Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har väl egentligen inte samma fråga som herren som startade denna topic men here goes.

 

Vem måste man hota för att kunna köpa Clannad Collection 1 & 2 egentligen.

 

Sf vägrar skicka upp saker från gtb och malmö till stockholm och jag tänker då inte sätta mig på tåg i två respektive fem timmar för att lägga ner ytterligare pengar på anime...

 

Utöver det så verkar folk inte vilja sälja saker på blocket längre. (Inte sånt jag vill ha i alla fall).

 

OM det skulle vara så att någon vänlig själ här på anime.se inte har något emot att skiljas från en del av sig själv (a.k.a. Sina två Clannad Col. 1&2) så vore det trevligt om jag fick ett litet meddelande här så vi kan göra lite business.

 

ps. Om det skulle vara mot reglerna att jag skrev det här så ber jag om ursäkt för att jag mot alla odds inte läste igenom alla regler innan jag skrev på den här tråden. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och många andra här gillar AxelMusic, en dansk återförsäljare som slår alla svenska i pris och snabbhet.

....

 

Sedan vill jag tipsa om denna tråd där flera affärer listas.

 

Pris ja, snabbhet... nja. Det går aldrig snabbt när jag beställer om de nu inte har det i sitt lager. Och även då kan det ta ett bra tag enligt egna erfarenheter med Axelmusic. Men som sagt, jag älskar priserna där så väntetiden är inte ett stort problem.

 

Sen kan du även kolla in tråden som Saya länkade för andra tips på sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>JesperE

 

Jag och många andra här gillar AxelMusic, en dansk återförsäljare som slår alla svenska i pris och snabbhet.

 

Clannad Collection 1

Clannad Collection 2

Clannad After Story Collection 1

Clannad After Story Collection 2

 

Sedan vill jag tipsa om denna tråd där flera affärer listas.

 

ほんとう ありがとうございます。

Tackar så mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och många andra här gillar AxelMusic, en dansk återförsäljare som slår alla svenska i pris och snabbhet.
Verkar som att den butiken försöker få en att betala för mycket. När jag klickar på länken, står det ett belopp i SEK. Men om jag väljer EUR i listan på valutor blir DVD:n plötsligt billigare...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och många andra här gillar AxelMusic, en dansk återförsäljare som slår alla svenska i pris och snabbhet.
Verkar som att den butiken försöker få en att betala för mycket. När jag klickar på länken, står det ett belopp i SEK. Men om jag väljer EUR i listan på valutor blir DVD:n plötsligt billigare...

De utgår efter dollarn vilket inte skiljer sig mer än 1-2kr om man utgår efter aktuell kurs. Varför det skiljer 10kr mellan euro vet jag inte men det är i alla fall en mycket mer påtaglig summa än exempelvis SFbok som lägger på minst en hundrig på det rekommenderade priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De utgår efter dollarn vilket inte skiljer sig mer än 1-2kr om man utgår efter aktuell kurs.
Jaså? 20:99 EUR låter som en betydligt mer logisk summa än 31:28 USD när man ska sätta ett pris på en vara. Min gissning är att de sätter pris i euro och att de lägger på någon fast procentsats när de räknar om till andra valutor, därav SEK ≈ USD, men SEK ≠ EUR.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
He, det är ett lila A1 ark som jag lagt undertill.

Jag har också röda, blå, gula och gröna ark.

Det förklarar nog den knasiga färgbalansen du får... Partier som ska vara vita blir rosaaktiga när du använder rosa bakgrundspapper. Jag menar, tröjan som den blonda killen på Tsubasa Disc 3 har måste väl ändå vara vit?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För några dagar sedan damp Hidamari Sketch ner i min brevlåda. Jag hade redan sett första avsnittet för länge sedan och ville gärna se mer, men den största anledningen för köpet var för att kunna värdera animeutgåva av Sentai Filmworks, ADVs efterträdare.

 

Förpackningen är så simpel och behändig som den kan bli: en standard DVD-förpackning med två skivor, en på vardera innersida, som sitter stadigt men är lätta att ta loss. Fast det för mig mest intressanta är givetvis deras textningar, och där upptäckte jag till min glädje att de använde sig av exakt samma font som ADV gjorde, med gul och vit färgkodning för olika situationer. Själva översättningen kändes precis enkel, lättförstådd och professionell, precis som förr, vilket är mer än vad man kan säga åt dagens Funimation och delar av Bandais prestationer.

 

Det är bara att konstatera, Sentai Filmworks är ADV i annan skepnad. Neo ADV, som jag har hört det benämnas. Visserligen kör de inte (än) med dubbar, men för mig vars animeintresse växte upp med ADVs undertexter kvittar det lika. När deras priser nu är såpass låga och utgivningen så snabb, kan man inte göra annat än att jubla för ADVs återkomst, och hoppas att de växer tillbaka till sin forna glans.

 

Lita på att jag tänker plocka upp mer titlar från dem, inte minst Gintama som kommer i April.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kan dagen bli bättre? först läser jag att toradora har blivit licensierad av

nis america (visserligen så hade den nyheten kommit ut den 12:te februari men nytt för mig) :D

 

Och sen kom då posten och vad kom då i brevlådan? jo

 

001-4.jpg :D

 

hade inte förväntat mig dem idag utan senare i veckan. (skickades den 17:de februari).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...