Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

We Were There vol. 1-2, förhandsbokat 3-4.

 

Åh, mycket bra serie. Funderar på att köpa på mig resten av serien (har läst de första 2 volymerna). Ett tips, om du gillar berättelsestilen, är att kolla in Sand Chronicles också. De påminner om varandra lite i atmosfär och känsla. Vackert tecknad är den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Engelska:

Dance in the Vampire Bund vol.3

Negima vol.6

Revolutionary Girl Utena vol.3

We Were There vol.2

 

Svenska:

Magic Knight Rayearth vol.3-6

Mästerdetektiven Conan vol.2-4

Nana vol.1-2

Oh! My Goddess vol.5-8

Skip Beat vol.1

xxxholic vol.2 & 4-5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manga.. Allt för länge sedan jag köpte något sådant. På tal om Mästerdetektiven så måste jag börja införskaffa den serien igen. Senaste är volym 19.

 

När nästa studiebidrag kommer så blir det nog lite manga för pengarna ska ni se.

Då har du en del att ta igen, tror att serien låg på 52 volymer senast jag kollade. Jag ska dock inte säga något ^_^'. Trevlig serie för övrigt, hittade volym 1 här hemma för ett tag sedan (som har legat sedan serien först släpptes någon gång 2004), läste igenom och undrade varför jag inte har fler volymer utav den här serien. För övrigt så har kulturbutiken alla volymer för ca 33-35kr om du är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även denna månaden åt SF-bokhandeln upp min själ. Lyckades dock fly fältet innan jag hann roffa åt mig mer än Naruto volymerna 32 till 38, samt manga-adaptionerna av Ocarina of Time och Majoras Mask. Det sistnämnda lästa jag som Skannöversättning (Skansättning?) för en herrans massa år sedan, så det var kul att se att de fanns utgivna.

 

Och nu börjar jag komma in på delar av Naruto som jag aldrig sett förut, ens som anime. Den engelska utgivning går sveper fram med vindens fart; delarna 39-41 ska tydligen redan finnas ute. Snart hinner de nästan ifatt den svenska utgåvan av One Piece.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte Venus in Love #2 på Sfbokhandelns bokrea. Tyvärr betyder det att serien inte kommer tas in i Göteborgsbutikens vanliga utbud hädanefter, så jag får väl köpa fortsättningen begagnat i Japan istället.

 

Kick Off! #1 köpte jag också, mycket bra. Har skrivit om den i min mangablogg (länken nedanför).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var och hängde med en kompis i SF-bokhandeln häromdan. Det ena ledde till det andra, och det slutade med att jag gick hem med Naruto vol. 39-41, Hellsing vol. 1 (29 spänn på bokrea) och Phoenix Wright Case Files vol. 2. Trots att jag egentligen inte har råd.

 

Och apropå bokrea upptäckte jag att man kunde köpa samtliga volymer av Chobits för 29kr styck. Grymt typiskt, då det inte alls var länge sedan jag köpte dem för nästan fullpris...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Engelska:

Dance in the Vampire Bund vol.3

Negima vol.6

Revolutionary Girl Utena vol.3

We Were There vol.2

 

Svenska:

Magic Knight Rayearth vol.3-6

Mästerdetektiven Conan vol.2-4

Nana vol.1-2

Oh! My Goddess vol.5-8

Skip Beat vol.1

xxxholic vol.2 & 4-5

 

Senaste:

20th Century Boys vol.1

Otomen vol.1

Mu-shi-shi vol.1,3&4

 

QqxFRYoCJ.jpg

Kom på nu såhär i efterhand att det nog hade varit bättre att ta kort på ryggarna. Nåja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En (par dagar) tidig födelsedagspresent till mig själv:

 

Ai No Kusabi The Space Between Novel 3: Nightmare

Blade of the Immortal: On Silent Wings + On Silent Wings II

Bleach Vol 13 + 14 + 15

Godchild Vol 4 + 5

Pet Shop of Horrors Tokyo Vol 2

Saiyuki Vol 3

 

20th Century Boys Vol 1

Chibi Vampire Vol 1

Dragon Head Vol 1

Let Dai Vol 1

 

 

... och med det passerar jag 350 inköpta album sen aug-08

När går entusiasm över i fanatism? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blade of the Immortal: On Silent Wings + On Silent Wings II

Godchild Vol 4 + 5

Pet Shop of Horrors Tokyo Vol 2

20th Century Boys Vol 1

Let Dai Vol 1

 

Fullt med bra grejer alltså! Lika god smak som vanligt!

 

... och med det passerar jag 350 inköpta album sen aug-08

När går entusiasm över i fanatism? ;)

 

När man har 4 bokhyllor fulla av manga, stående i dubbla rader kanske? :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

19kr/st från CDON

TweuviNYq.jpg

 

Den här bilden är lite rolig, alla Emma volymerna kostade 2/3 av We Were There vol.3 kostade. Dock så var ju Emma böckerna ganska kantstötta och hade "brutna rygga" så särskilt mycket mer hade jag nog inte gett.

teflwRDcL.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seraphic Feather, det står ju på bilden. ^o^

Men duh, jag ville ju bara se om någon var lika skarp på japanesiska som jag. Ser för övrigt ganska intressant ut, synd att serien inte finns fullt utgiven på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seraphic Feather, det står ju på bilden. ^o^
Ser för övrigt ganska intressant ut, synd att serien inte finns fullt utgiven på engelska.

 

Ja, den är riktigt trevlig. Mycket snyggt tecknad också! Tjejerna, och även grabbarna, är mycket fina. ;-) Som du säger är det oerhört trist att Dark Horse, utan någon egentlig anledning la ner den. :(

 

Freddye Lins (dhcomics@darkhorse.com) skrev:

"Hi Hampus,

 

Thanks for your interest in Dark Horse! At this time, we do not have

any current plans to release more books from the Seraphic Feather

series moving forward, though you never can tell when that might

change. Check back to the Dark Horse website regularly for all the

latest and greatest."

 

... och det var i januari 2007. :|

 

Jaja, just därför jag köpte volym sju. Har tänkt ge mig på den när jag blivit lite mer skillad på japanska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter ju inte lovande, kanske gör de som med Gunsmith Cats och släpper den i färre tjockvolymer istället. Verkar dock inte finnas så mycket hopp för någon sådan lösning om ingenting hänt efter lång tid :(

 

Hittade själv ett litet paket i postlådan idag innehållandes två ovanligt stora böcker.

PRXeldxkP.jpg

Nu ska vi se om den lever upp till hypen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...