Hoppa till innehåll
Anime.se

Ritsuko Okazaki död


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Det nådde just mina öron att den underbara sångerskan och låtskriverskan Ritsuko Okazaki dog av en sjukdom den 5 maj. Begravningen ägde rum i stillhet.

 

Ritsuko Okazaki sjöng öppnings- och slutlåtarna till Fruits Basket, Prinsessan Tutu, en del smålåtar i Love Hina, och var med på ett hörn i en del av Masami Okuis saker, bland annat Cyber Team in Akihabara. Hon sjöng även alla slutlåtar till Sister Princess Repure. En oefterhärmeligt spröd och försiktig sångröst var hennes kännetecken.

 

Hon lämnar en stor sorg efter sig. Hon var ensam i sitt slag bland animélåtssångerskor, och det var med stor bestörtning jag emottog beskedet.

 

En tyst minut för Ritsuko Okazaki. Må hon vila i frid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
Man skall alltid sörja när männsikor går bort...

 

det beror helt och hållet på vilken person som går bort..

 

Personens familj?

 

jaså du menar så.. trodde du mena att man ska sörja så fort vem som hälst dör ^^

 

Nepp, men man kan ju ändå tänka på personens familj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man skall alltid sörja när männsikor går bort...

 

det beror helt och hållet på vilken person som går bort..

 

Personens familj?

 

jaså du menar så.. trodde du mena att man ska sörja så fort vem som hälst dör ^^

 

Nepp, men man kan ju ändå tänka på personens familj.

 

om en som mördat någon dör skulle jag inte tycka synd om varken han eller hans familj. och om jag va i hans familj skulle jag inte heller sörja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så ni skulle känna sympati för usama bin laden om han dog och för att han döda massor av människor för att han trodde på sin religion? nej, ja kallar inte det känslor när man dödar nån även om man är avundsjuk/hatisk eller whatever. finns ingen anledning att döda för det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...