Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
Vissa avsnitt på min Escaflowne-box fungerar inte som de skall. :/

 

Det där känner jag igen. Visserligen var det inte min box eller dvd spelare, så jag har ingen aning om vilket det var fel på. Men bilden frös fast vid flera ställen eller ändrade färg, hakade sig eller fick störningar likt de som kan uppkomma i digitala tv-sändningar när man vinklat parabolen fel.

 

Men som sagt kan ha vart fel på DVD spelaren, men lustigt nog fungerade det relativt felfritt fram till tredje volymen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som hände för mig var att avsnitten till en början hackade och sedan blev det automatiskt stora hopp i avsnitten. Det hände mig första gången i avsnitt fyra. Det gick att se första halvan av avsnittet, trots att det hackade till lite då och då, men i den andra halvan blev det stora hopp. Till min stora förvåning var det ett litet område på undersidan av skivan som hade ett antal repor och jag tvivlar på att det var min DVD-spelare (använder faktiskt mitt PS2 för detta eftersom det är det enda jag har surround sound till) som orsakat dem.

 

Dock löste det sig då jag prövade att spela det i en vanlig DVD-spelare eller på min dator. Dock hände det igen på sista avsnittet på skiva tre (som dessutom var mycket spännande), trots att undersidan såg mycket fin ut. Och det löste sig inte denna gång med att byta spelare. Har fortfarande inte sett mer än halva serien än så jag vet inte hur resten av skivorna är.

 

Förstår inte riktigt vad det är som har hänt. Men jag hoppas, och tror, för din skull Kakan, att jag (och även Bankoiia tydligen) bara hade väldigt otur! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Hämtade ut Berserk - Box of War i webhallen igår, mycket nöje! ^^

Den amerikanska?

 

Nepp, fanns ingen amerikansk där, den jag har är AU-versionen.

 

 

docster: kortfattad och bestämd^^

 

Snygg box måste jag få säga, upptäckte inte "blodfläckarna" förrns någon timme sen. Innan dess så tyckte jag bara att den såg helt svart ut men inte hunnit kolla på den i ordentligt ljus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hämtade ut Berserk - Box of War i webhallen igår, mycket nöje! ^^

Den amerikanska?

 

Nepp, fanns ingen amerikansk där, den jag har är AU-versionen.

 

 

docster: kortfattad och bestämd^^

 

Snygg box måste jag få säga, upptäckte inte "blodfläckarna" förrns någon timme sen. Innan dess så tyckte jag bara att den såg helt svart ut men inte hunnit kolla på den i ordentligt ljus.

Så den australienska boxen är annorlunda från den amerikanska?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så den australienska boxen är annorlunda från den amerikanska?

Ja självklart, vad väntade du dig? Till att börja med är den ju t.ex. PAL...

Jag var otydlig, jag syftade på saker som boxart. Såg den amerikanska (otroligt) läckra boxen och har länge undrat om den australienska ser annorlunda ut. Viktigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...