Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur är det med bd-skivor då? Har någon hunnit göra jämförelser när det gäller det, eller finns det jämförelser nån annan stans?

Paprika har jag sett på Blu-ray.

Nu kan jag inte bekräfta om den svenska utgåvan har sämre bildkvalité än den japanska, men när jag kollade på den svenska utgåvan märkte jag tydligt att den var en aningen oskarp och brusig.

 

Någon som möjligtvis har jämfört den svenska utgåvan med den japanska?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

DSC00071.jpg

Ja, jag slog till med Ljungfru Maria trots allt. Och medan jag ändå höll på beställa fick jag syn på Silverfang-boxen, som jag länge varit nyfiken på, så jag var tvungen att slänga med den också.

 

Nu har jag dock första säsongen av FMA i halv-säsongsboxar och andra i en helsäsong. Men äsch, så länge man har DVDerna får hyllan se ut som den vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag visste inte i vilken tråd jag skulle fråga, men denna tråd verkade ganska passande...

Jag skulle vilja köpa alla avsnitt av Death Note i en box. Har letat på de online-affärer jag känner till, vilka är webhallen och cdon.com. Hittade en box med avsnitt 1-12, men jag skulle gärna vilja ha alla.

Skulle vara schysst om någon kunde berätta vart ni köper all animé eller vart jag kan få tag på denna box! Ursäkta ifall jag postade i fel tråd.

Tack, Sunphobia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sista jag fick hem är den tredje, limiterade, delen av Code Geass för ett tag sedan, så nu har man den serien (eller säsongen då) komplett. Annars har det varit rätt tunnsått med köp på animefronten för min del, inte minst tack vare att dollarkursen har gjort sitt för priserna.

 

Förhandsbokade dock DVD:erna/boxarna Gurren Lagann: Guren-hen och Gurren Lagann Kirameki Yoko Box - Pieces of Sweet Stars från CDJapan häromdagen tillsammans med två CD-skivor, det sista är i alla fall inget animerelaterat. Ska i väg till Stockholm imorgon (tekniskt sett idag) på kryssning och kommer att ha en stund innan att gå runt i affärer så det blir väl ett besök på SF-bok som vanligt, får se om man kanske fastnar för något där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sista jag fick hem är den tredje, limiterade, delen av Code Geass för ett tag sedan, så nu har man den serien (eller säsongen då) komplett.

Vad exakt är det som ingår i den lådan? AxelMusic var ganska vag på det, och fick det att låta som att man bara fick DVDerna och inget mer. Om så är fallet har jag ingen större lust att köpa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 st DVD:er för de resterande avsnitten på säsong 1.

1 st Code geass Suzaku of the counterattack (manga)

Lite skiss bilder och en liten rolig serie på 4 avsnitt eller nå liknande + bonus material men det kanske följer med på de vanliga skivorna.

 

Har säkert glömt något men det jag har skrivit upp är med i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från 24film och detta var ett riktigt kap, 99 kr exkl. frakt.

Vilket sammanträffande, själv körde jag x2 :)

 

ozcHARclH.jpg

Förutom fjärilsmannen på framsidan så var Buso Renkin-boxen riktigt fin och med många snygga finesser. Bland annat så känns "metallen" på framsidan som den ser ut och interiören var rätt innovativ, dessutom så ingick det 3st snygga vykort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...