Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hela kalaset gick på strax över 2250kr med frakt och sådant. Jag köpte det ifrån webhallens pågående anime-lagerresning. De flesta kostade 29kr styck (har även ett tredje paket på g med bland annat Ranma ½ season 3 för 199kr, finns ett ex kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det översta? Heter den så? Någon riktig grej eller nåt som jänkarna klippt ihop? Vad heter den på månspråket?

Nejdå, Rumiko Takahashis Anthology är en äkta japansk anime, på månspråket heter den Takahashi Rumiko Gekijou. Det är en samling småhistorier (en ny för varje avsnitt) baserade på historier av Rumiko Takahashis (nähä!?) som man hittade i mangorna Rumic Theater. Har dock bara sett den första historien ännu men det märks vem som ligger bakom den.

 

Mangan:

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2702

 

Animen:

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2690

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Clannad DVD Volym 5 Limited Edition dumpades ner i postlådan idag. Som vanligt följde det med lite godsaker, bl.a en artbook med alla karaktärer i olika kläder (Kyou i olika kläder = het), samt lite bakgrunder och teckningar på de olika rummen i Furukawa-huset.

Förutom det fick jag med en lite söt speldosa som spelar Dango Daikazoku-melodin. Spelade in en liten video med den om ni är intresserade :D

http://flaskis.ownit.nu/Dango.avi

 

..och bilder såklart:

 

VIlkFUCdm.jpg

Gavcdbtqw.jpg

XHSTwGLrN.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fick då äntligen min Kanon Box över en månad försenad men men...

 

Här är lite bilder, inte särskilt bra kvalitet men som bonus får ni se mina väldigt manliga blommiga lakan också :D

http://www.pici.se/gal/Aoz/Kanon%20Box/

 

Bokade för övrigt Lucky Star vol. 1 Limited Edition på Webhallen igår (hoppas bara inte den blir lika försenad :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick då äntligen min Kanon Box över en månad försenad men men...

 

Här är lite bilder, inte särskilt bra kvalitet men som bonus får ni se mina väldigt manliga blommiga lakan också :D

http://www.pici.se/gal/Aoz/Kanon%20Box/

 

Bokade för övrigt Lucky Star vol. 1 Limited Edition på Webhallen igår (hoppas bara inte den blir lika försenad :rolleyes: )

 

Du vet att du inte har något annat val än att ta en bild där du poserar med tröjan (på dig) som ingår och sedan posta den här va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick då äntligen min Kanon Box över en månad försenad men men...

 

Här är lite bilder, inte särskilt bra kvalitet men som bonus får ni se mina väldigt manliga blommiga lakan också :D

http://www.pici.se/gal/Aoz/Kanon%20Box/

 

Bokade för övrigt Lucky Star vol. 1 Limited Edition på Webhallen igår (hoppas bara inte den blir lika försenad :rolleyes: )

 

Du vet att du inte har något annat val än att ta en bild där du poserar med tröjan (på dig) som ingår och sedan posta den här va?

 

klart han måste göra det. och alla andra som köper denna box ochså!

 

för övrigt i samma beställning som aoz så beställde jag samurai 7 complete collection http://www.webhallen.com/prod.php?id=68109

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick hem denna fina box idag.

 

Tyvärr tycks min dator inte vilja sammarbeta med mig. Så fort jag sätter in skivan börjar datorn låta underligt, och inte hinner jag titta två sekunder in i första avsnittet förän det börjar lagga. Man blir sådär lagom frustrerad, och inte hjälper det att PS2-sladden glappar, så jag kan inte titta på den där heller.

 

Suck, det tycks som att jag måste investera i en regionsfri DVD-spelare. Själva spelaren kan jag väl få tag på relativt lätt, men hur mycket kostar det egentligen att göra den regionsfri? Och visst är det aningen frustrerande att behöva lägga pengarna på sånt, när man kan använda dem till mer anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck, det tycks som att jag måste investera i en regionsfri DVD-spelare. Själva spelaren kan jag väl få tag på relativt lätt, men hur mycket kostar det egentligen att göra den regionsfri? Och visst är det aningen frustrerande att behöva lägga pengarna på sånt, när man kan använda dem till mer anime.

 

Jag lovar dig att det är värt det och att göra en DVD-spelare regionsfri kostar inte mer än en hundralapp, som de fixar sen på kanske en kvart i din butik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck, det tycks som att jag måste investera i en regionsfri DVD-spelare. Själva spelaren kan jag väl få tag på relativt lätt, men hur mycket kostar det egentligen att göra den regionsfri? Och visst är det aningen frustrerande att behöva lägga pengarna på sånt, när man kan använda dem till mer anime.

 

Annars kan du skaffa en regionskodad DVD spelare och ta bort regionskoden manuellt.

 

Den här hemsidan kan du få instruktioner hur du gör:

http://www.videohelp.com/dvdhacks

 

Men var försiktig, ett feltryck kan innebära att DVD spelaren slutar fungera.

 

Hoppas inte detta bryter mot någon forumregel :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas inte detta bryter mot någon forumregel :rolleyes:.

Tips om hur man gör så att sin spelare kan spela upp lagligt inköpta filmer ska inte bryta mot några forumregler.

 

Det kanske bryter mot någon svensk lag, men det är en jäkla skitlag isåfall. >:O

 

Får vi inte se ett Evangelion 1:0 You are not Alone (Limited Ed.) snart?

:rolleyes:

Okej då.

Spoiler
t_aSMKPrMWt.gift_krRxmjiqp.gift_ltwKByFWl.gift_JLyDLKHjI.gif

t_akVkTyhMr.gift_AZrUOpRma.gift_VkFCSpQSd.gift_gVphlxgzj.gift_vuNSEvLwQ.gif

t_GCvSkRLya.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu kollat runt i diverse elkedjor (SIBA, Elgiganten, OnOff) efter billiga DVD-spelare. När jag frågade hur mycket det kostade att göra en DVD-spelare regionsfri, svarade de att det inte går att göra med alla, och att det i så fall skulle kosta 2-3 hundra.

 

Det jag till sist hittade var en DVD-spelare för 600+200 med regionsfrihet, och en för 400 som de trodde var regionsfri från början. Kruxet med den billiga är dock att den inte är HDMI-kompatibel, vilket drar ner kvaliteten ordentligt på min HD-TV. Så det gäller bara att välja om jag vill ha den högsta möjliga kvaliteten för ett dyrare pris eller sämre kvalitet billigare.

 

Annars kan du skaffa en regionskodad DVD spelare och ta bort regionskoden manuellt.

 

Den här hemsidan kan du få instruktioner hur du gör:

http://www.videohelp.com/dvdhacks

Det är ju också en idé. Det skulle dra ned priset till 600 om det vill sig rätt, vilket är fullt acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick idag äntligen mitt ex. av Makoto Shinkai´s mästerverk 5 cm per Second i brevlådan! :D

 

5cmpersecond.jpg

 

Jag har hört från många att denna film är riktigt vacker så jag får hoppas på denna film kommer verkligen impa på mig. Senaste filmen gjorde mig impad på ett visuellt sätt var nog Spriggan för en vecka sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har till sist släppt mina "endast R1-anime" tankar och köpte lite svensk anime. Requiem from the Darkness samlingen och alla volymer utav School Rumble för totalt 448kr blev det, bra pris med tanke på att de Amerikanska motsvarigheterna hade kostat mig drygt 3 ggr mer.

 

School Rumble är dock väldigt taffligt översatt och mycket utav den japanska texten (som just i School Rumble är överdrivet mycket) är sällan översatt, dessutom så hänger inte texten med i vissa avsnitt. Requiem from the Darkness är dock helt ok när det kommer till subben. Även Dominion Tank Police och Girl's High som inhandlades för nån vecka sedan smög sig med på bilden.

 

KxsffIAxb.png

 

Innom de kommande dagarna så lär jag hitta ett par trevliga paket i postlådan innehållande fler trevliga dvd-boxar. Berserk samling, Samurai Champloo box, Neon Genesis Evangelion (vol. 1-3 box) och Full Metal Panic (vol. 1-3 box). Kändes som att det var rätt tid och pris för att justifiera att jag sett NGE via mindre lagliga medel, 99kr lär halva serien vara värd. Berserk och Samurai Champloo har jag sett ett par avsnitt på ZTV och blev lite intresserad utav båda, inte direkt sugen på att betala 600-1000kr (st) för dvd-boxarna dock så 400kr för båda kändes som en bra deal.

 

Uppdaterar med bilder när jag har dem i hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick idag äntligen mitt ex. av Makoto Shinkai´s mästerverk 5 cm per Second i brevlådan! :D

 

5cmpersecond.jpg

 

Jag har hört från många att denna film är riktigt vacker så jag får hoppas på denna film kommer verkligen impa på mig. Senaste filmen gjorde mig impad på ett visuellt sätt var nog Spriggan för en vecka sen.

Fick också denna DVD med posten nyligen.

Blev förvånad över hur mycket extra material det fanns på skivan.

Makoto Shinkai intervjun var mycket intressant ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...