Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

LuckyStarvol4.jpg

Lucky Dub-- jag menar Lucky Star vol. 4

...och jag som lovade mig själv att inte köpa mer än tre volymer. Jag skyller på Kagge; se bara hur hon står där i bakgrunden och ser skyldig ut. Det är ju nu De Karaktärslösa börjar uppenbara sig; liksom vem i all världen är den där till höger om Misao på bilden? Får vi någonsin veta något om henne utöver hennes namn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AQGHMJpsu.jpg

Ramen Fighter Miki och Blue Seed. Har velat haft Blue Seed sedan andra samlingen, tyvärr så kunde jag bara få tag på den fjärde (och förmodligen fulaste) samlingen. Nåja, själva thinpak-inläggen var snygga iaf.

 

ySwTQvXNH.jpg

Clamp in Wonderland 1&2 1989 - 2006: Precious Edition. Väldigt fin utgåva som ser mer ut som en bok än dvd. Storyboards på båda kortfilmerna samt intervjuer och annat smått och gott utspritt på 280 sidor. Lite drygt att allt i boken översatts till franska, tyska och italienska också men det spelar ingen större roll med tanke på hur liten efterfråga det är på sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DSC00067.jpg

Lyckliga Stjärnan volym 5

Även om dubben dominerar vidare så blir jag tvungen att inse att det fortfarande är Lucky Star. Mycket av det som fick mig att tappa intresset första gången lyser tyvärr igenom den något förbättrade dialogen. Kagamis och Konatas "O RLY? YA RLY!"-rutin BLIR enformigt efter ett tag, trots att Kaggis har ett vidare arsenal av comebacks, och De Karaktärslösa gör sitt bästa för att dra ut på tiden (herregud Ayano, säg någonting bra eller sluta låtsas vara en huvudkaraktär!) I överlag var dessa avsnitt kul att titta på (man kan inte annat än älska Misaos röst, i båda versionerna), men skamfläckarna blir allt fler och större.

 

En glad överraskning var dock att denna DVD innehöll en intervju med Konatas engelska röst, Wendee Lee. En smått intressant upplevelse, och så fick man se henne göra Konatas röst på skärmen. Min hjärna exploderade. Om nästa DVD har en intervju med Kari Wahlgren kommer även den hamna i min bokhylla, trots cheerleader-avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle ha den vanliga versionen först men när jag såg att den inte fanns i lager valde jag limited editionen som bara kostade 80 kr mer, helt klart värt det.

Axelmusic antar jag? Skulle rycka åt mig ett ex jag också men var för sen ute så det blev de två första You're Under Arrest-boxarna, Gaogaigar box 1 och Sukeban deka. Lite mer än vad jag först tänkt med det var ju så satans billigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Axelmusic antar jag? Skulle rycka åt mig ett ex jag också men var för sen ute så det blev de två första You're Under Arrest-boxarna, Gaogaigar box 1 och Sukeban deka. Lite mer än vad jag först tänkt med det var ju så satans billigt :)

Stämmer bra det. Kollade faktiskt bara runt lite på Axelmusic och såg den där och tänkte "ja men den där var ju bra, den tar jag". Impuls köp kan vara roligt men oftast inte för plånboken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött är det Saya. Se nu till att njuta av de Audio Episodes som medföljer på skiva. De fick den briljanta idén att dubba dem, skära bort karaktärssången (eftersom den säkert blev för jobbig att dubba) och helt utelämna originalversionen. En riktig nagel i ögat för köparen i en annars, för regionen R1, trevlig utgåva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött är det Saya. Se nu till att njuta av de Audio Episodes som medföljer på skiva. De fick den briljanta idén att dubba dem, skära bort karaktärssången (eftersom den säkert blev för jobbig att dubba) och helt utelämna originalversionen. En riktig nagel i ögat för köparen i en annars, för regionen R1, trevlig utgåva.

Ja urdumt att göra så om du fråga mig. Hade varit både billigare och trevligare om de hade lagt in det på dvdn subbad med lite bilder. Försökte dock lyssna på första cdn men aj så dåligt det var, nu kan man inte ens titta på animationerna och låtsas som att man inte hör hur hemskt det låter. Sen så har de gjort en annan urdum sak med Code Geass, nämnligen att inkludera första volymen utav Suzaku of the Counterattack istället för tredje volymen utav Lelouch of the Rebellion. Blir rage på Bandai om de inte fortsätter att inkludera resterande volymer i R2-releasen. Sen så har ingen utav soundtracken "Colors" med men det har ju iofs inte de japnska motsvarigheterna heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött är det Saya. Se nu till att njuta av de Audio Episodes som medföljer på skiva. De fick den briljanta idén att dubba dem, skära bort karaktärssången (eftersom den säkert blev för jobbig att dubba) och helt utelämna originalversionen. En riktig nagel i ögat för köparen i en annars, för regionen R1, trevlig utgåva.

Själv tycker jag det låter helkul att de dubbar ljudepisoder; det är något jag saknade i Planetes-DVDerna. Men om de har klippt bort karaktärssånger kan jag inte hylla dem lika mycket, och det är definitivt dåligt att inte ha med originalet. Personligen längtar jag till den dagen då dubbförlagen tänker börja spela in engelska versioner av just karaktärssånger (jag kollar på DIG, Kagami) och sedan inkludera båda versionerna i skivorna. Men så är jag också hopplöst förälskad i ambitiösa lokaliseringsprojekt.

 

För övrigt kanske det är dags att jag själv skaffar den andra specialboxen av Code Geass snart. Jag har dragit mig för att titta på den första innan jag vet att jag kan se vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...