Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

har inte gråtigt under nån anime, men visst har man fått en känsla inom sig, ex. när Haku dör, och Zabuza dör och erkänner att han hade känslor för Haku, finns säkert många mer såna tillfelen men kommer inte på dom nu.

Finns flera stycken i mangorna vill ja påpeka

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh så många jag fällt tårar för,

 

tex fma, Record of loddoss war,x-tv, och många mer.

 

Det är inget fel att gråta för en anime / manga ,Man kan ju gråta pågrund

 

av många saker oftas finns det så bra

 

karäktarer som man tex inte vill ska dö och så :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grave of fireflies slutet en massa, och Full Moon Wo sagashite (eppet med eichi samt sista) samt i slutet av mangan, och sen i en massa shoujo-mangor jag läst XD hahaha och jag grät när jag fick reda på Yukis förflutna i Fruits Basket mangan (laddade ner japanska orginalet och läste) och nu hatar jag Kyou pga det.... grr baka neko. sa jag att jag har en real-size Yuki poster på min vägg? på tal om ingenting alltså.

sen grät jag när jag läste Kamikaze Kaitou Jeanne också. kan inte läsa den utan att gråta... Time stranger kyoko likaså. grät i Fushigi Yuugi också, tror de som sett serien kan lista ut var om jag säger att jag älskar Hotohori och Nuriko ;) grät av Kimi ga nozomu eien också. jävla mitsuki. i love haruka. tror ni fattar. och nu kan jag säga att jag gråtit av aishiteruze baby också, ep 20 tillockmed. jättesorgligt dedär i slutet T_T

okej tror ni fattar poängen, jag är överkänslig och gråter jättemycket till shoujos lol

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag grät engång när jag såg fist of the north star... av skratt :)

 

i scenen där huvudkaraktären spöar ihjäl en elaking....

 

hans mäktiga stridsvrål! aaAAIII! ti ti ti ti ti ti ti!!

den va mycket fin, skrattade mig harmynt...

 

---------------------------------------------------------

 

"hôppôs ingön fatti hettörn" sa han sôm tapp matlusta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har då aldrig gråtit för någon film eller serie som inte var anime... Bortsätt från Xena och Buffy förstås.

*SPOILERS*

Ganska dumt koncept med spoilers egentligen eftersom spoilers kan vara hela serien för den som bara sett ett ep eller ingeting alls.

Jo, jag tror jag grät till Kimi ga Nozomu Eien som så många andra.

Sailor Moon har varit en storbölare för mig, speciellt säsongsavslutet i första säsongen, slutet på R-filmen (ändast på japanska, egnelska dubben skratta jag åt) och slutet på sista säsongen. Speciellt när Rei dör!

Har aldrig gråtit mer i hela mitt liv! REI! "We promised to be together until the end" (btw, har nån sett Aluminum Studios musikvideo Dreams of Red? Underbar!)

Har gråtit ofta i Marimite, typ i ep 7 och speciellt avsnitt 11! Grät mig igenom hela. Definitivt ett av animens mest sorgliga avsnitt någonsin... efter Reis död såklart.

Rei-chan kaesu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gungrave var en riktig storbölare för mig, mot slutet. Om inte deprimerande. Gungrave är och förblir troligtvis en av mina absoluta favoriter.

 

 

*SPOILER FÖR GUNGRAVE*

 

 

De två sista avsnitten var så otroligt snyggt gjorda, där Harry och Brandon sitter i sin gamla lya och pratar om det förflutna, så ser man att det "fadar" in folk och miljöer från den gamla tiden, stämningen var så otroligt sorglig, jag tokböla som jag aldrig gjort förr :surprised:

Sen när de båda blir "vänner" igen, och slåss tillsammans mot sin död, snacka om igenomtänkt slut. Det glömmer jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hua. Jag gråter väldigt mycket av Hack//Sign.. Den är riktigt deprimerande och ledsam. Helst när man ser Tsukasas ansikte. Det är så fyllt av angst hela tiden. Är en ledsam anime. Blir helst fast i den och jätteberörd. Uscha, borde sluta se den, men kan inte. Är bra att gråta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tror jag grät lite när dom visade Edward och Al's förflutna i Fullmetal Alchemist, tror jag gjorde det nångång under Now and Then, Here and There också, kommer inte ihåg när dock ^^

Vet att det fanns fler serier, men kommer inte ihåg vilka - och ja - Anime känns mer känsloladdat än vanliga serier, har aldrig gråtit över någon amerikansk serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...