Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Det sista jag fick hem är den tredje, limiterade, delen av Code Geass för ett tag sedan, så nu har man den serien (eller säsongen då) komplett.

Vad exakt är det som ingår i den lådan? AxelMusic var ganska vag på det, och fick det att låta som att man bara fick DVDerna och inget mer. Om så är fallet har jag ingen större lust att köpa den.

 

Det Klona skriver stämmer, konceptet är ju likadant som de två tidigare "limited"-delarna. Följande text från Amazon förtydligar det hela väl:

 

"Limited Edition contains: DVD Volumes 5 and 6, Code Geass OST 2, Code Geass Sound Episode 3, Suzaku of the Counter attack Vol. 1 Manga, Character Sketch

Clamp Comic 2, Code Geass Booklets 7-9.

DVD Extras include: Picture Drama Stage 9.33, Audio Commentary Stage 19, Audio Commentary Stage 21, Textless Opening "Kaidokufunou" Version 2, English Voice Actor Interviews, Picture Drama Stage 22.25, Picture Drama Stage 23.25, Audio Commentary Stage 25, Textless Ending (Special On-Air Version Stage 23) "Mosaic Kakera", Textless Opening (Stage 24 and 25) "Hitomi no Tsubasa"

Special Opening with Japanese Text (Stage 24 and 25) "Hitomi no Tsubasa", Textless Ending (Special On-Air Version Stage 24 and 25) "Colors""

 

Allt som allt tycker jag att lådorna som kom ut till CG har ett trevligt och prisvärt innehåll, i varje fall om man är ett lite större fan av serien. Är inte så förtjust i vissa fall (inget nämnt, inget glömt) där man stoppar in, i min mening, krimkrams som pannband och dylikt som kostar typ två spänn att tillverka och är med i boxen enbart för att höja priset. Förstår dock om somliga tycker att även detta är kul att ha för havandets skull, men in min bok framstår det som lite väl onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick äntligen sista volymen av Black Lagoon. Tog för j***** lång att komma ut.

Fick också den igår. Det tog sin tid ja; trodde det skulle sluta med att man hittade ett email där de sa att den aldrig skulle komma in igen. Så jag blev glatt förvånad när jag kom hem och höll på att snubbla över paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från 24film och detta var ett riktigt kap, 99 kr exkl. frakt.

Vilket sammanträffande, själv körde jag x2 ^_^

 

ozcHARclH.jpg

Förutom fjärilsmannen på framsidan så var Buso Renkin-boxen riktigt fin och med många snygga finesser. Bland annat så känns "metallen" på framsidan som den ser ut och interiören var rätt innovativ, dessutom så ingick det 3st snygga vykort.

 

Sägs att den amerikanska utgåvan av Scrapped Princess tyvärr är rätt kass... Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

UzUFkhSIE.jpg

Fick hem Black lagoon vol 1 LE och Black lagoon The second barrage vol 1 LE idag. Även om jag gillade fodralen och så så blev jag lite besviken att de sätter en stor jävla klisterlapp på framsidan!

 

Fräsch!

 

Är det Axel med hans musik som satt lappen där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man inte bara ta och pilla bort den lite försiktigt? Om den lämnar lite spår efter sig är det ju bara att använda lite aceton.

Fick bort lappen tillslut men dock blev framsidan fet (antar att det var något med medlet jag använde) men det känner man bara om man tar i det. Hur den ser ut utan klisterlappen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man inte bara ta och pilla bort den lite försiktigt? Om den lämnar lite spår efter sig är det ju bara att använda lite aceton.

Fick bort lappen tillslut men dock blev framsidan fet (antar att det var något med medlet jag använde) men det känner man bara om man tar i det. Hur den ser ut utan klisterlappen

Ta en tvättsvamp, lite varmt vatten och Yes (eller annat diskmedel) och gnugga bort det försiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sägs att den amerikanska utgåvan av Scrapped Princess tyvärr är rätt kass... Stämmer det?

Vet inte riktigt, har inte kommit så långt än. På vilket sätt skulle den vara kass?

 

Nåja lite nytt:

ulNSJWUNv.jpg

... Lain var ett självklart val när jag såg den för halva priset på discshop men Tokyo Underground köptes mest då den var billig, intresset för serien = lågt, dålig vana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tokyo Underground köptes mest då den var billig, intresset för serien = lågt, dålig vana.

Välkommen till klubben! Det var precis det som fick mig också att köpa serien, trots att jag knappast tycker den är jättebra. Min bror, som hatar serien med passion, blev helt vansinnig på mig...

 

Förresten, hurpass kvalitativ är undertexten till Lain? Jag har hört någon annan säga att den är helt okej; skulle du hålla med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, hurpass kvalitativ är undertexten till Lain? Jag har hört någon annan säga att den är helt okej; skulle du hålla med?

Den höll måttet tycker jag, har sett värre på andra svenska utgåvor. Det fanns dock vissa irritationsmoment som att man hörde att ett par meningar var lite väl olik den man fick översatt samt att de översatte inte intro/outrot vilket i mitt tycke är en självklarhet. Har dock inte sett bortom avsnitt ett så det återstår väl att se om den kommer att lida av samma problem de flesta övriga svenska utgåvor har gjort, förlorad och/eller otajmad textning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SEnKpezcV.jpg

Tog en trip förbi sf bokhandeln i lördags för att köpa lite manga och hittade till min förvåning hela Gankutsuou på rea för 59kr á dvd, köpte direkt. Även Red Garden 3 slank med trots att jag förmodligen inte kommer att leta upp de resterande delarna, nåja, en halvfull box är finare än en 1/3 full box.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...