Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Kakan och LoboSolitario, pass auf! --> http://www.axelmusic.com/productDetails/669198208515

 

Finns två små 'tumnaglar' att klicka på om man vill se bild. Förverkliga drömmen om att få vara 'Über Director'. ^^

 

 

Själv sitter jag och funderar på att beställa hem Elfen Lied. Frågan är bara vilken. Blir ju lite fundersam när det finns en box med hela serien som kostar 20 spänn mer än Vol 1 av 4 + box så att säga. Är det någon som har någon av dem?

 

Click --> http://www.webhallen.com/sok.php?sokord ... &genre=847

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv sitter jag och funderar på att beställa hem Elfen Lied. Frågan är bara vilken. Blir ju lite fundersam när det finns en box med hela serien som kostar 20 spänn mer än Vol 1 av 4 + box så att säga. Är det någon som har någon av dem?

 

Click --> http://www.webhallen.com/sok.php?sokord ... &genre=847

Jag har annars boxen och volym 2, dvs den saknar volym 3 och 4, så om du är intresserad kan jag sälja dem för ett överkomligt pris ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick man ju hem idag då... *myser*

 

bilder..

 

Den är så jädra snygg, man kände sig nästan lite bortskämd ^^

Mjo, men borde ju få skämma bort sig lite då och då ^^ Typ 3 juli blir väl nästa gång :P

 

Kakan och LoboSolitario, pass auf! --> http://www.axelmusic.com/productDetails/669198208515

 

Finns två små 'tumnaglar' att klicka på om man vill se bild. Förverkliga drömmen om att få vara 'Über Director'. ^^

Varför är inte Haruhi på framsidan?! >:)

 

Vart huserar Axelmusic.com, kan inte hitta någon sådan info någonstans på sidan eller är det bara jag som är dum? :P

 

Själv sitter jag och funderar på att beställa hem Elfen Lied. Frågan är bara vilken. Blir ju lite fundersam när det finns en box med hela serien som kostar 20 spänn mer än Vol 1 av 4 + box så att säga. Är det någon som har någon av dem?

 

Click --> http://www.webhallen.com/sok.php?sokord ... &genre=847

I den med hela serien så är det tunna DVD-fodral (thin pak), i den andra så är det vanliga, tjocka. Det är väl den största skillnaden, antar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den med hela serien så är det tunna DVD-fodral (thin pak), i den andra så är det vanliga, tjocka. Det är väl den största skillnaden, antar jag :P

 

Mjo, jag gillar bägge boxarna rent estetiskt, men det som gjorde att jag började fundera var faktumet att "thin pack"-boxen är så mycket billigare än den andra, samt att den är på tre skivor. Uttryck som "sämre ljud och bild" började snurra i bakhuvudet, men det kanske bara helt enkelt är så att det knappt är något extramaterial på skivorna i thin pack.

 

Edit: Jag vet faktiskt inte heller hur det ligger till med Axelmusic... har inte testat att beställa något därifrån själv, men folk verkar vara väldigt nöjda med sidan.

 

flaskis: Det låter jäkligt intressant. Just den här månaden så måste jag hålla mig jävligt passiv då jag kört ekonomin i botten redan nu. ^^

Mitt as till chef är dock skyldig mig 10.000 spänn (privat) som jag hoppas kunna driva in, så förhoppningsvis får jag dem snart. Om jag känner dig rätt så är prylarna i gott skick, så visst fan känns det intressant. Försöker du få dem sålda på annat håll eller finns det chans att du har kvar dem senare i sommar när ekonomin fullkomligen blomstrar igen? (blomstrar... yeah right :rolleyes:)

 

Edit 2: Jag vill ju inte att du, om du nu försöker få dem sålda, "lägger undan den" åt mig eftersom jag inte riktigt har bestämt mig för om jag ska ha 4-disc-boxen eller Thin-pack än. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Göttans!

 

Tänkte väl på sikt se till att ha alla titlar som ligger på top 10-listan på retail-DVD. Frågan är om jag någonsin kommer kunna lägga vantarna på Air eller Kanon bara. Skulle troligtvis kunna mörda för en Air-box. =)

 

Edit: Måste nästan våldta folks bandbredd och trycka in bilder på insida och omslag på alla 6 limited edition-volymerna då det är den snyggaste DVD-serien jag har sett:

 

Edit 2: Nehe, det funkade inte. Men gå in på länken nedan och klicka sedan på limited edition-volymerna en efter en och kika på bilderna på själva förpackningarna. Nästan så jag blir förbannad på de fanskapen som sitter lyckligt och ruvar på sina exemplar. >:)

 

http://catsspat.dyndns.org:2080/anime/AIR/

 

Jag skulle LÄTT betala en tusenlapp per DVD för att få tag på den här med subtitles. Synd bara att det inte finns. :|

 

Visserligen kom nu nyligen (27:e april i år) äntligen ett uttalande som sade att Air blivit licensierat. Ska bli kul att i sinom tid få tag på serien, men jag vågar inte hoppas på att den kommer släppas i samma förpackning som japanska limited edition-utgåvan som ses i länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kakan och LoboSolitario, pass auf! --> http://www.axelmusic.com/productDetails/669198208515

 

Finns två små 'tumnaglar' att klicka på om man vill se bild. Förverkliga drömmen om att få vara 'Über Director'. ^^

 

Jag ska ha på mig det där bandet varenda dag :surprised:

Den där boxen är MIN!

Jag bokade den för några timmar sedan :D

Nu är det bara att vänta till den 3 juli :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol... den ser ju också ut att vara till för att "stoppa resten av fodralen i" den med. Jag tror att Kakan och LoboSolitario kommer sitta med 4 uppsättnigar av varje volym i slutändan... bara för att fylla alla LE-boxar. XD

 

Edit: /snyft /bröl /gråt /förhandsboka

 

Äntligen

index.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Fick man ju hem idag då... *myser*

 

Så jäkla snygg, måste nog köpa fast jag redan sett hela serien :)

 

Kommer alla volymerna komma i en Special Edition?

 

 

Senast jag köpte var alla volymerna av Fruits Basket, sett halva serien än så länge. I like :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag väntar på att

 

Hellsing Ultimate vol. 2 (Specialutgåvan)

 

skall landa i min lilla brevlåda. Jag har inte sett Haruhi Suzumiyas melankoli, men jag har länge varit intresserad och jag blev ju inte mindre sugen när jag ser boxen. Det finns en stor chans att det blir nästa inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har funderat på att beställa den jag med, men jag är lite fundersam ändå. Är det jag som uppfattar situationen helfel, eller verkar det inte som om både special edition-varianten av vol 1 samt special edition-varianten av vol 2 kommer med boxar som det är tänkt att man ska stoppa "resterande volymer" i? Kanske beror på dålig efterforskning från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det jag som uppfattar situationen helfel, eller verkar det inte som om både special edition-varianten av vol 1 samt special edition-varianten av vol 2 kommer med boxar som det är tänkt att man ska stoppa "resterande volymer" i?

 

Knappast. Boxen i volym 2 finns nog bara till för att hålla alla extra-sakerna (och för att se fin ut). Vore jobbigt för butikerna om de låg löst, kan jag tänka mig. :P

 

Jag fick för övrigt boxen idag (tillsammans med Hellsing Ultimate vol 2, specialversionen). Jag behövde, återigen, sortera om i hyllan för att få plats med dem. T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo Harlock, jag antar att det är som du säger. Jag menar det vore ganska ologiskt att i alla volymers specialboxar ha utrymme för resterande volymer. Skulle sluta med att en massa stackars fans satt med 4 exemplar av varje volym, hehe.

 

Hmm, jag har en hel del som jag vill beställa för tillfället. Jag är sugen på Neon Genesis Evangelion Ultimate Edition-boxen (har jag för mig att den hette... den i metall). Elfen Lied Thin Pak hade jag tänkt införskaffa också, samt kanske Haruhi-boxen. FMP-boxarna är jag duktigt sugen på de med. Högsta prio har dock Air som snart börjar släppas som R1. Sitter för närvarande och ber till satan och hans hejdukar att ADV klämmer fram något som liknar japanska LE-utgåvan, men sådan tur lär man ju inte ha. >:)

 

Det enda som i dagsläget är säkert är faktumet att jag och mitt bankkonto inte kommer vara bästa kompisar på ett tag framöver. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är sugen på Neon Genesis Evangelion Ultimate Edition-boxen (har jag för mig att den hette... den i metall).

 

Platinum Edition. :B

 

Mjo, jag har också massor med DVDer jag måste köpa. Alla resterade Haruhi-volymer, SAC: Solid State Society som kommer ut nu i juli, Mushishi tycker jag jättemycket om så den hade jag också tänkt skaffa när den släpps nu snart, även Sousei no Aquarion för den var kul, typ, och så skulle jag gärna vilja ha de två Limited Edition-boxarna av Patlabor-filmerna som går på ~60€ var.

 

Jag skulle verkligen behöva ett sommarjobb. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, sitter även jag med stort ha-begär men har samtidigt väldigt ont om pengar :/

 

Är grymt intresserad av Eureka 7 serien. Varje volym finns ju med en Special Edition variant som kostar endel. Och naturligtvis så nöjer man sig inte med den "vanliga" varianten :)

 

Nån som har köpt nån volym?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, sitter även jag med stort ha-begär men har samtidigt väldigt ont om pengar :/

 

Är grymt intresserad av Eureka 7 serien. Varje volym finns ju med en Special Edition variant som kostar endel. Och naturligtvis så nöjer man sig inte med den "vanliga" varianten :)

 

Nån som har köpt nån volym?

 

Vill förbaskat gärna ha hela samlingen men ligger bara på volym 3 .__.

Är ni på att råna en bank? Vi delar nästan lika, jag får mest eftersom jag anordnade kuppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...