Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

@Volbla: Sitter faktiskt själv och funderar om jag ska slänga min Angel Beats dvd och köpa BluRay istället... Ångrar mig lite i och med att animationen i denna serie (främst Girls DeMo:s uppträdanden) förtjänade HD. 

 

Förresten: några poster tidigare visade du upp ett par ToraDora! volymer. Var det italienska R2 eller amerikanska R1 eller något helt annat? Har suttit och stört mig på denna series frånvaro på den europeiska marknaden ett tag. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Volbla: Sitter faktiskt själv och funderar om jag ska slänga min Angel Beats dvd och köpa BluRay istället... Ångrar mig lite i och med att animationen i denna serie (främst Girls DeMo:s uppträdanden) förtjänade HD. 

 

Förresten: några poster tidigare visade du upp ett par ToraDora! volymer. Var det italienska R2 eller amerikanska R1 eller något helt annat? Har suttit och stört mig på denna series frånvaro på den europeiska marknaden ett tag. 

Den kostade ändå bara 35 dollar på rightstuf när jag köpte, men beställer man från Amerikatt får man räkna med saftig frakt också.

 

Men jag ligger och muttrar i sängen varje kväll och grämer mig över att undertexten är gulfärgad. Om det är någon serie som inte mår bra av att ha gula stänk över bilden var femte sekund så är det Angel Beats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Code Geass på europeisk Blu-ray! Två skivor för 25 avsnitt, men det ser okej ut, och så är det med översatta (japanska) kommentarspår med bland annat regissören, författaren och röstskådisarna. Helt okej för det priset.

 

Nej dra mig baklänges, nu kliar det allt lite i kreditkortsfingrarna. Jag har bara köpt en DVD-box från det förlaget förut och det var Ghost in the Shell: Stand Alone Complex. Då trodde jag i början av avsnitt ett att det var fel på textningen för den var riktigt osynkad men eftersom det kändes lite konstigt testade jag till slut att knäppa över till den amerikanska dubben och insåg att det var dubtitles istället för subtitles. Hur är denna utgåva? Är det ordentlig text?

 

Edit: Såg nu att den inte var släppt än så det är nog svårt för dig att svara på frågan. Hmm... jag undrar om alla så kallade "Picture Dramas" är inkluderade. Det kliar sannerligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den ÄR släppt. Det är jag som tog bilden ovan. :)

 

Konstigt att Stand Alone Complex-boxen hade dubtitles. Den gamla volymutgåvan som jag har, den är ordentligt textad. Kollade just. (Den är å andra sidan amerikansk, men det är fortfarande Manga.) Säkert att det inte finns fler än ett textspår?

 

Textningen verkade okej på Code Geass också när jag kollade tidigare, men jag kan inte kolla skivan just nu. Har ingen stand-alone-spelare, och för att kolla på datorn så måste jag rippa den till hårddisken först. Verkar vara ont om bra BD-spelare som inte kostar. ( -,-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det dubtitles, minsann? Jag minns också horribla syncningsproblem när jag såg på GitS: SAC av Manga Entertainmenent, men det hände nästan bara i den där snutten i första avsnittet. Utöver det hade jag personligen inget emot översättningen.

 

Vad gäller animeköp:

 

1RYoW.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vet inte om det kvalar som "köp" eftersom det var en present, men mitt senaste införskaffande var:

dRj8.jpg

 

…vilket var lite av att cirkeln… eller ja, inte CIRKELN, men en slöts i alla fall. Chacha box 1 var nämligen det första som Dynamic Audio skickade till mig, back in 1995. Så i sjutton och ett halvt år har jag grämt mig över att Chacha inte är komplett. Men nu kan jag äntligen titta på Den Rasande Vulkanen (avsnitt 41) igen. Det där teamet när det är som bäst.

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det blev lite skitkvalitet här med, men första kallar vi bara "oldies but goldies."  :reallyhappy:

 

65U8.jpg

 

 

Lyckades hålla mig från både Steins;Gate och Usagi Drop när jag beställde R1:or. Istället blev det några titlar som garanterat inte kommer i Europa i framtiden.

 

UkkW.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...