Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Ballt, hela serien!

 

Kommer det ut nåt annat i Sverige som man missar då?

Ghibli och animefilmer från storbolag som inte ges någon kärlek alls är det enda på senare som utkommit på senare tid utöver Sandybell och några konstiga Lupin samlingar med enstaka avsnitt. Kan dock hända att Zoron/Audvid får för sig att köpa in de japanska rättigheterna till fler gamla klassiker som de tidigare gjort med Silverfang och Cobra. Gäller dock att hålla koll på diverse butiker för att få reda på detta i brist på information från företagen själva och nyhetskällor är inom området nästan ickeexisterande.

 

Kort och gott: Inte direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

J4Dmz.jpg

 

Inköp i februari (hämtade ut sista paketen idag):

 

Patlabor the Movie Limited Edition (med 184-sidig produktionsbok med intervjuer och mycket mer, samt ett 300-sidigt bildmanus -- allt på engelska! Sedan tillkommer en "making of"-skiva!)

Patlabor 2 the Movie Limited Edition (med 144-sidig produktionsbok med intervjuer och mycket mer, samt ett 300-sidigt bildmanus -- allt på engelska! Sedan tillkommer en "making of"-skiva!)

Det var nedsatt pris, från 180 USD till 38 USD!

 

Top o Nerae! Gunbuster på Blu-ray (med 99-sidigt produktionshäfte med intervjuer och mycket mer -- inget på engelska)

Min Gunbuster-samling börjar bli allt mer komplett...!

 

Nysläppet av Revolutionary Girl Utena (i flera boxar, med inte bara ett, inte bara två, utan hela tre produktionshäften med intervjuer och mycket mer -- allt översatt till engelska! Sedan tillkommer fullt med videointervjuer och liknande videomaterial!)

 

Jag hade inte Akira på Blu-ray sedan tidigare, så Akira på Blu-ray (med 32-sidigt produktionshäfte med intervjuer och mycket mer -- allt på engelska! Givetvis med den klassiska "making of"-dokumentären.)

 

The Sky Crawlers på Blu-ray (inget fysiskt extramaterial och bara några små snuttar på skivan tror jag.)

 

Billigsamlingarna av Eureka Seven -- hade funderat på att se om serien inför Eureka Seven AO, meeen jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

J4Dmz.jpg

 

Inköp i februari (hämtade ut sista paketen idag):

 

Patlabor the Movie Limited Edition (med 184-sidig produktionsbok med intervjuer och mycket mer, samt ett 300-sidigt bildmanus -- allt på engelska! Sedan tillkommer en "making of"-skiva!)

Patlabor 2 the Movie Limited Edition (med 144-sidig produktionsbok med intervjuer och mycket mer, samt ett 300-sidigt bildmanus -- allt på engelska! Sedan tillkommer en "making of"-skiva!)

Det var nedsatt pris, från 180 USD till 38 USD!

 

Top o Nerae! Gunbuster på Blu-ray (med 99-sidigt produktionshäfte med intervjuer och mycket mer -- inget på engelska)

Min Gunbuster-samling börjar bli allt mer komplett...!

 

Nysläppet av Revolutionary Girl Utena (i flera boxar, med inte bara ett, inte bara två, utan hela tre produktionshäften med intervjuer och mycket mer -- allt översatt till engelska! Sedan tillkommer fullt med videointervjuer och liknande videomaterial!)

 

Jag hade inte Akira på Blu-ray sedan tidigare, så Akira på Blu-ray (med 32-sidigt produktionshäfte med intervjuer och mycket mer -- allt på engelska! Givetvis med den klassiska "making of"-dokumentären.)

 

The Sky Crawlers på Blu-ray (inget fysiskt extramaterial och bara några små snuttar på skivan tror jag.)

 

Billigsamlingarna av Eureka Seven -- hade funderat på att se om serien inför Eureka Seven AO, meeen jag vet inte.

 

Som vanligt levererar David. Säg till om du vill ha något från Japan, så får jag en ursäkt till att ta mig till Akiba.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som vanligt levererar David. Säg till om du vill ha något från Japan, så får jag en ursäkt till att ta mig till Akiba.

Jag funderade faktiskt på att låta Gunbuster-boxen få mellanlanda hos dig så den skulle slippa förbi tullen (343 kr blev det) obemärkt, men jag ville inte ställa till besvär. Är du fortfarande i Japan i juni? Kanske du får ta Diebuster då. :)

 

Och, tja, om du är på nån begagnatbutik så kan du ju titta efter ぼくの地球を守って i 愛蔵版-format. Har velat ha den länge, men den har gått ur tryck. :wink:

 

Annars så får du lov att åka till Akiba i vilket fall som helst och titta på Otomos utställning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det här årets "Carlstad Comic Con" var mycket roligare än förra året, mest för att jag hade någon att gå tillsammans med. Inte bara smög stormtroopers och Frank från Donnie Darko omkring, men vi gick på en halvbra föreläsning om Hayao Miyazakis liv och historia som animatör. Det var rätt intressant att se små snuttar av animation från 60- och 70-talet, och vi såg på hela första avsnittet av Framtidspojken Conan.

 

Men det är inte vad den här tråden är till för. Jag lyckades inhandla en del små godsaker, varav hälften anime. Om jag haft en bottenlös plånbok hade nog hela Kare Kano-mangan fallit ned i en påse med. Det skulle också blivit lite Rebuild of Evangelion och Shinkais nyaste om de faktiskt funnits på blu-ray och inte bara dvd. Ändock, mina fynd:

 

2012-05-26191348.jpg

 

Silverfang för en hundring. Insidan av dvdfodralet gör reklam för en "special edition", så jag antar att det jag lade vantarna på är den censurerade versionen, för den är även mycket kortare än vad mal listar.

 

En liten bonus, bara för att jag inte kunde motstå. En film med ett så löjligt namn och omslag är svårt att motstå.

 

2012-05-26191423.jpg

 

När det gäller galen action och skräck kan man lita på Japan.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...