Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime från 80talet textad på svenska


beverios
 Share

Rekommenderade inlägg

Här kommer 2 st frågor som man kanske kan få hjälp med.

 

En serie som fanns att hyra på 80talet tillsammans med Starzinger och Rai grottpojken, var Grand Prix som handlade om Takaya Todoroki som var racerförare, hade en 8 hjulig bil och fick hjälp av Nikki Lauda att tävla i grand prix tävlingar.

Serien blev troligen inte lika populär som de andra eller också går den under ett annat namn, någon som vet var den finns att få tag på?

 

Min andra fråga är lite mer svårlöst tror jag.

Fick ett videoband när jag var liten med en blandning utav olika serier textade på svenska med blandat engelskt och japanskt tal.

Det är mer ihopklippta delar av avsnitt och klipp ur filmer än rena trailers.

 

Det börjar med ett klipp med japanskt tal, tre munkar ska upp för ett berg där spöken och monster anordnar en tävling, där öst kämpar mot väst. Spökena har namn som Grå munken, Bergstrollet och Klipp-paddan.

Nästa klipp är ur Ironman-28, tal på engelska, en serie som jag hittat.

Sen kommer det för mig intressantaste klippet, det har japanskt tal.

Det börjar med att en kille som liknar Kogo i Starzinger tar kontrollen över en robot och börjar en strid mot en demon med långt blont hår kallad Gorfun. Demonen har 2 av hans vänner fångade i sitt bälte. Demonen talar inte själv utan verkar styras av en flicka med grön hud som ser på striden.

Ett robotlejon kallat Belarios biter sen av spännet i bältet och räddar hans vänner och transformeras sen in i roboten för att göra den starkare

så han kan besegra demonen.

Efter det kommer det sista klippet som är ut Space adventure Cobra, där Cobra inte vet vem han är, letar efter en stulen guldlast och slåss mot Hammerbolt Joe, men handligen är inte den samma som i de svenskdubbade versionerna som finns här.

 

jag fick bandet, 1985-88 någon gång, jag gissar att det spelats in från någon satellitkanal för Svt lär väl knappast ha sänt det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag fick bandet, 1985-88 någon gång, jag gissar att det spelats in från någon satellitkanal för Svt lär väl knappast ha sänt det?
Jo. Det du har sett är i alla fall delvis ett avsnitt av teveprogrammet Fönster mot TV-världen sänt av Sveriges Television 1982. Det som visades var ett utdrag ur Mirai Robo Daltanius och ett engelskspråkigt traileravsnitt av Space Adventure Cobra (det sistnämnda undermåligt textat); de två sista klippen som alltså härrör från programmet. Huruvida något mer visades i samma veva vet jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 years later...

Här kommer 2 st frågor som man kanske kan få hjälp med.

 

[...]

Jag hittade en website där du kan titta gratis på serien. Avsnitt 4. jag har länge undrat vad det var för serie och tack vare din fråga och Freiztans svar hittade jag det! Här är en länk: [länk till sajt för streaming av piratkopior borttagen]
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hittade en website där du kan titta gratis på serien. Avsnitt 4. jag har länge undrat vad det var för serie och tack vare din fråga och Freiztans svar hittade jag det! Här är en länk: [länk till sajt för streaming av piratkopior borttagen]

Detta forum förbjuder all länkning till piratkopierat material.

 

Necroposting (tio år sedan senaste svaret!) är tillåten, men jag stänger ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...