Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Sant! Letar efter hela serien + End of Evangelion med svensk sub. Verkar inte finnas. Vilket är synd eftersom man gärna vill förstå allt. Orkar inte sitta och läsa allt detta för att förstå bättre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neon_Genesis

 

Svensk textning finns att tillgå, lite meckigt att få det att funka med DVD:er, men det går.

 

http://hem.passagen.se/sappari/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow... Något fantastiskt hände mig idag. "Legenden om galaxhjältarna" har lyckats med något som INGET annat har lyckats med - varken andra filmer, musik, kärleksbekymmer eller fysisk smärta - på åtta år (efter en dödsolycka). Jag fällde en alldeles äkta tår till en anime. Det har självklart varit nära många, många gånger, men det här var första gången det kom något.

 

Behöver jag påpeka att jag tycker det är en bra serie? :x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, var 100 på att jag skrivit här nån gång,men hittar inte inlägget....nåja

 

har gråtit av en del serier, så som KGNE, och Azumanga(mest för den tog slut) och Shingetsutan Tsukihime

 

fällde nyss några tårar över Narcissu( fast det är en visual book,räknas det här?) Gråter inte så mycket över anime annars, det är bara om det är en riktigt sorglig serie som värkligen lyckas förmedla känslorna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa tårögd har man väl blivit flera gånger när man sett speciella scener, tex i Naturo när Haku dog, och om jag skulle orka läsa igenom alla svar i tråden så skulle jag säkert komma på mycket mer ^^

 

Men Kimi Ga Nozomu Eien fällde man allt ett par tårar till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I andra och sista OVAn av Rurouni Kenshin snyftade jag nog lite :)

Jag gör det nog i de flesta sorgliga scener; Saikano, End of Evangelion, Wolf's Rain etc.

Känns för övrigt skönt att kunna göra det :)

 

Isch vad jag hatar Rurouni Kenshins andra OVA, det är inte vad man vill ha som slut på en så lång och bra serie. Man blir bara irriterad på hur lam Kenshin är i den.

Den första OVAn är dock fin men sorglig =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Isch vad jag hatar Rurouni Kenshins andra OVA, det är inte vad man vill ha som slut på en så lång och bra serie. Man blir bara irriterad på hur lam Kenshin är i den.

Mm, det är ett taskigt slut. Jag hade egentligen inte så mycket emot innehållet, men det var så dåligt utfört alltsammans. Och vad jag förstår var slutet skrivet utan Watsukis (originalskaparens) inblandning. Så jag räknar det inte som officiellt. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har inte sett sådär himla mycket anime, och jag tror jag jag nog har gråtit någon gång till nästan alla jag har sett! :surprised: :D

Först ut var Silver Fang/Ginga Nagareboshi Gin, som jag fortfarande blir tårögd av både här och där i hela serien, men kanske framförallt i slutet. Bara musiken kan framkalla en klump i halsen på mig!

 

Sen har vi Rurouni Kenshin som jag har gråtit till, dels när Kenshin tar farväl av Kauro för att bege sig till Kyoto, men även i OVA-filmerna.

 

Det senaste jag sett var Elfen Lied, och där grät jag floder genom hela sista avsnittet, nästan! Väldigt sorligt!

 

Hmm, av det jag sett som jag tror att jag INTE har gråtit till är nog Inuyasha (kan inte komma på någon sådär riktigt sorglig scen i den...), Princess Mononoke, och Spirited Away (jag tror inte jag grät till dem i alla fall...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen hit Dragonfire, första inlägget såg jag ;)

Snygg bild på kenshin med för den delen =P

 

Jag såg iallafall Elfen lied igår, så sorglig :(

Spoiler:

Men det kunde varit värre, man fick iallafall inte veta säkert om Nyu/Lucy dog eller inte, jag hoppas att det var hon som knackade på dörren i slutet! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah.. Nu så kommer en spoiler : O Så dem som ej har sett GDW upp till eps 22 bör inte läsa detta.

 

När Kamakiri "dör", eller blir rejält spöad av Hiro (Kamakiri dör defenitivt, han förlorar ju trots allt sina testiklar.. XD), så fällde jag faktiskt en tår, otroligt nog. Var så fyllt med känslor helt enkelt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[spoiler?]

 

titta på dvd specialen så får du svaret på det :D

 

Om du menar Dvd specialen av elfen lied så har du fel det avsnittet är itne efter serien utan mellan 11 och 12 tror jag det var...

 

efter en del diskussioner, fick jade det klart för mej :D, ber stort om ursäkt för mitt missförstånd :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du menar Dvd specialen av elfen lied så har du fel det avsnittet är itne efter serien utan mellan 11 och 12 tror jag det var...

Mellan 10 och 11 faktiskt, om man ska vara lite petig.

 

aaaah nära iaf viste att det var där nånstans :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...