Hoppa till innehåll
Anime.se

beställa via internet


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

hej!

 

Jag har hittat en sida som är från usa där man kan köpa anime.

Dem som har beställt saker från usa förut, hur fungerar det??

 

Och hur gör man med betalningen när varan kommer??

 

Och hur vänder man dollar till sv. kronor??

 

Skulle gärna veta detta, skulle hjälpa mig mycket!!

 

Tack på förhand!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du betalar med kort. Antingen dras det direkt när du beställer, eller så drar affären beloppet när ordern är klar och skickas.

Vissa affärer kan även acceptera betalning via Paypal, men det är ovanligt.

 

Beloppet räknas i amerikanska dollar, din kontoförande bank använder sin checkkurs för att göra om beloppet till svenska kronor som tas från ditt konto.

FSBs checkkurser kan du se här. De är i stort sett samma för alla svenska banker.

 

Beroende på vad ordern är värd kommer du råka ut för tull. Lite tur spelar också in. I allmänhet bryr sig inte tullen om paket värda mindre än ~200 kronor. På ordrar värda mer får du betala 3% tull för DVD på hela ordern+frakten. Sedan svensk moms på 25% på ordern, frakt och tullbeloppet + en avgift på 40 kronor (tror jag. det stod inte speciferat på det inbetalningskortet jag hade till hands).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad menar du med fungerar bra?

Man beställer, betalar och får det man har beställt. Om det är vad du menar med att det fungerar bra, så ja. Personligen har jag inte beställt saker fårn USA på flera år, men jag gör det flera gånger varje månad från Japan och har aldrig haft problem, men med tanke på hur många som handlar från USA så är det nog lika problemfritt. Det enda du bör tänka på är att handla från en större affär med ett bra rykte. Kolla upp vad andra personer har för erfarenhet på t ex http://www.dvdforum.nu/forum/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...