLJcITTlR.jpg

Får ursäkta för den otroligt dåliga bilden, men ni ser nog vad det är.

 

ijvjrDBPE.jpg

Den här boxen är otroligt snygg tycker jag.

 

EcdqUHxBB.jpg

 

Jag fick X för några veckor sen visserligen men hann inte lägga upp någon bild på den. Så ni alla får njuta nu istället av den tillsammans med två andra bra serier. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

X-TV Remix

 

Själv gillar jag inte att beställa från sf bok då jag tycker dom allt som oftast har de dyraste priset.

Inte jag heller, enda jag beställt därifrån var Kannazuki No Miko boxen och det var bara för att den var slut överallt. Annars så gillade jag deras fyndhörna men när jag besökte butiken efter ca 1 månad sedan mitt senaste besök så fanns den inte där :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...