Hoppa till innehåll
Anime.se

School Rumble 2nd Term


Bankoiia
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag har valt att inte se den andra säsongen förrän man översatt den klart så jag kan inte direkt vända mig i den frågan. Men, de flesta uppföljare brukar vara sämre i min mening. Och bara det att dom ändrat den tidigare vinnande OP/ED-kombinationen är smått irriterande... ED-låten är faktiskt också seriös vilket gör så jag tappar suget... kommer Harima tillbaka med sina djur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Vad jag vet så skulle det från början bli 14 avsnitt, men jag var inne på ANN precis innan jag gick in på den här tråden och där kunde jag notera att det stod 26 avsnitt, alltså kommer vi inte behöva vänta på en säsong 3, utan den kommer bara att fortsätta till slutet nu om jag förstår det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet så skulle det från början bli 14 avsnitt, men jag var inne på ANN precis innan jag gick in på den här tråden och där kunde jag notera att det stod 26 avsnitt, alltså kommer vi inte behöva vänta på en säsong 3, utan den kommer bara att fortsätta till slutet nu om jag förstår det rätt.

Slut och slut, mangan fortsätter än (i ett måttligt tempo som håller åtminstone mitt intresse uppe med tillräckliga "Yakumo heart.gif Harima"- och "Eri heart.gif Harima"-situationer).

 

Och förresten, visst ser Harima Kenji stilig ut i min avatar? ^o^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
Vafan spoiler
Spoiler
Slutet var så dåligt att jag vill dö, varför kan inte serien få ett avslut?

Min gissning: ¥ - den är väl fortfarande lönsam. Jag misstänker också att animeskaparna inte vill eller får hitta på ett eget slut, när de ändå har så god kontakt med mangatecknaren. Han har ju till och med arbetat lite med serien, som

. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vafan spoiler
Slutet var så dåligt att jag vill dö, varför kan inte serien få ett avslut?

Min gissning: ¥ - den är väl fortfarande lönsam. Jag misstänker också att animeskaparna inte vill eller får hitta på ett eget slut, när de ändå har så god kontakt med mangatecknaren. Han har ju till och med arbetat lite med serien, som

. :P

 

Men dom kan inte dra ut på det över 1 säsong till, jag menar det skulle ju bli sista året dom går i skolan nu så det här måste bli den sista säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men dom kan inte dra ut på det över 1 säsong till, jag menar det skulle ju bli sista året dom går i skolan nu så det här måste bli den sista säsongen.

Det kan de nog, tror jag: De har väl gått i årskurs 2 från avsnitt 1 till avsnitt 52, ungefär motsvarande mangakapitel 1-166, och det har kommit ut sisådär 50 kapitel efter det (senaste kapitlet utspelar sig några dagar in i mars, och skolåret slutar 31 mars), så nog finns det tillräckligt med material att göra anime av före de börjar trean. Och om mangan fortsätter genom hela årskurs tre, då kanske vi kan vänta oss ytterligare två säsonger utöver den eventuella trean. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men dom kan inte dra ut på det över 1 säsong till, jag menar det skulle ju bli sista året dom går i skolan nu så det här måste bli den sista säsongen.

Det kan de nog, tror jag: De har väl gått i årskurs 2 från avsnitt 1 till avsnitt 52, ungefär motsvarande mangakapitel 1-166, och det har kommit ut sisådär 50 kapitel efter det (senaste kapitlet utspelar sig några dagar in i mars, och skolåret slutar 31 mars), så nog finns det tillräckligt med material att göra anime av före de börjar trean. Och om mangan fortsätter genom hela årskurs tre, då kanske vi kan vänta oss ytterligare två säsonger utöver den eventuella trean. ;)

 

*ryser*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Alltså jag avlider av humorn i denna serien. Helt sanslöst, ofattbart bra.

 

Såg precis

den biten när Harima smakar på tjejernas onigiri som de gjort inför culture festival-caféet. Eftersom klockan är 3 och jag är hemma på besök hos pärona får jag verkligen anstränga mig för att inte skratta rakt ut. Anime-humor när det är som bäst

 

Sen gillar jag att samtidigt som den är jävligt komisk så har den även seriösa inslag som gör att man bryr sig uppriktigt om karaktärerna. Tycker Sawachika vs Harima-situationen är riktigt gullig stundtals ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...