Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag undrar hur stort manuset till Haruhi är jämfört med andra serier. Det är hursomhelst extremt mycket dialog.

 

Vorde ganska kul att veta faktiskt med tanke på att när karaktärerna inte pratar med varandra så kommenterar ju Kyon nästan hela tiden. Tror nog att den kommer ha runt samma mängd dialog som en gemonsnitts 26 avsnitts serie, fast på sina 14 avsnitt. Det är allafall så det känns enligt mig.

 

Alltid trevligt med mycket dialog, särskillt när den är så underhållande som den är här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kyon kommenterar också en hel medans han pratar med de andra. Det roliga är bara att när han gör det med Haruhi så vet man aldrig riktigt hur mycket hon uppfattar av det. Ibland svarar hon på det han tänker.

 

Såg att det kommit lite trevliga tshirts.

Även om jag hellre skulle ha bara "Haruism" bilden. Men det går ju att vektorisera den och få den tryckt. Skulle kosta runt 200 tippar jag på. Huhm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gjorde jag ju 07.gif

Mikuru kommer alltid vara moe~ oavsett vad hon gör eller har på sig. Men i synnerhet när Haruhi våldför sig på henne.

(Precis som Eruru när någon tar henne på svansen. För att inte nämna en helt underbar scen i senaste avsnittet.)

 

Jag undrar hur stort manuset till Haruhi är jämfört med andra serier. Det är hursomhelst extremt mycket dialog.

Ah, måste ha missat det :P

 

Helt OT, men när du menar senaste avsnittet av Utawarerumono, menar du fjärde avsnittet då, för där var det väl inte mycket som hände med Eruruu + svans. Hmm, jo Eruruu är nog annars en rätt så bra jämförelse med Mikuru :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har jag sett avsnitt 5 textat och det behövdes kan jag säga. Jag hade inte lyckats greppa alla tekniska termer. Ganska roligt att serien är inne lite på dementia genren, det gav den verkligen ett helt nytt djup. En del ämnen påminnde mig lite om Serial Experiment Lain, speciellt Gud delen.

 

Ska bli riktigt roligt att se hur dom har pusslat ihop all information man har fått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

o.O

Trodde avsnitt 5 skulle sändas idag, men där ser man :D

 

Hittade en riktigt skön bild på Haruhi, är tvungen att posta den här ^^

haruhi7zd.th.jpg

 

Edit:

Funderade lite över Kyons cykel som blev konfiskerad. Kan det vara så att Haruhi, utav ren besvikelse över Kyon gjorde att det hände? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna veckan är det alltså avsnitt nio.

Jag tycker Kyoani överdriver det hela lite särskilt som nästa avsnitt enligt Haruhi blir avsnitt åtta och nio är första delen av ett dubbelavsnitt. Det är nog mitt enda minimala klagomål hittills. Fast de kan ju ha några större avsikter med del hela som ramlar på plats när serien väl är klar.

Annars som vanligt ett toppenavsnitt. SOS-dan är på semester. Slutet är dock ytterligare ett bra exempel på snabba omslag i Haruhi. Kyons syster får pluspoäng för hur hon försökte smita med.

 

 

haruhi62xt.jpg

Kunde inte Haruhi tvingat på Mikuru en bikini?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte hunnit sett avsnittet än, men det verkar lockande. Jag gillar att dom hoppar lite i tiden, men jag hoppas verkligen på att dom kommer ge en anledning till att dom gör det. Får se hur jag känner efter jag har sett avsnitt 6/9.

 

Flaskis: Hehe jag han var ganska duktig, men det är dom här också http://www.youtube.com/watch?v=luzQl3jHpRk:)

 

Edit: Har tittat på avsnittet och jag håller med dig DB om att det hela känns lite överdrivet med att bryta mitt i ett dubbelavsnitt och gå tillbaka till avsnitt 8. Förövrigt var avsnittet bra, Mikuru fanservice som vanligt (syns kanske på DBs bilder). Haruhi var ganska snäll mot Mikuru för omväxlings skull, allafall om man jämnför med en del tidigare avsnitt.

 

Haruhi levererar precis som förväntat underhållning av högsta klass den här veckan också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du tittar på next episode delen på avsnitt 5 så kommer du märka att Haruhi börjar med att säga att nästa avsnitt är avsnitt 9 medans Kyon säger att det är avsnitt 6. Det som menas är att avsnitt 6 är egentligen avsnitt 9 om man går i kronologiskordning.

 

Sen så har vi tittat på Raw:en på avsnitt 6 om du tycker våran diskussion är underlig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite förvirrande ja. När den sista DVDn kommit i början av januari så vet jag någon som ska se om serien i 'rätt' ordning.

 

Enligt hemsidan och förtitt ser det ut så här:

 

haruhichart.gif

 

 

Hmm...ny sida och ingen Mikuru...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ligger lite efter er, men jag såg avsnitt två igår. Otroligt härlig serie :)

Måste säga att andra avsnittet inte ens är nära tredje, fjärde och sjätte avsnittet. De är bara en klass för sig! :D

 

Blev tvungen att ta med dessa två bilder så fort jag tänkte på avsnitt 6 :D

 

pdvd1634eq.th.jpg

 

pdvd1647xe.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Docster

Som sagt, det blir bara bättre och bättre.

 

Måste säga att andra avsnittet inte ens är nära tredje, fjärde och sjätte avsnittet. De är bara en klass för sig! :D

Menar du inte andra, sjätte och nionde nu? 00.gif

 

Loli-in-a-bag 04.gif

Såg lite roliga shoppar på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Baseboll avsnittet (4/6) är nog det som jag har uppskattat mest än så länge, mycket tack vare ett fint handleds kast. Som dom andra säger så blir serien bara bättre och bättre ju längre den går, så du har en del att se fram imot Docster.

 

Ska titta på avsnitt 7 ikväll, det verkar enligt vara ett till mycket bra avsnitt med en blandning av allvar och humor. Samt att man verkar få en del förklaringar om vad dom pratar om på Baseboll episoden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 7 var ju klockren! :D:D

 

Satt och skrattade hur länge som helst över Mitsukis två attacker. Vid första skrek han "Fumoffu!" och vid andra "Second raid!", båda animerade av Kyoto animation :D

Även Yukis "repulsion field" var gaalet lik lambda driver-skölden från FMP ^^

 

Btw, någon som vet vart de fått hela fightscenen ifrån? Jag blev svagt påmind om final fantasy, men det är nog bara jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är nyfiken på bilderna som Haruhi ville lägga upp på sin sida...

Mikuru hade det inte helt lätt igen heller. Fighten var väl en generisk RPG fight med lite fina referenser till tidigare Kyoaniproduktioner. Mikurus reaktion kring 11.15 är helt underbar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kyon var verkligen klockren med sina kommentarer i det här avsnittet, det var länge sen jag skrattade så mycket. Vart även lite överaskad över dom plötsliga referenserna till RPG:s och Fullmetal panic, det var verkligen ett mycket bra avsnitt. Fanns även en del skämt för oss datanördar som jag uppskattade mycket.

 

Jag måste säga att jag blir bara mer och mer överaskad på storyns komplexitet, jag vart tvungen att se den textade versionen den här veckan också för att förstå allt.

 

Nästa vecka kommer allafall fortsättningen på förra avsnittet, det är allafall en lättnad att dom bara hade ett avsnitt imellan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...