Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag slutar aldrig bli imponerad över japanernas specialutgåvor. Skissböcker, sammlarkort, soundtrack, pussel; det är minsann annat än vad man kan vänta sig av de flesta amerikanska sammlarutgåvor.

 

Dock måste jag säga att två avsnitt per DVD på en 12-avsnittare är lite väl snålt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och den här veckan ramlade Kara no Kyoukai in

 

t_PJGoydhyI.gif

 

Öpnnar man plasten är det ett massivt pappersfodral med ett inlägg i nästan lika rejält material.

 

t_FHmkcEsqa.gift_fmLyYEjgR.gif

 

Och packar man upp det hela:

 

t_nWSNDsVbi.gif t_WsTfZfOFO.gif

 

Jag är väldigt nöjd med den här boxen; sygg stilren design och fint material och lagomt med extraprylar.

en lite rolig detalj är att boxen som när jag förbokade den gick på 5500 igår kostade 8400 begagnat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har köpt lite anime från Ginza.se

 

DN Angel vol 1

Fruits basket 1

Moldiver del 1

Ninja scroll 1

Ragnarök 1

School rumble vol 1

Neon Genesis Evangelion 1-3

 

Hela kalaset gick på 238kr utan porto, inte så mycket alltså men kvaliten på vissa av dvderna kommer nog vara dålig.

Neon Genesis Evangelion 1-3 ska innehålla 11 avsnitt, var kan jag köpa resten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har köpt lite anime från Ginza.se

 

DN Angel vol 1

Fruits basket 1

Moldiver del 1

Ninja scroll 1

Ragnarök 1

School rumble vol 1

Neon Genesis Evangelion 1-3

 

Hela kalaset gick på 238kr utan porto, inte så mycket alltså men kvaliten på vissa av dvderna kommer nog vara dålig.

Neon Genesis Evangelion 1-3 ska innehålla 11 avsnitt, var kan jag köpa resten?

 

På Ginza;

http://www.ginza.se/index.aspx?artnr=330336

http://www.ginza.se/index.aspx?dp=1&artnr=330337

 

osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jag borde ha skrivit lite tydligare, jag undrar om det finns en box med alla de 13 sista avsnitten. Vilket jag inte hittar på Ginza eller nåt annat ställe jag kollat.

Nej de finns bara som singlar, värt att notera är dock att det svenska släppet av serien aldrig blev klart utan stannade på episod 21. Finns också 25 inte 24 avsnitt + directors cut versioner på de 4 sista. Blir till för dig att importera om du vill ha en komplett samling Evangelion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej de finns bara som singlar, värt att notera är dock att det svenska släppet av serien aldrig blev klart utan stannade på episod 21. Finns också 25 inte 24 avsnitt + directors cut versioner på de 4 sista. Blir till för dig att importera om du vill ha en komplett samling Evangelion.

 

Attans också, nåja då får man importera när man väl har råd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte följande för några timmar sedan,

 

Melancholy Haruhi Suzumiya Complete Collection

 

The Shinkai Collection - Voices Of a Distant Star/The Place Promised In Our Early Days:

5124N6ZF7SL._SL500_AA240_.jpg

 

Älskar Haruhi serien och sen såg jag Voices Of a Distant Star för några år sedan och tyckte den var helt underbart animerad så jag var bara tvungen att norpa den när jag snubblade över den på nätet, Haruhi boxen finns ingenstanns att se ännu på nätet men kommer med bilder på den såfort jag har den i mina händer eller det finns att se på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Ingen som hört något om det västerländska släppet av NGE-filmen?
Answerman[/url]":bvcrzpn6]Nobody has officially announced the license yet, but all the rumors I've heard point to big mainstream studios; most of the scuttlebutt going around involves either Sony or Warner Bros., but obviously neither of them have made any sort of real announcement yet.

 

Om du inte kan vänta så har den legitima R3-utgåvan som släpptes i Hong-Kong för ett par veckor sedan engelsk text, antagligen den som visades under filmens internationella premiär i Sydkorea.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte kan vänta så har den legitima R3-utgåvan som släpptes i Hong-Kong för ett par veckor sedan engelsk text, antagligen den som visades under filmens internationella premiär i Sydkorea.

wat, är det sant? Var kan jag hitta den till ett bra pris? Vet du om översättningen, och kvalitén på DVD:n i allmänhet, är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wat, är det sant? Var kan jag hitta den till ett bra pris? Vet du om översättningen, och kvalitén på DVD:n i allmänhet, är bra?

Jag vet inte var du kan hitta den. Enda sidan jag sett den på har den utsåld (OOP). Men det var Limited Edition -- det kanske kommer en Regular Edition en månad efteråt, som det gjorde i Japan. (Kanske måste köpa ett ex själv.) Jag vet inte hur kvaliteten eller översättningen är, men legitima Hong Kong-releaser brukar väl inte vara speciellt dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var in till Sci-fi igår igen med en polare för att inhandla lite rullar till vårat Anime maraton vi ska hålla med lite polare snart. :P

 

Köpte hem

"Highlander - The Search for Vengeance"

highlanderposter.jpg

 

"Ghost In The Shell"

GitsFull.jpg

 

Och en favorit av mina

"Memories"

200px-Memoriesaaa.jpg

 

Skulle lagt upp egna bilder om mitt internet var nere för tillfället... >_<

Försökte hitta "Lupin - Castle of Cagliostro"

lupin-iii-the-castle-photos-1-s.jpg

Men fanns bara i usa utgåva som då tyvärr inte funkar på min dvd. :/

 

Några av polarna är inte så inne i Anime, så dom ville ha action i dom.

Ville dra in lite Lupin då det är både komedi och action i dom.

Sen är just denna film en av mina Lupin favoriter. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick hem min Evangelion: 1.0 You Are [Not] Alone Limited edition idag, tyvärr är det bara japansk tal utan engelsk text men det visste jag redan då jag beställde den. Annars är jag nöjd över köpet, fodralet är stilrent och snyggt och det är rätt så mycket action i filmen så det går rätt så bra att titta på den utan text.

 

bca543bfeeebce1afb4a53f369effab8.image.205x280.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har blivit en hel del anime nu i Juli, så mycket att det inte fick plats på en bild.

 

7 Juli:

7juliih9.jpg

Jo jag vet svenskt skit, Noble kan verkligen inte det här med att subba (jäkla subbor) men för 10kr styck så tycker jag att man inte ska klaga. Äntligen har jag fått tag på DN Angel vol.2, som tur är slipper jag köpa resten utav den svenska-utgåvan då jag redan har resterade volymer i R1.

 

21 Juli:

21julili8.jpg

Kändes som att det var dags att se The Place Promised in Our Early Days och Tottoro. Narue har jag varit intresserad av ett längre tag och med tanke på att den brittiska utgåvan billigare än en vanlig dvd så kändes det som att det var dags. Stand Alone Complex smög sig med när jag var på EBgames rea, bäst att pröva innan jag köper R1-boxen.

 

28 Juli:

28juliqp5.jpg

De enda svenska utgåvorna som duger eftersom att de faktiskt är riktigt bra med tanke på att de är samma utgåvor som de amerikanska fast med lite svensk-text (som man inte tittar på). Zipang är jag inte riktigt haj på men vi får se hur den är, billigt var det iaf. Paranoia Agent fick jag på köpet.

 

31 Juli:

31julipart1zi3.jpg

50% semi-retro. 25% SHAFT. 25% Häxsjuksystrar.

 

...och så en fick jag en efterlängtad box idag också:

31julicodegeassde9.jpg

KÅD GÅS! Helt underbar box, underbar kvalite och mycket extra gottis. Hoppas bara att serien lever upp till den enorma hypen (yees, im a geass virgin).

 

Men det är inte slut ännu. Har lite mer paket på g tills nästa vecka (att få lön men inga utgifter är underbart) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

31 Juli:

...och så en fick jag en efterlängtad box idag också:

31julicodegeassde9.jpg

KÅD GÅS! Helt underbar box, underbar kvalite och mycket extra gottis. Hoppas bara att serien lever upp till den enorma hypen (yees, im a geass virgin).

Var köpte du din? Väntar ännu på min från Axelmusic. (fast jag fick gratis frakt pga jubileumsvecka så jag klagar inte)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var köpte du din? Väntar ännu på min från Axelmusic. (fast jag fick gratis frakt pga jubileumsvecka så jag klagar inte)

Webhallen, släpps ju egentligen den 5e men det verkar som att de fick dem tidigare än väntat, inget jag klagar på :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...