Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon:06


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

UppCon:06, 7-9 April 2006!

 

2006 Ett nytt år med nya överraskningar och möjligheter, och framförallt, ett nytt UppCon!

 

Även i år håller vi till i Atrium och Royals lokaler på Dragarbrunnsgatan. Själva konventet hålls i Atrium, medan filmvisningen sker i Royals biografsalonger, vilka ligger så gott som vägg i vägg med Atrium.

Inne på Atrium är den övre våningen vigd åt TV-spel och arkadmaskiner, och i den undre kommer bl.a. uppvisningar, prisutdelningar och försäljare att hålla till.

På Royal är det film som gäller. Det kommer visas film från nio på morgonen till fyra på kvällen i alla fem salonger, utom på kvällen då vi endast kan använda en.

 

UppCon arrangeras av den ideella föreningen Uppsalakai och detta är det sjätte i ordningen. UppCon:01 gick av stapeln 2002 och har bara vuxit med åren. Nu är UppCon det största i Sverige för japansk tecknad film och annan japansk populärkultur. Mer att läsa om Uppsalakais verksamhet finner du här på www.uppsalakai.org.

 

Mer information om av t.ex. aktiviteter och annat som kan vara av intresse finner du under flikarna ovan.

 

Varmt välkommen till UppCon:06, 7-9 April 2006!

Saxat från UppCons sida

 

 

Snart är det dags för UppCon igen, vilka planerar på att sticka dit? Själv har jag redan bokat biljett, ska betala den nästa vecka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...

Hejsan allihopa.

 

Ett tag sedan jag skrev, har haft annat för mig, och inte funnit det intressant nog att surfa runt på sidor...

 

Hur som helst kommer jag nog mest troligt, vi beställer och köper våra biljetter till flyg, uppcon och vandrarhem nu till veckan.

 

Hehe, känns nästan som om jag borde bli mer aktiv här. Dock är det lite svårt... Inget illa ment men ni diskuterar ingenting som är så intressant, och försöker jag dra igång en diskussion så är inte någon intresserad utav att föra ett seriöst samtal... *Suck* Jag är nog för tråkig för er.

 

Med Vänliga Hälsningar från Herid Fel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt :O Hade vart kul att träffa dig också!

 

Nu några frågor till en erfaren: När kan det vara bra att köpa tågbiljetter så man kan ta sig till uppsala? Och när kan det vara bra att välja tid man vill vara framme? En timme innan konventet slår upp portarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tågbiljetter borde man nästan köpt för länge sedan.. XD De bar en ondskefull tendens till att stiga perverst för var vecka som går.. Att vara framme en timme innan portarna slår upp är nog rätt lagom, förra året var man tvungen att köa i någon timme för att komma in om man hade otur.. XD Ska förvisso vara smidigare detta året, så förhoppningsvis kommder det inte bli lika lång kö, men i alla fall.. :) En timme är rätt lagom ^^ Om man nu vill vara där från start dvs.. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...