Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur många här inne är det som börjat fält en tår av att se en speciell scen? Bara tårar räknas inte blöta ögon eller klumpar i halsen.

 

I mitt (enda) fall var det sista avsittet av Dragonball GT när Goku och Krillin hade sin sista sparring match medans kamesennin tittade på.

 

Sökte innan jag startade tråden men om den redan finns ber jag så mycket om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Tyvärr har jag aldrig fått det privilegiet att beröras så mycket av Anime att jag kan gråta av dom. De värsta jag kan få är sådana där rysningar för att den är så bra... Och dom sorgliga stunderna gör oftast Animen bara bättre. Tyvärr gällde detta icket för Naruto. Men det gällde däremot för Full Metal Alchemist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför dyker sådana här trådar alltid upp på animéforum? Är det någon form av tävling om "vem som blir mest berörd av animé" eller någon form av samröresbekräftan: "är det bara jag som berörs av animé?"

 

Ja, även om det inte händer ofta har det hänt att jag gråtit både till och från när jag sett på animé, när jag läst manga, läst böcker, sett på film, pratat med folk, läst dikter, vakat över min döda mormor, lyssnat på musik. Och?

 

Jag är mer intresserad av att veta varför en sådan här fråga ställs. Som sagt, är man intresserad av att veta om man själv är unik för att man berörs så mycket av tecknad film, eller är det av någon annan anledning? Svaret på den första frågan är enkelt: animé skulle inte blivit så här stort om det inte berörde folk starkt. Så ensam är man inte. Och är det frågan om någon tävlan är det bara löjligt.

 

I slutändan handlar det bara om hur gråtmild man är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte varför han som skapade tråden gjorde den, men jag tycker att det är en bra tråd.. Jag gillar animeserier som är sorgliga och berör. drama kanske man skulle kunna kalla sorten.. Och jag tycker att det är en bra tråd på det sättet att man kan få tips om anime av den sorten.. iof kanske vissa lipar av andra anledningar.. men det brukar väl personen i fråga skriva isf.. jaja, tycker inte de e en onödig tråd iaf.. bra o ta tips ifrån som sagt. ha en fortsatt trevlig dag allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag har också sett den på ett annat forum jag e o läser/skriver i. men det kan ju hända att den som gjorde tråden inte hittat till den sidan o forumet :D finns flera topics som e likadana som grejer i andra forum, börjar bli ont om saker o skapa trådar om ifall man inte tar upp samma grejer som redan finns på andra ställen :/

men jag förstår att de e jobbigt o läsa samma saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror denna typ av tråd passar bäst för killar.

Killarna kan visa att dom är mjukisar, hence, dom får lättare tjejer.

 

Att vara androgyn är ju riktigt poppis numera.

 

Det är den känsla jag fått av tidigare liknande trådar på andra forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror denna typ av tråd passar bäst för killar.

Killarna kan visa att dom är mjukisar, hence, dom får lättare tjejer.

quote]

 

 

Då är det alltså avklarat då, tråden är skapad för att vi skall kunna vissa vilka mjukisar vi är så vi får mer tjejer.... eh..

 

Gråtit? Jo, när man följt en karaktär i en serie i 4 timmar i sträck (shingetsutan tsukihime) och den dör så kan gråta lite. Detta är ju trots allt en person som man, tycker om och på något sätt gillar (INTE DET SÄTTET).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar alltid gråta i slutet av en bra serie eller ett spel för jag kommer ihåg de gamla goda minnen jag hade med spelet/serien, som ett farväl kan man säga.

 

Grät iofs mest när jag klarade tales of phantasia (ett undebart spel som bara finns i fantranslation).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snyft... Harid fel kan aldrig förstå... Sorgen i att se sin morfar bli... Sob, robotiserad...

 

 

Fast senare slåss sonic med robotmorfar och befriar honom och i ett avsnitt tog robotnic fel tändsticksghus, det var det fula huset man skulle välja, så hela templet rasade....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har aldrig fällt en tår till någon film ink anime.. kommer ihåg i typ 4:an eller 5:an när Titanic precis kommit på bio och alla sa att den va jätte sorgsen och att dom grät när dom såg den.. fattar ennu inte idag vad som är så sorgligt med den :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...