Hoppa till innehåll
Anime.se

ändring av filer


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

jag har också ett liknande problem, men jag ska dock bränna en vanlig cd :S

har nog en äldre version än dig Shakes för mitt ser, minst sagt inte ut så när jag startar nero... kör mer "Nero5 burning rom"

neroproblem9ml.th.png

 

(på bilden har jag klickat mig vidare in på video cd och testat föra över en .avi fil)

 

hjälp. och tack på förhand.

 

EDIT:

hittade nog felet...

Om du har denna plug-in kan du koda och avkoda MPEG2-filer. Den består av en fil som heter "VMPEG3Enc.dll" och som skall finnas i Nerokatalogen.[...]På grund av patentrestriktioner kan denna plug-in inte packas med resten av mjukvaran. Du kan köpa denna MPEG2 codec plug-in från Aheads websida på www.nero.com.

 

man blir ju lite sur faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Resultat:

 

Jag likades till slut bränna grejen på skiva utan omvandling av fil, men tyvärr så får jag bara fram ljudet när jag ska spela upp skivan både i dvd:n och på datorn.

 

Snälla, jag ber om er hjälp igen!!

 

Detta är viktigt för mig!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

de funkar för mig nu, har f.ö. köpt en dvdbrännare också :D men om jag vill bränna ut en dvd där filmerna inte är dvd-kvalitet, utan vcd kvalitet, går det å göra i Nero burner?

 

går man in på skapa video cd, så har man ju bara ex 700mb till sitt förfogande, men då ökar inte storleken på filmerna så fruktansvärt mkt, men om ja går in på gör din egen dvd, så ökar en videofil, från ca 200 mb till nästan 900mb, kan man då inte bränna ut filmer på en dvd med vcd kvalite? isf hur? (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brände massa South park och skit till VCD förr i tiden, det var inga större krångel då.

 

Men alltså, jag hoppas du tar att du ska konvertera till VCD och inte SVCD, för SVCD tar verkligen inte vilka skräpfiler som helst.

Och VCD tar inte heller precis vilket bkodade format som helst, dock så ska det väl inte vara några problem med normala .avi.

 

Jag är säker att du säkert redan gjort det men för säkerhets skull här är exakt hur du ska göra och då borde det fungera som det ska:

 

1. Öppna Nero Express.

2. Which recorder would you like to use? Välj din brännare och se till att det är CD, inte DVD.

3. Video/Pictures - Video CD

4. Add, lägg bara till dom filer du ska ha, den borde då kolla filen och säga om den är kompitabel eller inte.

5. När du lagt till alla filer du ska ha(du får naturligtvis inte överstiga hur mycket det får vara på skivan, som du ser på mätaren) tar du bara Next.

6. Gör snygg bakgrund och så om du vill det :) Ta sedan Next.

7. Välj lägsta speeden för säkerhets skull, åtminstone tills du lyckats bränna en fungerande VCD skiva.

8. Skivan bränns, och borde nu funka i din DVD-spelare(som är kompitabel med VCD antar jag?).

 

Just for the record, jag har Nero 6 Ultra Edition.

 

Hoppas det hjälpte =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det hjälpte egentligen inte(men tack ändå), för grejen e det att ja ska bränna det på en dvdskiva, men det går inte att bränna vcd på en dvd :( eller jag hittar iaf inte hur.

 

bränt ut vcd på 700mb skivor har ja gjort i massor... men det går inte ändra cd till dvd dära :(

 

 

detaljerat det jag vill göra:

 

jag vill bränna ut låt säga 8 filmfilerna, ala 200mb st, bränner jag dem på cd, som vcd så tar varje avsnitt dryga 230mb.

 

OM jag skulle vilja bränna som svcs så blir dessa 200mb filmer till ca 450-550 mb filmer

 

men det jag vill göra är att bränna typ vcd på en dvd så att det får plats, väääldigt många filmer på en enda dvd, men om jag tar "gör en egen dvd" så tar varje film fil ca 990mb, det är det jag vill ändra är att filmfilerna tar ca 230mb st som om de vore vcd. går detta?

 

hoppas detta blir bättre som fråga till vad jag vill göra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt svar var till trådskaparen men ^^

 

Jag fattar precis vad du menar men har ingen aning hur du ska göra det :/

Men tänk på att inom film så spelar inte storleken någon roll om du ska bränna dom som film(dvs, inte data), utan det är längden som gör det.

Om du har en CD på 700mb, alltså 80 minuter, så spelar det ingen roll om det är en fil på 500mb, det är längden på den filen som räknas. Så har du 3 animeavsnitt på 250mb var så blir det 750mb tillsammans, och det får ju inte plats att lagras, men dom animeavsnittena är på 25 minuter var så det blir 75 minuter och då får det plats. Så alltså det är längden som spelar roll inte storleken.

Inte för att man skulle vilja se anime i piss-VCD kvalite men ;P

 

Så var det iallafall om jag minns rätt jag har inte grejat med detta på skitlänge, ursäkta om jag snackar skit men jag tror jag har rätt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, uppfattade det som du skrev till mig :P

 

okej... märkligt, för de går efter mb/gb på i Nero (7 Premium), oavsett, film/data. Tycker ändå att det borde gå att få ut det på dvd i sämre kvalite, som vcd.

 

man tycker det vore få plats mycket mer på en dvd än på en skiva, ja menar det är ändå (nästan) 5ggr mer plats på en dvd... ajja får väl ta det som data dvd, så jag får lite mer plats på hårdisken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det hjälpte egentligen inte(men tack ändå), för grejen e det att ja ska bränna det på en dvdskiva, men det går inte att bränna vcd på en dvd :( eller jag hittar iaf inte hur.

 

bränt ut vcd på 700mb skivor har ja gjort i massor... men det går inte ändra cd till dvd dära :(

 

 

detaljerat det jag vill göra:

 

jag vill bränna ut låt säga 8 filmfilerna, ala 200mb st, bränner jag dem på cd, som vcd så tar varje avsnitt dryga 230mb.

 

OM jag skulle vilja bränna som svcs så blir dessa 200mb filmer till ca 450-550 mb filmer

 

men det jag vill göra är att bränna typ vcd på en dvd så att det får plats, väääldigt många filmer på en enda dvd, men om jag tar "gör en egen dvd" så tar varje film fil ca 990mb, det är det jag vill ändra är att filmfilerna tar ca 230mb st som om de vore vcd. går detta?

 

hoppas detta blir bättre som fråga till vad jag vill göra :P

 

 

 

för det första tror jag inte VCD går att bränna på dvd skivor och för det andra varför vill du göra det ? VCD är ju dåligt ..

 

sen angående kvaliten enda som du kan göra är ju att encoda om varje film-fil till en lägre kvalite ..

 

men jag skulle bränna SVCD istället på CD skivor

 

eller det lättaste ta och koppla in sin dator till tvn och kolla via datorn på tvn .. slipper du bränna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart du får plats med mer på en DVD =P

 

Menmen som sagt så kan jag inte det här så bra men jag minns att det var så för mig när jag brände mina South park på VCD att jag bara fick plats med 3 avsnitt fastän dom var typ 100mb styck, för att dom var ju 23minuter långa var= 69minuter även fast det bara var 300mb :/ Tyckte det var rätt dumt ;S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...